Hoofdstuk 7 (I protect you)

367 18 2
                                    

Niall's P.O.V.

Bezorgd ren ik naar het hoopje ellende dat tegen het huis aan ligt. "Ceanna?" vraag ik paniekerig. Ze heeft duidelijk een hele erge bloedneus gehad. Het gedeelte onder haar neus, inclusief een deel van haar jas, zit onder het bloed. Ze opent voorzichtig haar ogen en knippert een paar keer tegen het felle licht.

"Niall," fluistert ze schor. Ik kniel bij haar neer en til haar voorzichtig op. "Mijn tas en krukken," fluistert ze zachtjes. Ik kijk heel even naar de natte tas in de regenplas voordat ik die ook op til samen met de krukken en natuurlijk Ceanna. Ceanna weegt echt niks. Ik kan haar makkelijk met één hand dragen voor heel even.

Voorzichtig til ik haar naar de auto toe en zet haar voorzichtig in de bijrijdersstoel. Dat is het moment dat ik het geklik van camera's opmerk dat zachtjes klinkt op de achtergrond. Ik zucht geïrriteerd en gooi Ceanna's tas snel op de achterbank voordat ik maak dat ik wegkom daar.

Als we bij mijn huis zijn til ik haar naar binnen. Ik haal die stomme krukken en die tas later wel op. Ik til haar naar de bank toe. Voorzichtig trek ik de jas uit en gooi hem ergens op de grond. Ik hoef me geen zorgen te maken over het bloed, aangezien dat al is opgedroogd. "Waar heb je allemaal pijn?" vraag ik bezorgd. Ik wil het liefst dat bloed van haar gezicht af halen, maar ik moet eerst weten of ik misschien er beter een dokter bij kan halen.

"Mijn rug, hoofd en rechterbeen," mompelt ze. Het feit dat ze haar rechterbeen zegt maakt me het meest ongerust. Dat is haar been met prothese.

"Wat is er met je rechterbeen gebeurt?" vraag ik bezorgd. Volgens mij moet ik dat maar als eerste aanpakken.

"Blake gaf er een schop tegen de prothese en nu doet het pijn," zegt ze. Ik heb echt zin om Blake in mekaar te slaan. Het is al erg genoeg dat hij een meisje in me kaar slaat, maar welke imbeciel geeft nou een trap tegen de prothese van iemand? Dan ben je gewoon ziek in je hoofd.

"Denk je dat het helpt als ik hem er van af haal?" vraag ik. Ceanna knikt voorzichtig. Met wat aanwijzingen van Ceanna haal ik de prothese van haar been af. Als hij er af is slaat Ceanna gelijk een zucht van verlichting. Ik wil het eigenlijk niet doen, omdat ik dan weer herinnerd word aan dat Ceanna haar been kwijt is door mij, maar ik onderzoek voorzichtig de stomp. Hij is wat rood en gezwollen op de plek waar de prothese er duidelijk pijnlijk tegen aan drukte, maar het is wel duidelijk dat het niet iets ernstigs is. Ik hoef dus geen dokter te bellen.

Daarna haal ik een nat doekje en veeg voorzichtig het bloed van Ceanna's gezicht en voel of haar neus niet gebroken is ofzo. Er was veel bloed, dus het zou me niks verbazen, maar gelukkig is dat niet het geval. Nu het bloed en de prothese weg is ziet Ceanna er gelijk veel beter uit. Ik geef haar nog een pilletje tegen de hoofd- en rugpijn, maar meer kan ik niet doen voor haar. Ceanna bedankt me uitgebreid, maar ik ben al blij zat dat ik haar kon helpen.

"Wil je nog vertellen wat er gebeurd is?" vraag ik voorzichtig. Ik vermoed dat Blake geflipt is toen ze het uitmaakte, maar misschien wilt ze haar verhaal gewoon nog kwijt.

"Hij was aan het zoenen met Cassidy," fluistert ze.

"Wie is Cassidy?" vraag ik voorzichtig.

"Één van mijn oude teamgenootjes. Ze was één van mijn beste vriendinnen, nu natuurlijk niet meer. Ze keek gewoon toe hoe Blake me in me kaar sloeg en deed niks." Ceanna's stem trilt en ik sla mijn armen troostend om haar heen.

"Maar als hij letterlijk vreemd aan het gaan was, waarom sloeg hij je dan in me kaar?" vraag ik verward.

"Ik had gezegd dat ze maar deden wat ze wilden, omdat ik toch daar was om het uit te maken. Hij duwde me twee keer tegen de muur en sloeg me in mijn gezicht totdat ik hem vertelde waarom. Ik had al te veel pijn om een leugen te bedenken en vertelde hem dat ik jou nog leuk vond en toen flipte hij volledig," zegt ze haar stem slaat over en ik weet dat ze nu elk moment in huilen uit kan barsten.

"Ssssssh, het is oké. Het is nu voorbij. Ik bescherm je," fluister ik troostend tegen haar, terwijl ik zachtjes heen en weer wieg. Ze begint zoals ik verspeld had zachtjes te huilen en ik blijf haar troosten. Ik haat het zo erg om haar zo te zien. Als ik die Blake ooit tegenkom sla ik hem in me kaar.

"Z-zou je het erg vinden die date een andere keer te doen?" fluistert Ceanna beschaamt als ze eindelijk weer wat rustiger is.

"Nee, natuurlijk niet. Dan heb ik meer tijd om nog iets veel beters te plannen voor je," stel ik haar direct gerust. Het laatste wat ik wil is dat ze zich daar naast dit alles ook nog eens schuldig over gaat voelen.

"Je bent de beste," zucht Ceanna.

"Weet ik," zeg ik, terwijl ik denkbeeldig haar over mijn schouder voel. Mijn bedoeling was om Ceanna weer even aan het lachen te maken en tot mijn grote geluk heeft het gewerkt. Ze grinnikt zachtjes. "Zullen we anders gewoon een film gaan kijken ofzo?" vraag ik lief aan haar. Ceanna knikt.

"Maar gaan Grease," zegt ze waarschuwend.

"Ik snap nog steeds niet waarom je Grease saai vind. Dit moet Louis echt horen, die schrikt zich waarschijnlijk ook een ongeluk," klaag ik. Ceanna grinnikt weer. "Nou ja wat wil jij dan kijken?" vraag ik, terwijl ik een plukje haar achter haar oor stop. Niet dat hij daar blijft. Ceanna's haar hangt in haar gebruikelijke kroeskrullen en er is helemaal geen plek voor die pluk achter haar oor. Haar haar is veel te dik.

"It's A Boy Girl Thing?" oppert Ceanna.

"Die ken ik niet," zeg ik lachend.

"Het gaat over een tienerjongen en meisje die elkaar absoluut niet mogen. Het zijn precieze tegenpolen. Ze wisselen van lichaam en moeten dan elkaars leven zien te leven. Het is grappig," legt Ceanna kort uit.

"Oké, zet maar op dan," zeg ik. Ik open op de tv mijn Netflix en geef dan de afstandsbediening aan Ceanna, zodat ze die film op kan zetten waarvan ik nu alweer de naam ben vergeten.

----------------------------------------------------------

Hey, kort hoofdstukje. Maar 1088 woorden -_-. Hopelijk was hij wel leuk :)

Xxx Me

Dancing LegWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu