Kapitel 1

395 12 2
                                    


Vi har precis kommit till min familjs sommarstuga lite utanför lonio. Allt är så fint här. Det är mycket skog genomför med Stockholm. Det finns en stor fin sjö inte så långt från min familjs sommar stuga. Asså om jag ska bäretta vad jag tänker så ser inte vår "stuga" ut som en stuga. (På bilden) Jag själv tycker att denna stugan är mycket bättre och finare än mitt hus. Men vem bryr sig. I morgon fyller jag sexton. Asså omg är så taggad för det. Jag stannar uppe en liten stund till och packar upp mina saker i min W.I.C. Det tar tid. Efter en eller två timmar så är jag klar. Hela W.I.C är sorterad efter färger och plagg. Minna ögon lock blir bara tyngre och tyngre. Jag slänger mig på sängen och sjunker in i drömmarnas värd.

Tårarna rinner ner från minna kinder som floder. Hur kunde dom göra så? Varför levde jag i en enda stor fet lögn? Jag den mäktigaste varulven? Det är ett skämt varulvar finns inte! Eller?

-Sally vi förstår om detta är mycket att ta in! Sa mamma med en lugn röst. Men allt är sant. Du föddes med alla element du kan behärska alla. Det är bara häxor som kan det. Men du är inte det utan du är en VARULV!

Jag vaknade upp av skräck. Tårarna hade runnit och hela min vita kudde var täkt med mascara. Och satte mig upp i sängen med huvudet i händerna. Det var bara en dröm Sally det var bara en dröm. Inget annat bara en dröm. Försökte jag intala mig själv. Jag reste mig upp och gick fram till min lilla toallet i mitt rum.  Dörren gled sakta upp när jag satte min had på handtaget. jag gick fram till spegeln och möttes av en tjej med ruvsigt hår och många tovor och helt vart i huvudet efter mascara. Jag kände knappast igen mig själv. Min hand satte sig på kranen och drog upp den lite. Det forsade ut vatten jag satte minna små händer i vatnet och böjde mitt huvud faram och sköljde av allt. När jag hade fått bort allt och torkat mig Och släkte lampan och gick och la mig i sängen och somnade på en gång.



Allt förnedradesOù les histoires vivent. Découvrez maintenant