SALLYS PERSPEKTIV
TRE DAGAR SENARE
Jag är frisk och är påväg ut ur sjukhuset. Varför händer detta igentligen alltid mig? Jaja dom sa att Sams hus skulle va kauos och skolan med. Haha vad alla är konstiga liksom, jag är en tjej. En vanlig tjej typ. Som har lite mer krafter en en vanlig människa om man ska säga så. Men häregud dom behöver inte bli så konstiga bara för jag har varit borta ett litet tag. Sam har sin ena hand vilar på min ena höft, som stöd så jag inte ska trilla. Flocken värkar pigga och glada igen. Juste,
-vem blev alfa? Frågade jag.
Sam, min bror och Simon började små skratta.
-och det är det du tänker på asså WTF? Säger dom i mun på varandra.
-ja det undrar jag är det så konstigt. Mycket måste ju ha hänt sen jag var borta. Typ, jaja juste jag pratade med någon tjej när jag var borta.. Vad heter hon nu igen.. Wilda var det juste, min kompis från dom döda. Ja jag vet det låter skit skumt men jag kan prata och se spöken om jag vill. Fatta vad coolt, Wilda och jag fick bra kontakt pugrund av att jag var nära på att dö. Jag var liksom på gränsen mellan dom två värdarna. Eller det finns fler värdar. Asså ni fattar inte hur mycket jag har fått reda på. Det är skit mycket. Jag har fått reda på att killen som vill döda mig heter Hunter. Och hans inre varg heter Hook. Och att Hook och min ena inre varg är typ bästa vänner. Så Hunter och jag har pratat genom tankelänken och han har lovat att inte skada någon i vår flock. Sem berätta han att han ska börja i samma skola som mig. Han kommer imorgon. Så då ska jag till skolan..
-ta det lungt vi fattar ju typ ingenting. Du har blivit vän med din fiende? WTF? Vem fan blir vän med sin fiende? Frågade Simon. Vi stannar utanför Sams hus. Och man tittar in genomfömsterna ser det ut som en djungel. Fult med blommor och ballonger godis och allt över allt.
-ja, jag blir vän med min fiende har du något problem med det? Frågade jag och gick upp för den lilla trappan som lender till dörren.
-Nix men det är skumt! Sa Simon.
-japp det är jätte skumt. Vem blir vän med sin fiende liksom! Sa Jack
-jag okej! Fräste jag och Sam släppte gräppet om min höft och jag öppnade dörren. Ballonger och blommor trillar ut på mig och jag trillar av allt som kommer mot mig.
-asså vafan är detta? Säger jag förvånande.
-presenter till dig och lite är till mig! Sa Sam och skrattade lite tyst för sig själv.
-häregud! Jag vill inte se mitt skåp i skolan! Sa jag och brast ut i skratt.
-jag har sett den. Föresten jag har bytat skola så jag går med er! Sa Simon och log.
-titta jag sa ju att jag hade missat mycket. Sams hus har förvandlats till en djungel eller äng kanske. Och Simon har börjat i min skola. Säg inte att du också typ har flyttat till huset bredvid mitt som var till salo.
-jo det hade också hänt. Hehe ditt skåp Föresten ta med typ tio sopsäckar. Ee... dom har typ ställt flera brevlådor där det står ditt namn på... och dom är fulla. Det kommer typ en brevlåda varge dag. Ditt skåp är fullt. Japp det är kaus. Sa Simon och jag började skratta mer.
Jag reste mig upp och tryckte mig in i huset förbi alla saker. Och jag kon till Sams rum. Jag kastrerade mig i sängen och somnade.
Sorry för dålig upptatering med jag ska försöka lägga upp fler kapitel nu under lovet. Puss❤😘👑
TACK FÖR 1,4K läsare❤❤❤
YOU ARE READING
Allt förnedrades
WerewolfJag bor i Stockholm med min familj som bestod av pappa,mamma, min store bror Jack, och min lille bror David. Jag har alltid undrat varför alla ger mig så konstiga blickar och är så artiga mot mig när jag åker till min sommarstuga lite utanför Lonio...