Ceanna's P.O.V.
We ontmoeten Louis buiten de dansstudio. Hij is duidelijk nerveus en enthousiast om naar binnen te gaan en ik weet zeker dat hij niet de enige is. Niall heeft misschien wel gezegd dat hij het leuk vindt om mijn vrienden te ontmoeten, maar ik merk aan hem dat hij het stiekem wel spannend vindt. Ik snap hem heel erg goed. Ik heb bij meerdere vrienden van me gezien hoe het uit ging toen van één van de twee in het stel de vrienden de ander niet goed keurde. Vrienden zijn belangrijk en ik weet eigenlijk zelf ook niet wat ik zal doen als mijn vrienden Niall zouden haten...
Gelukkig is een groot gedeelte van mijn vriendengroep Directioner. Die vinden Niall sowieso geweldig en als iemand anders Niall haat dan wordt hij waarschijnlijk snel de mond gesnoerd door het Directioner gedeelte van de groep.
Ik ben super enthousiast om naar binnen te gaan. Deze plek is voor zes jaar lang mijn tweede thuis geweest. Sterker nog, ik was meer hier dan in mijn echte huis. Ik heb hier vrienden voor het leven gemaakt, mijn droom gevolgd, ongelofelijke kansen gekregen en de beste herinneringen uit mijn leven kan je bijna allemaal terug leiden naar deze plek.
We begroeten Louis vrolijk en dan neem ik ze mee naar binnen.
De binnenkant van de dansstudio is reusachtig. Het gebouw heeft in totaal twintig verdiepingen en is daarmee veel en veel groter dan je gemiddelde dansschool. De onderste twee verdiepingen zijn simpel. Er zijn vier normale danszalen en één hele grote, een receptie waar je je in kan schrijven en eten kan kopen en vijf kleedkamers. Dit zijn de twee verdiepingen waar de normale danslessen worden gegeven. Op deze twee verdiepingen heb ik dus ook bijna geen tijd doorgebracht.
De derde verdieping is een grote danswinkel die speciaal gemaakt is voor de leerlingen hier. De vierde verdieping is van het begin tot eind kleedkamers. De vijfde en zesde verdieping zijn gemaakt voor acro. Er worden turnlessen, acro lessen en stretchklassen gegeven. De zevende tot negentiende zijn vol met danszalen van rond de 100 kubieke meter. De twintigste verdieping is een grote kantine en in de kelder is een grote voorraadkast en een EHBO. De dansschool heeft ook vijf liften die onwijs snel kunnen en een groot trappen huis.
"Waar is Renske?" vraagt Louis ongeduldig. Ik kijk naar de balie waar ze niet achter staat.
"Waarschijnlijk heeft ze pauze. We kunnen in de kantine kijken?" stel ik voor. Louis knikt enthousiast en ik ga ze voor naar de liften.
"Hebben ze hier liften? Je zou denken dat al die sportievelingen wel met de trap zouden gaan," zegt Niall lachend.
"Tja, ik denk niet dat iemand zoveel trappen op wil," zeg ik, terwijl we één van de liften in lopen.
"Naar welke etage moe-" begint Louis, maar dan stopt hij en staart vol verbazing naar het bedieningspaneel van de lift. "Twintig verdiepingen?! Wat the fuck moet een dansschool met twintig verdiepingen? Worden die allemaal voor danslessen gebruikt?!" vraagt hij in shock.
"Nee, de derde tot zesde verdieping is kleedkamer, danswinkel en turnzaal en de twintigste is de kantine," vertel ik ze. Ik druk zelf maar op het knopje met de twintig, omdat ik niet wil af wachten totdat Louis zijn shock kwijt is. Het is gemeen om de lift zo lang bezet te houden. Zodra ik de knop heb ingedrukt sluiten de deuren en schiet de lift omhoog.
"Dit is gestoord. Ik wist niet dat er zulke grote dansscholen waren," fluistert Louis tegen Niall en Niall knikt. Ik heb door dat het niet de bedoeling was dat is dit hoorde en daarom reageer ik niet op zijn uitspraak.
Lang duurt het niet voordat de deuren van de lift weer open gaan en we eruit kunnen stappen. Niall en Louis kijken hun ogen uit naar de grote kantine vol dansers. De muren en het plafond zijn van glas en daardoor is de kantine heel erg licht. Het is altijd net alsof je buiten bent. Ik heb altijd van de kantine gehouden om die reden. Ik hou van buiten. Soms heb ik echt het gevoel dat de stad me verstikt. Gelukkig is de weg naar de stad vanaf mijn huis vol groen, anders zou ik zo dicht bij Londen leven en vooral in Londen rondlopen niet overleven.
JE LEEST
Dancing Leg
FanficVERVOLG DANCE LIFE, LEES DIE EERST 2015 Het is twee en een half jaar na het ongeluk van Ceanna. Geen één van de One Direction jongens heeft ook nog maar iets van haar gehoord sinds het ongeluk. Ze hebben geen flauw idee hoe het met haar is afgelopen...