-Haylie-
Några stårlar sol trängde sig in genom persiennerna i fönstret och träffade mina slutna ögon vilket fick dem att öpnnas. Jag vaknade sakta och huvudvärken sparkade mig i magen. Jag måste ha druckit mer än jag trodde på Jacks fest.
Jag hade ästan inga minnen av kvällen heller. Jag kom ihåg att Jack och jag dansade, och att jag svepte drickan han gav mig, men efter det var det helt blankt.
Ett andetag hördes vid min sida och jag vände mig om i panik. Jack? Han låg med ryggen mot mig och det enda jag såg var hans nacke och hans ruffsiga bruna hår. Varför låg vi i samma säng? Jag lyfte på täcket och insåg att jag var nästintill naken. Jag hade en stor röd t-shirt över min annars bara kropp. Han vände sig om och jag stelnade till. Ett vänligt leende följt av ett plågat ansiktsuttryck var vad jag fick från hans sida.
"God morgon, babe" Sade han i sin raspiga nyvakna röst.Jag, i Jack Hendersons säng, med Jack Henderson, nästan utan kläder.
När lag lade ihop allt fattade jag..."Vänta... Vi hade väl inte... Eller gjorde vi...?" Var det enda jag kunde stamma fram. Han nickade med ett flin som prydde hans välformade ansikte. Åh herregud, jag smälte nästan på insidan.
"Och du var fantastisk" Väste han med ett snett leende.
"Jävlar" Flämtade jag och stirrade blankt upp i taket. Jahapp, jag förlorade oskulden mednas jag var halvt medvetslös av alkohol. Nu fattar jag varför mina föräldrar inte vill att jag dricker.
Jag kravlade ur sängen och letade upp mina kläder från gårdagen som var slängda på golvet. När jag såg att Jack kollade bort sprang jag in i badrummet och bytte om. Jag svor tyst för mig själv och såg mig i spegeln. Jag såg knappast normal ut.
"Jag måste gå" Sade jag och såg på Jack som också klivit upp. Han log mot mig och gick närmare mig.
"Redan?" Hans bara överkropp visade upp hans fasta och perfkt formade magmuskler.
"Stanna, snälla" Viskade han i mitt öra och jag ryste av hans andetag mot min hud. Han började kyssa min nacke, och jag lutade huvudet åt sidan i ren njutning.
Jag knuffade bort honom från mig och hans vackra ögon stirrade in i mina."Hejdå" Sade jag och skyndade mig ut ur rummet. En kille satt hutad mot väggen i hallen på övervåningen med en ölburk i handen, troligtvis avtuppad. Hela nedervåningen var ett stort kaos. Sofforna var välta, lampor krossade och ett fönser var sprucket. Det måste ha gått vilt till, ändå minndes jag inget.
Jag började gå åt det håll jag och Samuel hade kommit från kvällen innan i hopp om att hitta tillbaka till Samuels lägenhet.
-
Jag stängde dörren bakom mig och pustade ut. Jag var i chock och kunde inte ta in vad som hade hänt.
"Hallå?" Ropade jag tyst och jag hörde fötter springa över golvet. Samuel stack ut huvudet från köket och såg md ett leende på mig."Bakfull?" Frågade jag honom och han nickade. "Samma här"
Jag gick in i köket och hittade två pizzakartonger staplade på varandra och dukat för två vid bordet."Är någon här?" Frågade jag honom och såg mig omkring.
"Nej, jag tänkte att du var påväg hem så jag besällde mat åt dig också" Sade han och jag satte mig ner och log mot honom mednas jag stoppade munnen full av pizza."Samuel" Började jag och han såg upp på mig.
"Vad?" Sade han med skämtsam irriterad ton"Jag tror jag förlorade min oskuld till Jack Henderson" Sade jag och han höjde ett ögonbryn.
Jag visste vad han tänkte, vilken tjej i stan hade inte gjort det? Jacks lista var säkert lång, på alla de tjejer vars liv han hade stampat in i, förgyllt och sedan krossat.
Han var ingen man hade ett förhållande med i mer än en kväll, det visste alla.
"Jag vet" Hörde jag Samuel säga och mina ögon for upp. Va?
YOU ARE READING
Fångad av hans kärlek
RomanceHaylie är säker på att hennes tionde sommarlov ska bli hennes bästa, och det verkar som om drömmen slår in. Jack, alla tjejers drömkille, börjar få mer och mer intresse för henne. Hur blir det egentligen när du håller på att bli förälskad i en playe...