(Isak på bilden)
-SAMS PERSKETIV-
Jag andades in av hennes lukt. Det känns så bra att få krama henne igen. Att få känna lukten av henne igen. Jag släppte henne och kollande in i hennes ögon. Dom vackra fina ögona.
-hur kommer det sig att jag känner stötar både när du är mig och Emil rör mig? Frågade Sally.
Bara av att höra hans namn får mig att vilja slå ihjäl han. Men vänta va?! Sa hon nyss att hon får stötar när hon rör Emil också? Tänkte jag. Japp du hörde rätt! Och när jag ser honom då kommer jag döda han! Tänkte Sammy
-vänta va sa du nyss att du fick stötar när du rörde han också? Fräste jag
Sally nickade långsamt med skräck i blicken och bakar några steg.
-jag kommer inte att skada dig jag lovar! Sa jag. Så när träffade du Emil igen?
-i lördags hurså! Frågade Sally.
-bara undra! Sa jag. Så vet du vad mate är?
-jaja inte du också snacka inte om det ok? Men hur kommer det seg att jag har två? Sa Sally
-Innan jag avissade Emil så breättade han att han hade blivit avissad av sin mate Hanna. Och att han hade skaffat en maskin som gjorde att man kände stötar. Är det möjligt att han kramade dig innan du kände stötarna?
-japp han kramade mig hurså? Sa Sally
-vänd dig om! Sa jag
Jag tog bort hennes långa bruna hår och la det på hennes axel. Och drog upp tröjan lite. Precis som jag trodde ett runt märke sitta precis där hjärtat sitter. Det är som jag trode. Hon är bara vår och ingens annans.
-titta här! Sa jag åt Milla och Isak.
Dom kom till mig och ställde sig på vars in sida om mig. Jag pekade på det runda märket.
-det är exakt samma märke som en tjej som heter Emma fick efter testet på maskinen! Sa jag.
-så du menar att inte Sally är mate med Emil? Frågade Isak.
-ja det är det jag menar! Sa jag
Jag släppte Sallys tröja så den åkte ner igen på sin rätta plats igen och Sally vände sig om.
-vad bra för antagligen har Jack och hans kompisar redan mördat han! Sa Sally.
-ok! Jag har en fråga är du en häxa eller en varulv? Frågade jag.
-och det är det du tänker på nu! Sa Isak och började gapskratta det dröje inte länge innan Sally och Milla också gapskrattade.
-vadå jag har undrat det i ett år och några månader! Ok? Sa jag.
-ok! Vad tror du att jag är? Frågade Sally
-en varulv! Sa jag
-fel jag är en vampyr! Sa Sally
-du skämtar? Sa jag med min alfa röst.
-ja självklar skämtar jag med dig. Sa Sally
-så vad är du? Frågade jag en gång till.
-en varulv! Sa Sally
Och jag kände hur hela jag blev glad. Hon är den varulv det är fantastiskt.
-kraft? Frågade jag.
-ja det var en bra fråga! Sa Sally. Precis när jag fyllde sexton och jag fick reda på allt detta så skulle mamma och pappa berätta vad jag hade för kraft, men det slutade med att jag skrek att dom va idioter och gick upp på mitt rum. Och stannade där i tre månader. Pappa var nära på att avgå som alfa och då avgår ju mamma som luna. Jack vill inte bli alfa. Och David är för ung. Så då hade det slutat med att betan i flocken och hans mate blev luna och alfa. Men det gjorde dom inte som tur det. Sen försökte dom köpa min förlåtelse. Och du Isak du kan gå till garaget och välja en bil eller motercykel för här har jag 10 bilar och 15 motorcyklar. Och där borta har jag 5 bilar och 10 motorcyklar. Mamma smsade igår att dom bilarna existerade så inte jag skulle få en chock när jag kom hem. Och sen att det hade kommit mer saker till mig där borta. Så om du frågar mig så är det alldeles för mycket bara för en tjej.
-du skämtar med mig? Frågade Isak med ett lende på läpparna.
-Nix! Har är nycklarna till garaget! Sa Sally och gav nycklarna till han och han gav henne en stor kram och sprang mot garaget.
Jag såg hur Milla också ville ha en och jag vet att Sally såg det. Och efter 1 minut sa Sally.
-du kan också välja en! Och Milla sprang till garaget med ett minnst lika stort lende på läpparna som Isak hade.
-hur kan din mamma och pappa ha råd med allt detta?! Frågade jag.
-din flock må vara den största och starkaste flocken. Men min familjs flock är mycket mycket rikare en vad din flock är. Jag är bara sexton och har redan 1 miljard på mitt bank konto.
-jävlar det var inte lite. Då vill jag inte ens veta hur mycket din bror och mamma och pappa har på sitt konto! Sa jag och Sally började skratta
Hennes skratt gör mig lycklig. Så länge hon är lycklig så är jag lycklig.
-men din mamma och pappa måste ha sagt något innan du fick fri spel typ! Sa jag.
-ja att jag var den mäktigaste varulven som någonsin har existerat! Och det var därför mamma och pappa hollde det hämligt för mig och raderade några av minna minen osv.
shit vår mate är den varulven som kan behärska alla elemantarna som finns jord, eld, luft, vatten och ondskans kraft! Pep Sammy i mitt huvud.
ESTÁS LEYENDO
Allt förnedrades
Hombres LoboJag bor i Stockholm med min familj som bestod av pappa,mamma, min store bror Jack, och min lille bror David. Jag har alltid undrat varför alla ger mig så konstiga blickar och är så artiga mot mig när jag åker till min sommarstuga lite utanför Lonio...