Hoofdstuk 9 (planning for music and romance)

353 16 1
                                    

Niall's P.O.V.

Helemaal in de wolken sms ik Ceanna's beste vriend Lyam. Ze heeft gister nadat we klaar maken met naar mensen kijken, wow dat klonk stalkerig, eindelijk ingestemd om morgen die date te doen. Ze vroeg zich af of dat niet te snel was, maar ik heb haar verzekert dat dat niet zo was. Dat was gelogen, ik kon alleen niet meer wachten. Ik heb alleen geen flauw idee wat ik moet doen. Deze date moet perfect zijn. Ik heb twee en een half jaar gewacht hierop. Dat is dus de reden waarom ik Lyam sms. Hij had me zijn nummer gegeven nadat ik hem had ontmoet bij dat interview en dat komt nu dus goed van pas. Hij kent Ceanna al bijna vijftien jaar. Hij kan me vast wel vertellen wat ze leuk vindt en wat niet.

Niall : Hey Lyam, Ceanna gaat binnenkort met me op date, maar ik heb geen flauw idee waar ik haar mee naar toe moet nemen :|

Lang duurt het niet voordat Lyam reageert. Nou ja reageert. Hij is nu nog aan het typen. Hij typt nu of heel erg langzaam of heel erg veel.

Lyam : Hey Niall, ik heb nu eigenlijk niet veel tijd om lang met je te sms'en, ik ben bij dansen, maar ik zal je wel snel wat informatie geven. Ik heb nu toch een korte pauze. Moëntranen hebben allemaal super, rare date regels voor hun geloof. Ze mogen niet op de eerste date kussen, iets kwa sport doen of iets duurs en ook films en avondeten zijn uitgesloten.

Ik stop heel even met lezen en trek mijn wenkbrauw op. Waarom zouden die dingen niet mogen?

Lyam : Op andere dates dan de eerste mag dit allemaal wel. Sport dingen als date is zelfs iets waarvan ik zeker weet dat Ceanna dat geweldig zou vinden. Als je op de tweede date ofzo met haar naar een sportwedstrijd of dansvoorstelling gaat of een sport met haar gaat doen die ze wel kan op dit moment, zoals golven of gewoon een sport in een heel rustig tempo, dan weet ik zeker dat ze dat geweldig vindt. Denk er alleen wel aan dat je absoluut niet alles kan betalen voor Ceanna op je date. In Moëntro is gelijkheid heel erg belangrijk op een erg extreem niveau en als één van de twee van een stel alles betaald wordt dat gezien als disrespect. Ik weet alleen niet meer wie dan disrespectvol is. Ook kan je haar niet als vriendin vragen zonder toestemming van haar familie.

Niall : Maar wat kan ik dan wel doen???

Gefrustreerd haal ik een hand door mijn haar. Dit is nu al veel te veel om te onthouden en ik heb zo'n gevoel dat er nog veel meer aankomt. Ik had nooit verwacht dat er zo veel regels aan 'daten' konden worden geplakt in welke cultuur dan ook.

Lyam : Tja, Ceanna heeft een obsessie voor het helpen van mensen, maar dat is waarschijnlijk geen leuk idee voor een eerste date... Oeh ik weet iets. Ceanna heeft me laatst verteld dat één ding die ze heel erg mist van het dansen is het creatief bezig zijn met muziek, maar ze weet niet hoe ze hier iets mee kan. Ze bespeelt geen enkel instrument, heeft nog nooit een lied geschreven in haar leven, haar zangkunsten zijn matig en dansroutines maken op muziek gaat een beetje lastig aangezien dat dan allemaal in haar hoofd moet. Het is een ongebruikelijk idee voor een date, maar waarom ga je niet wat muzikaals met haar doen? Ceanna heeft misschien nooit iets geleerd over hoe je zelf muziek maakt, maar jij wel. Ik weet zeker dat ze dat geweldig zou vinden. Ik moet alleen nu gaan. Als ik niet op tijd weer in de les ben ben ik flink de pineut. Er komt een scout vandaag.

Lyam maakte geen grapje over het 'nu weg moeten'. Zodra ik het bericht binnen kreeg ging hij offline. Ik stuurde snel een bedankje terug, maar hij bekeek dat berichtje niet meer. Ik liet mijn ogen over de tekst gaan en dacht na over het idee van Lyam. Het verbaasd me niks dat hij zegt dat Ceanna het muziek gedeelte van het dansen mist. Zowat haar hele leven heeft ze bijna elk uur dat ze wakker was gedanst en al die uren stond er muziek op. Ik vind het helemaal niet gek dat ze dat mist. Natuurlijk kan ze zelf ook wel muziek opzetten, maar ik snap ook wel dat dat toch echt anders is.

De reden achter al die regels snap ik nog steeds niet en ik denk dat ik binnenkort Ceanna maar eens moet vragen me helemaal in te lichten over haar geloof. Het is heel duidelijk voor me dat ik er veel te weinig van af weet en als Moëntranen met zo veel regels voor alleen al eerste dates moeten leven is het niet handig om iets met Ceanna te beginnen als ik daar niks van af weet.

Ik ren naar boven en haal elk muzikaal ding dat ik kan vinden naar beneden en naar de woonkamer toe. Vervolgens haal ik ook nog elke kaars en elke slinger met lampjes die ik in huis heb. Muziek maken is misschien niet super romantisch, maar ik ga mijn best doen om het alsnog zo romantisch als ik kan te maken. Ik duw al mijn meubels naar de muren toe, zodat er een grote open plek ontstaat in het midden van de kamer. Daar leg ik een groot kleed neer en vervolgens verspreidt ik de lichtjes en kaarsjes door de kamer heen.

Ik pak een standaard voor muziek, zet die abnormaal laag en doe daar ook lichtjes omheen, zodat we wel de bladmuziek kunnen lezen morgen.

Als ik klaar ben kijk ik tevreden naar het resultaat. Het is eigenlijk nog iets te licht, maar dat is noodzakelijk voor het muziek maken. Ik sms snel Ceanna de goede tijd en dan ben ik klaar voor de date van morgen. Ik hoop dat Lyam gelijk had en dat ze dit leuk vindt. Ik weet niet wat ik zou moeten doen als ze het niet leuk zou vinden.

---------------------------------------

Hey, ZE GAAN EINDELIJK OP EEN DATE!!!! AAAAAAAHHH. Ik ben van plan dat hoofdstuk nu ook al lekker te schrijven, maar ik ga hem wss er niet meteen al op zetten. *steekt tong uit*. Ik probeer weer even wat meer vooruit te schrijven. Ik heb drie toetsen en een mondeling deze week, dus veel ga ik niet vooruit schrijven, maar iets is beter dan niets toch? Ik wil niet meer laten gebeuren dat ik een week niks upload.

Oh en btw ik krijg veel meer likes dan normaal op mijn boeken en de reads worden meer! Ik ben zo zo zo gelukkig. Het is nou nog niet echt zo dat het zieke spam is, maar ik ben met elke vote, toevoeging in een leeslijst en read zo zo zo gelukkig! Echt heel heel heel erg bedankt iedereen!

Xxx me

Dancing LegWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu