Marcus gick ifrån bordet där jag redan börjat äta av maten som han serverat. Jag följde honom med blicken för att se vart han var påväg. Han gick till bokhyllan som stod i hallen där han tittade sig runt tills han hittade det han skulle. Jag försökte se vad det var men på långt håll såg det bara ut som ett blankt papper. Han kom tillbaka och satte sig och då såg jag att det var en skolkatalog. Marcus öppnade den och började titta runt bland alla 02 klasser och knappade in lite namn i hans mobil.
- Vill du hjälpa till att välja? frågade Marcus.
- Nej, jag känner ingen, kör på du. svarade jag och log.
Martinus kom tillbaka in till köket och hade bytt om från hans mjukisbyxor till jeans.
- Hur går det? sa han och satte sig ned.
- Bra. svarade Marcus snabbt.
- När ska det börja? frågade Martinus.
- Typ vid åtta, nio? sa Marcus.
Martinus gjorde en tumme upp och nickade och kollade ner i skolkatalogen tillsammans med Marcus. Jag satt tyst och åt av frukosten.
- Behöver vi handla något? frågade Martinus sedan och kollade upp på Marcus.
- Nej, vi har ju vinkällaren. svarade Marcus.
Martinus stannade upp i en chockad blick fast på Marcus. Marcus märkte att Martinus stirrade på honom så han kollade upp.
- Ska vi verkligen dricka alkohol? svarade Martinus och bet sig lätt i underläppen.
- Kanske inte vi, men våra gäster. Vi måste iallafall bjuda på det, sedan så kan vi strunta i att dricka det. sa Marcus stolt.
När Marcus var klar med inbjudan så skickade han ut den på meddelande i en grupp av 26 personer. Det började redan strömma in svar som "Gud vad roligt, vi ses." och "Najs Mac, skönt att höra att allt är bra med dig.".
Klockan tickade på under dagen och plötsligt var det bara en timme kvar innan människor skulle strömma in. Vi hade helt glömt bort tiden så vi blev stressade mot slutet. Vi flyttade bort alla möbler mot väggen så att vi skulle få mer plats att dansa i vardagsrummet. Vi tog soffbordet och ställde på ett bra ställe mot väggen men där det ändå märktes av då där skulle all dricka stå. Marcus gick ner och hämtade drickan medan Martinus hämtade röda muggar som han sedan ställde på bordet. Martinus tog även fram en högtalare och satte på musik på högsta volym.
Det här var min andra riktiga fest som jag hade varit på, men det här var den första med alkohol. Jag visste inte riktigt hur man skulle hantera en människa om den blev full men jag hoppades att alla skulle ta det lugnt under kvällen.Klockan slog nio och de första gästerna anlände. Till en början var det lite stelt. Ingen visste om vi skulle börja dansa eller om vi skulle ta för oss i drickväg.
När allt fler människor kommit hit så började festen dras igång. Folk började redan ta för sig vid alkoholen och alla dansade och hoppade i takt till den högljudda musiken. Marcus, Martinus och jag hade inte börjat med själva festandet än. Vi ville hälsa alla välkomna innan. Vi stod lite stelt borta i ett hörn i hallen och såg in till vardagsrummet alla människor som dansade.- Alla tog med sig typ en eller två kompisar, så det blir nog ganska mycket fler än 26 styckna. sa Marcus och kliade sig i håret.
Vi blev tysta ett tag igen.
- Men öh, vi kan inte stå här hela kvällen. De får väl skita i o plinga och bara gå in. sa Martinus.
- Kom, let's get this party started. sa Martinus och drog sig in i folkmassan.
Jag och Marcus gav varandra en blick innan vi gjorde likadant.
Jag försökte hålla mig nära Marcus under tiden vi dansade. Han och jag dansade som om att det inte fanns några runt om oss.
- Vill du gå och ta något att dricka? frågade Marcus efter ett tag av dansande och torkade av sig svetten från pannan.
- Visst. sa jag och han tog min hand och ledde mig ur den galna, dansande folkmassan.
Vi kom fram till soffbordet där all dricka stod. Jag hade aldrig druckit och visste ju därför inte vad man skulle ta. Marcus gav mig en röd kopp och han tog en flaska som jag inte han se vad det stod på och hällde upp i hans kopp. Jag räckte fram min kopp och lät honom hälla upp samma grej i min kopp. Jag fick plötsligt någon grov kick av adrenalin och kände mig extremt olaglig och busig, en känsla jag aldrig någonsin känt, men det kändes bra. Jag och Marcus utförde en skål och sedan drack vi en första klunk. Bådas miner var likadana efter klunken, sura miner. Det var väldigt stark, beskt och surt på något sätt. Ärligt talat så kunde jag inte riktigt sätta fingret på vad det smakade, det var bara extremt äckligt. Ändå så tog jag en klunk till och sedan drog jag mig närmare Marcus och började kyssa honom. Han besvarade kyssen och la in tunga i det hela så att jag gjorde detsamma. Han pressade mig hårt upp mot väggen och jag kände hur jag log mitt i vårt strul. Hans händer började röras över min kropp. Hans händer var mjuka och sådär perfekt stora och sexiga, så som händer ska vara. Han drog långsamt ner hans händer mot min rumpa och smekte sedan över den.
Vi avbröts plötsligt av att vi hörde ett konstigt ljud precis bredvid oss. Vi avbröt det vi höll på med och kollade mot det. Där satt en tjej med brunt hår och spydde för sitt liv. Jag drog mig ur Marcus grepp och gick fram till henne. Jag fick verkligen hålla mig för att själv inte få upp något ur mig när jag såg hennes spya ligga där på golvet.- Jag tar henne till toan. sa jag till Marcus och lyfte upp henne från golvet.
- Vi går till toan. sa jag sedan fast riktat till henne.
Hennes hår var för hennes ansikte så jag kunde inte se vem det var, jag blev så nyfiken då jag kände igen hennes doft väldigt mycket.
Vi kom in på toan där jag låste dörren och sedan förde henne till toan där hon fick fortsätta spy. Aldrig hade jag sett någon som spytt så mycket, hur mycket hade hon druckit?
Efter några få minuter slutade hon spy och jag tog fram en handduk åt henne.
- Kom här. sa jag och drog bort hennes hår från ansiktet så att jag äntligen kunde se vem det var.
Inte undra på att jag hade känt igen doften då Anna satt framför mig. Min bästa vän Anna som bara för några dagar sedan avslutat vår vänskap via sms. Jag tittade med en chockad blick på henne och hennes blick var likadan mot mig.
- Anna? sa jag frågande.
---
ÄNTLIGEN, så uppdaterar jag på den här boken.
Kommer ni ens ihåg Anna haha? Var så långe sen hon var med.
Rösta och kommentera gärna, det gör mig alltid så glad och mer motiverad till att skriva på mina böcker 💓💓💓
YOU ARE READING
CLOSER | M&M
FanfictionLouise är en tjej på 14 vårar som bor i centrala Sverige. Hon har sedan ett år tillbaka varit ett stort fan av tvillingbröderna Marcus & Martinus. En dag kommer hennes dröm i uppfyllelse då hon träffar Marcus. Marcus och Louise klickar bra och lär k...