Kapitel 25

99 7 0
                                    

Jag var tvungen att lägga upp denna igen för det hände något. Så kapitel 26 var före kapitel 25

SAMS PERSKETIV

Alla Sallys presenter eller "gåvor" har flyttats till mitt hus i byn. Här i detta rum har jag suttit i flera veckor. Bara suttit på den hårda gråa stolen minna muskel har minskat sig. Jag blir bara smalare och smalare för varje dag. Sally ser ihäller inte så bra ut. Eller jo hon ser bra ut. Hon ser alltid bra ut. Men hon har massvis med nålar i huden, som leder till olika saker. Mamma och pappa är oroliga för mig och Sally. Och hela byn har betätt sig skumt sen Sally hamla på sjukhuset. Alla är ledsna. Sallys storebror gråter mer än vad jag gör. Och hans kompis gråter också jätte mycket. Detta är ju sjukt.

Dörren öppnades till sjukhus rummet och in kom Sallys storebror. Hans hår står åt olika holl. Hans ögon är röda. Hans kinder är glansiga av tårar. Bakom han kommer hans kompis dom ser nästan exakt lika dana ut när dom gråtet. Deras ögon är röda, håret står åt olika holl. Och dom som brukar ha "Badboy" stilen. Men nu går runt i mjukinsbyxor och en tröja. Det är inte riktigt deras stil.

-hej... mumlade jag och vände blicken ifrån dom. Och blicken landade på Sally igen.

-hej... mumlade dom tillbaka. Dom satte sig på dom två stolarna som står bredvid min stol.

En lång tystnad spreds över oss. Tårarna rann ner från våra kinder. Man hörde små snyftningar från alla. Kan inte Sally vakna? Tänkte Sammy. Hon måste vet inte om jag klarar detta så mycket längre till! Tänkte jag. Mm... tänkte Sammy.

Jag blundar och lutar mig mot sängens räke. Med Sallys ena hand i min. Sallys hand börjar röra på sig och jag sätter mig hastigt upp och slår upp ögona. Hennes ögon öppnar sakta och sen när hon ser oss börjar hon skratta svagt. Jag ler mot henne. Hon är vaken! Omg! Skriker Sammy i mitt huvud.

-men minna favorit killar vad har ni gjort? Ni ser inte riktigt kloka ut! Liksom Sam titta på dig! Och när senaste duschade du? Och Jack.. Jack vad har hänt med din muskulösa kropp? Och sist men inte minst du värkar ändå ha trängtat lite jämfört med dom två men det var nog längesen du träna Simon! men era hår? Vad har ni gjort med era kroppar? Hur mår ni igentligen. Frågade hon och log svagt mot oss. Jag tittade på Jack och Simon och dom log stort mot Sally.

-asså så går det när syrran har legat i koma i TVÅ fucking månader! Sa Jack och reste sig upp från stolen och gav henne en lös kram som hon besvarade. Sen satte han sig på samma plats igen.

-asså du ska bara se vad du har ställt till med! Haha du ska se Sams hus! Sa Simon och gav Sally en lös kram som hon besvarade och sen satte han sig igen.

Jag lutade mig fram och gav henne en kyss på pannan och satte mig igen. Hon log mot mig och jag log mot henne. Jag hörde snabba steg. Från två personer ute ikoridorren. Sen smälls dörren upp och där står Kevin och Milla. Båda ser ut som mig, Jack och Simon. Deras blickar hamlar på Sally.

-din lille unge jävel! Vet du hur jävla tradigt jag har haft det? Jag har bara varit med killar och det är fan inte kul! Skolan är kaus igen! Hella flocken är kaus! Sa Milla och sprang fram till Sally och gav henne en kram.

-jamen trevligt att se dig igen då! Sa Sally och vi började skratta så smått.

-Du din lille skit! Jag kom nyss hit och sen hamla du i koma? Var det inte meningen att vi skulle engan lite tid tillsammans? Men nej du hamla på sjukhus din lille skit! Sa Kevin och log stort mot Sally han gick fram och gav henne en kram och gungade till håret lite så det blev rufsigt som alla andras hår.

-ja jag har saknat er med! Sa Sally och började skratta så smått.


Puss!❤👑🐺😘

Allt förnedradesDonde viven las historias. Descúbrelo ahora