"SEM! NU NAAR BENEDEN KOMEN!!"
Ik hoorde gestommel op de gang en sloeg mijn armen over elkaar.
"Wat is dit?" ik wees naar de 2 honden die naast me op de grond lagen en mijn dochter die in haar Maxi-Cosi lag te slapen. Alle 3 zaten ze onder met de verf. Mijn 3 en een half jarige zoontje stond voor me en keek me heel onschuldig aan, en dat terwijl zijn handen én zijn gezicht ook helemaal onder zaten met verf.
"Fluffy en Bluffy en Lins mama." Ik deed mijn best om niet met mijn ogen te rollen.
"Ja, dat weet ik Sem, maar wat is er met Fluffy, Bluffy en Linsey gebeurt? Waarom zitten ze helemaal bedekt met verf?" Hierop begon hij mijn blik te ontwijken.
"Versieren mama! Dootje voor papa!" Ik sloot mijn ogen en telde rustig tot tien.
"Een cadeautje voor papa? Sem, denk je dat papa dit leuk vind?" Hij knikte uitbundig.
"Jaaa! Papa altijd doen bij de woefies. Maar altijd zwart, bauw is veel mooier!" Mijn mond viel open. D-dat was de reden? Met een zucht ging ik op mijn hurken zitten.
"Sem... Als papa de hondjes zwart heeft gemaakt dan komt dat door modder. Jij bent soms toch ook helemaal vies als je hebt buitengespeeld?" Sem fronste. Langzaam begon hij te knikken.
"Nou de hondjes worden ook vies als ze hebben buiten gespeeld, en dan moeten ze net zoals jij ook in bad om weer schoon te worden." Mijn zoon keek me aan.
"Lins en Fuffy en Buffy in bad mama?" Ik knikte.
"Ja dat klopt, nu moeten Linsey, Fluffy en Bluffy in bad omdat ze vies zijn." Hij draaide zich naar Fluffy en pakte haar op.
Hij liep naar de gang en ik hoorde al snel weer het gestommel op de trap. Snel pakte ik de Maxi-Cosi op en liep achter Sem aan. Hij was nu al in de badkamer en had de kraan opengedraaid. Hij stond op het punt om die arme Fluffy in het bad te gooien. Ik zette de Maxi-Cosi snel neer en rende naar hem toe. Voorzichtig pakte ik Fluffy uit zijn armen en zette haar weer neer. Ze rende meteen weg
"Mama maakt ze wel schoon." Sem knikte en trok aan mijn arm. Ik wist meteen al wat hou van me wou. Ik zakte door mijn benen zodat ik op zijn hoogte kwam. Hij zette een stap in mijn richting en gaf me een kus op mijn wang. Ik glimlachte en gaf hem ook een kusje.
Een uur later was Linsey helemaal schoon, en de honden..... Die waren minder blauw. Nog steeds blauw, maar iets minder fel.
Ik liet mezelf op de bank vallen en sloot mijn ogen. Sem en Linsey lagen beide op bed en de honden lagen ook te slapen. Iets wat ik zelf ook wel zou willen doen, maar niet kon doen. Ik moest het huis schoonmaken... Niet iets wat ik elke dag deed, daar hadden we namelijk een schoonmaakster voor. Zij maakt de grote dingen schoon. Natuurlijk ruim in de kamers wel op, maar de vloer schoonmaken, de keuken helemaal soppen en dat soort dingen, daar heb ik geen tijd voor.
Nu had ik niet echt een andere keuze, anders zouden de blauwe pootafdrukken op de grond blijven staan. Ik stond heel langzaam op en liep naar het schoonmaakhok. Ik haalde daar alle spullen uit die ik nodig had en begon daarna de vloer schoon te maken.
Toen ik eindelijk klaar was gooide ik het water weg en ging op de bank liggen en sloot mijn ogen.
Wat voor mijn gevoel nog geen seconde later leek bleek toch wel een uur te zijn toen ik wakker werd. Jayden zat naast me op de bank en streelde een pluk haar uit mijn gezicht. Ik glimlachte naar hem.
"Heb ik je wakker gemaakt?" vroeg hij zachtjes.
"Mmm, het was niet mijn plan om hier te gaan slapen. Ik denk dat ik gewoon een beetje moe was." Jayden rolde zijn ogen
JE LEEST
Found Our Way Back(TFP2)
Romantik*Het is noodzakelijk om eerst het eerste boek te lezen* Nadat Kaitlynn eindelijk haar ouders heeft bevrijd en het koninkrijk weer van hen is, zou je denken dat alles weer rozenkleur en manen schijn zou zijn. Dat is bij lange na niet zo. Alles vera...