Kapitel 7

197 9 7
                                    


Jag parkerade min motercykel utanför Millas hus. Och tog av mig hjälmen och la den på styret (eller vad det nu kallas) och gick mot den vita dörren till det stora vita huset. Jag skulle precis knaka på dörren innan den flög upp och jag möttes av en stor bamse kram från Milla? (Milla är hon på bilden)

-å vad jag är glad att se dig! Skriker nästan hon i mitt öra.

-det samma! skriker jag minst lika högt till baka till henne.

Vi gick ur kramen och Milla gjorde en skäst åt mig att jag skulle gå in så det gjorde jag. Milla stängde dörren efter oss och jag tog av mig skorna.

-så vad har du gjort dessa tre månaderna? Skolan har ju redan börjat! Sa Milla när vi hade kommit upp på hennes rum, och stängt dörren efter oss.

- 1 Har gråtit! 2 Har träffat mitt ex. 3 blivit ovän med min familj. 4 fåt en bil. 5 fåt en motercykel. Och massa andra saker. 

-vänta vänta nu lite! Sa Milla. Sa du nyss att du träffade ditt ex som plågade dig innan.

-japp! Och jag vill inte träffa han igen! Sa jag. Så har det hänt något på skolan? 

-ja! Alla tror att du är typ död! Sa Milla och började skratta.

-jag död? You kidding my? (Stav) sa jag och började skratta.

-och alla killar som är populära du vet dom du brukar hänga mad?! Sa Milla.

-ja vad är det med dom? Frågade jag.

-dom är ju badboys om du inte har märkt det! Sa Milla.

-ja och? Frågade jag

Nu började jag bli lite irriterande på att Milla pratade som om detta var en lek och se vem som skulle kunna prata längst. Haha orkar inte med det.

-det kom ut att alla dom sju har en liten/stor crach (stav) på dig! Sa Milla med ett lende på läpparna.

Milla var fullt medveten om att jag har haft ett litet/stort crach på en av dom som heter Sam ett tag nu. Asså att han ledaren för badboysen har en crach på mig. Det är ju ett skämt.

-jaha! Sa jag och avbröt tystnaden. Hur går det med dig och Elias? 

-jag vet inte men när du inte var i skolan var hela skolan helt kaous och jag vet inte vart jag skulle ta vägen. Så jag har hängt med Elias i en vecka nu. Men serigöst du måste komma tillbaka till skolan det är så mycket kaous så jag pallar inte med det! Folk tror för fan att du e död! Eller att du har blivit kidnappad! Eller blivit misshandlad av Emil igen! Sa Milla.

-Hahah ok! Sa jag. Kan jag sova här i natt så drar vi till skolan i mon? Frågade jag. 

-ja visst jag måste prata med dig! Vi har ju inte sätts på typ flera månader. Sa Milla.

-ok ska bara ringa ett samtal jag kommer snart! Sa jag och gick ut ur rummet och in till vardagsrummet.

Jag satte på min mobil som jag hade stängt av. Jag såg på skärmen att jag hade missad 25 samtal av pappa och 3 sms. 56 missade samtal från Jack och 29 sms. 30 missade samtal från mamma och 1 sms. Mamma är nämligen inte den bästa på att skriva sms haha. 12 missade samtal från Emil och inga sms. Sen såg jag massa andra numer som jag inte hade på min komntakt lista. Men jag antar att det är Jacks vänner eller något. 

Jag tar fram mammas numer och ringer henne det går en signal och sen har jag mammas röst säga:

-hej jag har varit så orolig för dig! Var är du?

-jag är hos Milla! Kan jag sova hör i natt och sen dra till skolan i mon?

-ja visst gumman vi ses! Sa mamma 

-vi ses godnatt älskar dig och hälsa till dom andra! Sa jag.

-ja det gör jag! God natt! Sa mamma och sen la vi på.

Jag gick upp till Milla och la mig bredvid henne i dubbelsängen. Vi började genast prata om allt mellan  himmel och jord. Sen när klockan slog 22:30 bytte vi om och jag fick låna pyjamas av Milla och sen somna vi. 

Allt förnedradesWhere stories live. Discover now