Manusia semakin lama, semakin membesar.
Semakin dewasa semakin matang. Begitulah kehidupanku sehingga aku naik ke tingkatan 5. Aku mempunyai seorang sahabat iaitu Han Byul. Susah senang kami bersama sama dan tidak pernah pentingkan diri sendiri 'SELFISH LA KATAKAN'. Sekiranya aku mengalami tekanan atau masalah peribadi aku akan luahkan segalanya pada Han Byul kerana dia sahaja yang dapat memahami dengan baik.PUKUL 7.00 PAGI DI SEKOLAH
"Isshhh mana Han Byul ni!". Mengeluh panjang sambil menunggu sahabatnya itu. Dengan tak semena-mena aku telah dikejutkan oleh seorang perempuan dari belakang.
"Eok mak kau" sambil mengetuk kepala kepala perempuan itu. Rupa rupanya Han Byul yang mengusiknya. Aku terkejut lalu berkata "Kau ni Han Byul tak serik serik nak sakat aku kan" marahku sambil membulatkan mataku kearah matanya.
"Kalau ya pon janganlah tenung aku camtu Shin Hye, takut aku". Ujar Han Byul dengan perlahan.
"Tau pulak takut, sekali lagi kau buat siap kau aku kerjakan". Kata aku sambil mentertawakannya.
"Ya lah mian Shin Hye shii", lalu menghulur tangan untuk meminta maaf dari Shin Hye.
"Hmm ye la. Lain kali jangan buat lagi aracii?"
"Nae arraseo Shin Hye chingu".
Selepas itu mereka terus ke tapak perhimpunan untuk sesi perhimpunan rasmi.
*KITA SKIP SIKIT LA MALAS NAK CITE TENTANG KELAS DIORANG HEHE*
PUKUL 1 PETANG WAKTU PULANG.
"Hye Shin Hye awalnya keluar" tanya Han Byul pelik.
"Cikgu aku baik pula hari ni dia bagi balik awal" kataku selamba. Tiba tiba "Han Byul kau balik ngan sapa nanti?" tanyaku.
"Eo..oppa aku amik aku nanti, kenapa tanya?". Jawab Han Byul dengan selamba.
"Hmm aku maybe balik lmbt sebab mak ayah aku kerja. Abang aku pulak malas nak amik aku" ujarku sedih.
"Laa balik ngan aku je la. Abang aku hantar kau balik la nanti" pelawa Han Byul kepada Shin Hye supaya balik bersamanya.
"Tak nak la. Susahkan abang kau je nanti. Takpelah". Jawabku dengan cepat.
"Kau ni naik je la. Kalau tak aku tak nak kawan kau". ujar Han Byul geram.
"Aihhh ye la. Kali ni je eh?"
"Yeahhh camtu la". Kata Han Byul dengan gembira.
*10 MINIT KEMUDIAN
"Ha tu dia dah sampai dah" kata Han Byul sambil melambai tangan kearah abangnya. Shin Hye pon segera mengikut Han Byul dari belakang menuju ke kereta abangnya.
"Abang kawan adik nak tumpang boleh??" Tanya Han Byul kepada abangnya.
"Boleh je naik la". Pelawa abangnya kepadaku untuk naik bersama Han Byul.
Dalam perjalanan pulang, Shin Hye hanya mampu berdiam diri kerana segan untuk bercakap.
"Nape diam je Shin Hye" tanya Han Byul tiba tiba.
"Diam je la nak cakap apa lagi" jawabku dgn segan.
Tiba tiba, "Abang nanti hantar adik balik rumah dulu tau. Adik lapar la. Pastu terus hantar kawan adik balik rumah eh", ujar Han Byul kepada abangnya.
"Hmm ye la." Jawab abangnya ringkas.
Beberapa minit kemudian Han Byul sudah smpai ke rumahnya dengan selamat lalu Han Byul berkata, "Abang bawak balik kawan adik elok2 tau".
"Ha okay2 abang tau la". Jawab abangnya dengan geram.
*OPPSSS SORRY KITA BERHENTI SEKETIKA. TAPI KENAPA HAN BYUL TIDAK MEMBERITAHU SHIN HYE NAMA ABANGNYA??? DAN KENAPA TIDAK MENGHANTAR SHIN HYE KE RUMAH TERLEBIH DAHULU. ATAU ADA SESUATU DISEBALIK SEMUA INI??
NANTIKANNYA DI CHAPTER SETERUSNYA OKAY. DIPERSILAKAN KOMEN DAN LIKE JIKA ANDA SUKA. NANTI I UPDATE GI YA. ANNYEONGGG*
YOU ARE READING
WHO SHOULD I CHOOSE
FanfictionKisah ini dimana seorang gadis perlu membuat pilihan sama ada cinta atau persahabatan. Banyak rintangan yang dilalui oleh gadis itu kerana sesuatu desakan yang menimpanya