Kapitel 8 TVÅ MATE?

203 11 15
                                    


Jag vaknade mad ett ryck av att jag hörde hur Millas väckar klocka ringde. Milla låg fortfarande och såv även om klockan ringde. Jag reste mig upp ur sängen och gick in till bakdrummet och tog ett litet glas och fyllde det med vatten och gick tillbaka till Milla igen. 

-ett! Två! Tre! Sa jag och hände vattnet över henne på tre och hon for upp ur sängen. 

-SERIGÖST! skrek Milla på mig. 

-japp.! Sa jag och började gap skratta åt henne. 

Jag gick tillbaka till toaletten igen och tog av mig minn pyjamas och minna underkläder och gick in i duchen. Det varma vattnet rann ner för min kropp. Jag stängde av vattnet och smorde in shampo i mitt hår. Och sen sköljde jag av det. När jag hade gjort det smorde jag in balsam i mitt hår och lät det värka i fem minuter och sen sköljde jag av de. När jag var klar gick jag ut ur duchen och virade en svart handduk runt min kropp. Och en lite mindre runt mitt hår. Jag tog lite deodorant och gick till baka till Millas rum eftersom det var hennes tur att duscha. 

Jag såg hur Milla hade lagt lite kläder åt mig på en stol bredvid sängen. Jag gick ditt och tog minna kläder och la dom på sängen. Det var en svart b-hå med spätts på. Sen svarta trosor med spätts på. Ett par slitna jeanes shorts. Och en vit tröja där det står med svart text SWAG. Ja jag är fult medveten att det låter lite kaksigt men strunt samma. Och ett par vita korta strumpor. Jag satte på dom och  gick ner till köket. Där satt Isak Millas tvilling bror och åt en macka. 

-godmorgon! Sa jag medans jag gick för bi han.

-vänta! Va? Sa Isak och vände sig om mot mig.

-du lever? Sa Isak medans han ställde sig upp.

-nä jag är död dumer! Ser jag ut att vara död? Sa jag med en liten kaksig ton.

-ja kanske! Sa Isak.

-e tack för den! Sa jag och började skratta lite.

Isak gick fram till mig och kramade mig och jag kramade honom tillbaka. Isak har alltid varit som min bonus bror plus min bäste vän så det är skönt att få krama han igen.

-så du har serigöst inte hör Milla skrika när jag pratade med henne för första gången? Frågade jag och gick ut ur kramen 

-jo men jag trodde att det var att en fin töja som såldes på nätet äntligen hade kommit in på lager igen. Förresten du har på dig den tröjan! Sa han och började skratta.

-jaha men det visar bara hur bra kompisar vi e eftersom hon lånar ut den tröjan till mig ! Sa jag.

-japp! Sa han.

Jag gick till köket igen och brädde en macka med skinka på och sen gick tillbaka till köksbordet och satte mig mitt i mot Isak. Och började äta på min macka.

-förresten är det din motersyckel där ute?! Frågade Isak.

-AA  hurså? Frågade jag.

-den är ju as cool! När fick du den? Frågade Isak.

-i somras jag var så arg på mamma och pappa och hela familjen och släkten. Så jag satt inne på mitt rum i tre månader därför har jag inte kommit till skolan. Jag har fått jätte många andra motorcyklar jag tror att det var fem till. Sen har jag fått fyra bilar! Spåret bilar om man ska vara mer exakt! Sa jag.

-så du vet allt ihop? Frågade Isak.

-JA! Säg inte att du visste om det snälla! Sa jag.

-Jo... jag är ledsen jag fick inte säga något! Sa Isak.

Allt förnedradesWhere stories live. Discover now