❤CHAPTER 24❤

44 4 0
                                    

Keesokkan paginya,mataku mula celik dengan perlahan dan agak kabur melihat suasana di situ.

"Huh aku dekat mana nihh," ujarku sambil mengurut dahinya.

"Eoo Shin Hye dah sedar," ujar Taehyung lalu berlari ke arahku.

"Eo oppa Shin Hye kat mana ni?" tanya Ku perlahan.

"Shin Hye sekarang ada di hospital semalam adik accident," ujar Taehyung.

"Bwo!!!! Jimin mana?? Jiminnnnnnn!!!!" jeritku sambil menangis lalu turun dari katil.

"Ehhh adik sabar dikk, adik tak berapa nak stabil ni. Jimin ada la," ujar Taehyung lalu segera memeluk adiknya dari keluar bilik wad itu.

"Andwaeeee Jiminarhh," jeritku lagi sambil cuba melepaskan diri dari dakapan Taehyung.

"Ehhh Shin Hye jangan macam ni. Nurseeeee cepat panggil doktor nurseeeee," jerit Taehyung.

Lalu doktor pun sampai bersama sama dengan nurse lalu membaringkan Shin Hye dengan cepat. Doktor itu pun menyuntik ubat supaya Shin Hye pengsan buat sementara.

"Jiminarhhhh....," ujar Shin Hye semakin perlahan lalu tertidur akibat ubat yang disuntik tadi.

"Gomawo doktor," ucap Taehyung.

"Nae,lepas ni kalau dia meraung macam tu cepat2 panggil saya ye," ujar doktor.

"Eo nae," jawab Taehyung.

Taehyung pun melangkah perlahan ke arah Shin Hye lalu meletakkan kedua dua tangannya di sisi katil Shin Hye sambil mengeluh panjang.

"Bagai mana harus ku memberitahu kepada Shin Hye yang Jimin tengah tenat sekarang. Aku tak sanggup tengok adik aku meracau tak tentu arah, ya tuhan permudahkan la Segalanya," ujar Taehyung dalam hati.

4 jam kemudian Shin Hye terjaga semula sambil menyebut Jimin.

"Jiminnn..jimin...," ngigau Shin Hye.

"Adik bangun dik," ujar Taehyung sambil menggoyangkan badan Shin Hye.
Shin Hye pun terjaga dari mimpi.

"Oppa Shin Hye nak jumpa Jimin," ujarku gelabah.

"Okay2 oppa bawak eh. Meh duduk atas kerusi roda ni," jawab Taehyung lalu mendukung adiknya dan diletakkan di kerusi roda. Taehyung pun menolak Shin Hye sampai ke bilik Jimin.

Sampai je Shin Hye terkejut melihat keadaan Jimin yang tak ubah seperti mayat hidup.

"Jimin oppaaaa bangunlah chagi ada dekat sini," ujar Shin Hye sambil mengusap tangan Jimin lalu menangis.

"Jimin koma Shin Hye. Peluang untuk hidup agak tipis," jawab Taehyung.

"Bwoo?? Takkk tak mungkin Jimin oppa okay je dia," ujar Shin Hye sambil menangis teresak esak.

"Oppa pun harapkan yang sama," ujar Taehyung sambil menahan air mata.

Tiba tiba Jungkook pun tiba untuk melawat Jimin.

"Eo Shin Hye dah okay ke," tanya Jungkook sambil berjalan ke arah Taehyung.

"Dah okay sikit cuma tu la dari tadi tak berhenti nangis," ujar Taehyung sambil mengusap belakang Shin Hye yang masih berduka.

"Jungkook oppa thanks sebab selamatkan kami berdua," ujar Shin lalu memandang Jungkook.

"Nae Shin Hye tak ada apa lah kebetulan saya lalu situ. Nasib baik tak ada apa," jawab Jungkook.

Setelah 1 bulan berlalu, Shin Hye sudah sihat sepenuhnya, manakala Jimin masih koma dan tidak sedarkan diri. Sementara doktor itu mengecheck....

"Macam mana keadaan suami saya?" tanyaku risau.

"Hmm susah saya nak beritahu puan Shin Hye. Sebenarnya Jimin perlu hidup menggunakan mesin oksigen sepenuhnya. So nyawa dia terletak pada mesin oksigen kerana paru paru dan jantung nya tidak boleh berfungsi dengan sendiri," ujar doktor sambil mengeluh.

"Ya tuhan. Tak ada cara lain ke doktor," ujarku sambil menangis.

"Tak ada dah puan Shin Hye. Yang ada hanya menunggu dari response badannya sahaja. Sekiranya badan dia mampu melawan dia akan pulih kalau tak macam tu la," ujar doktor.

"Hmm nae gomawo doktor," ujarku.

"Nae saya mintak diri dulu ye," ujar doktor itu lalu pergi dari bilik itu.

Shin Hye pun melangkah ke arah Jimin dengan lemah.

"Oppa dah janji kan takkan tinggalkan chagi,oppa bangun lahhh tolong lah kuat demi chagi, anak kita perlukan daddy di sisinya. Please kuat untuk chagi Jimin oppa," ujarku lalu menitiskan airmata dan rebah di sebelah Jimin.

"Shin Hye shii, jangan lah menangis lagi," tiba tiba suara menegurnya dari belakang rupa rupanya Jungkook.

"Eoo Jungkook oppa, Shin Hye menangis bukan sebab apa cuma Jimin terlalu penting untuk Shin Hye. Tak ada Jimin hidup Shin Hye tak lengkap," ujar Shin Hye sambil melihat anaknya jiyeon di dakapan Jungkook.

"Eoo mian tadi saya mintak kat taehyung nak dukung jiyeon, saya harap awak tak kesah," ujar Jungkook.

"Ehh tak apa lah dukung je la. Saya okay je," senyumku tawar.

Tiba tiba Shin Hye terkejut kerana badan Jimin bergoyang macam jantung nak terkeluar dari badannya lalu teettttttttttt. Shin Hye pun memanggil doktor dengan segera.

"Doktorrrr tolong doktor palli palli," jeritku sambil memeluk Jimin dengan erat.

"Okay encik dan puan sila tunggu di luar" ujar doktor itu.

"Jiminaarhhhh," jerit Ku sambil menangis.

Doktor pun mengambil pam jantung dengan segera lalu meletakkannya di dada Jimin

"Satuuuu duaaaa tigaaaa,"

"Puppppp," juga tidak memberi kesan.

"Satuuuu duaaa tigaaa."

"Puppppp," tiada sebarang response.

Di luar wad Jimin.

"Jungkook oppa macam mana ni," ujarku risau sambil mundar mandir.

"Jungkook pun risau ni tak apa kita tawakal je la," jawab Jungkook sambil mendukung anak Shin Hye.

"Jungkook oppa dah call family yang lain tak?" Tanyaku.

"Dah diorang otw nak ke sini," jawab Jungkook.

*NAK TAU KEADAAN JIMIN MACAM MANA TUNGGU LA. AUTHOR MAYBE LAMBAT UPDATE EPISOD LEPAS NI SBB BUSY SPM TAHUN NI. TAPI JANGAN RISAU AUTHOR AKAN CARI MASA UNTUK UPDATE PART BARU OKAY ANNYEONG*

WHO SHOULD I CHOOSEWhere stories live. Discover now