-SALLYS PERSKETIV-
Jag och Sam gick in i huset medans Milla och Isak springer runt och letar efter den rätte bilen eller motercyklen. Jag blev rent chockad över att huset var städat. Jag har liksom inte varit här på månader.
-har du städat här? Frågade jag
-japp jag hade inget att göra så jag städade här! Sa Sam
-tack! Hur länge har du varit här? Frågade jag medans jag tog av mig skorna och min jaka.
-tre dagar! Sa Sam
-tre dagar du måste skämta! Det här huset är ju det fulaste och tråkigaste huset ever! Sa jag
-för det första: ja jag har varit här i tre dagar. För det andra: detta huset är visste fint. Sa han
-Då har du inte sätt min familjs sommarstuga eller hus eller vad man nu vill kalla det för! Sa jag
Jag gick upp på mitt rum och såg hur sängen var obäddad så jag började på en gång att bädda den. När jag hade fixat täcket så skulle jag fixa kuddarna. Jag kände hur kuddarna var blöta av tårar. Tänk att han har gråtit så söt han är då.
-SAMS PERSKETIV-
Jag ser hur Sally bäddar efter vad jag har stökat till. Hon ska inte behöva bedda efter mig och vad jag har stökat till det. Jag känner hur hela jag vill att hon ska sluta bedda och komma till mig och ge mig en kyss eller kram vad som helst.
-shit klockan är tjugo i åtta vi måste dra nu! Sa Sally och satte sig vid bordet och kastade på lite smink.
-du behöver inte ha smink du ser ändå bra ut! Sa jag
-tack! Men nej! Sa Sally
När Sally var klar sprang hon ner för trappa och jag var tätt efter henne om något skulle hända. Hon satte på sig sinna skor. Kastade i gympa kläderna i en väska och tog någon nyckel. När båda vi hade kommit ut ur huset låste hon. Och sprang mot garaget. Milla och Isak hade redan åkt till skolan med isaks motecykel.
-fan vilken ska man ta?! Sa Sally. Tack mamma och pappa för att ni ger mig beslut ångest.
-ta den! Sa jag och pekade på en Lamborghini. (Den på bilden)
Sally hoppade in i körar stolen och jag inpassargerar stolen.
-asså om dinna föreldrar har råd med minst 10 stycken till såna här till bara dig så äger dom säkert flera miljarder kronor! Om inte dollar! Sa jag.
-japp! Därför gör det inget om man lånar lite spänn här och där! Sa Sally med ett lende.
Vi körde i 14 minuter tills vi körde om Isak och Milla. Efter 2 minuter var vi framme på skolan och alla stirrade på bilen. Fan skulle också vilja ha en sån bil! Tänkte Sammy. Håll käften! Tänkte jag.
-SALLYS PERSKETIV-
Stressen i mig höjdes och jag körde fortare och fortare. Tillslut körde jag för bi Milla och Isak. För dom tar det bara fem in till skolan efter det på den motercyklen som dom kör på. För oss tar det max 3 minuter. Jag körde in på skolans parkering och alla stirrar på bilen. Jag parkerar den där alla badboysen parkerar sinna bilar och motercyklar. Och jag ser hur dom kommer springandes mot oss med sura miner. Dom gillar inte folk som ställer sig på deras plats om man inte är med i gänget som jag är med i. Men dom vet ju inte att det är jag.
-det här ska bli kul! Sa Sam
-japp så kul! Sa jag och skrattade.
-AKTA DIG DET DÄR ÄR SALLYS PLATS! Skrek Kalle på oss.
Jag öppnar dörren och går ut.
-om jag möjligt vis är Sally då får jag då stå här eller måste jag flytta på bilen? Frågade jag och vände mig om mot dom.
-du skämtar! Skrek Hjalmar och dom började gå mot mig.
-är det din? Frågade Oskar och stirrade på bilen.
-japp och jag har typ 15 till! Sa jag och började skratta.
-du skämtar? Sa Oscar
-nej tyvärr gör hon inte det! Sa Sam när han steg ut ur bilen
-du måste visa dom efter skolan ok? Sa Markus
-visst varför inte! Sa jag
-va kul att du e tillbaka! Sa Kalle
och kom fram till mig och gav mig en kram. Och sen Markus och sen slutade det med en enda stor grupp kram. Och vi slutade kramas efter en min. Det är så skönt att va tillbaka. Jag såg hur Isak och Milla kom in på parkeringen. Dom tog av sig sinna hjälmar och jag ropade:
-varför tog ni inte en av minna bilar?
-beslut ångest! Ropade Isak till baka.
-inte ensam om det! Ropade Sam tillbaka.
-så du menar att dom redan har sett bilarna? Frågade Kalle
-ja jag rymde från minna föreldrar! Sovde över hos Milla och Isak och sen kom jag hem möte upp Sam. Isak och Milla skulle välja en bil eller motercykel men tydligen fick dom också beslut ångest så därför tog dom Isaks motercykl hit.
-vänta nu lite här! Sa Noha
-har du motecyklar också! Sa Kalle
-ja och ni alla kan få se dom efter skolan! Sa jag. Vilken lektion har vi först Noha?
-matte! Sa Noha
-fan! Sa jag.
ESTÁS LEYENDO
Allt förnedrades
Hombres LoboJag bor i Stockholm med min familj som bestod av pappa,mamma, min store bror Jack, och min lille bror David. Jag har alltid undrat varför alla ger mig så konstiga blickar och är så artiga mot mig när jag åker till min sommarstuga lite utanför Lonio...