"Kenapa kau balik ngan Jungkook?" Tanya Taehyung.
"Eo! Owhh tadi Shin Hye tak jadi keluar date dengan Jimin sebab Jimin ada masalah sikit kat office," ujarku.
"Owhh so Jimin suruh Jungkook ganti la?" tanya Taehyung lagi.
"Yo la," jawabku.
Taehyung hanya mengiyakan apa yang aku cakap sambil mengangguk.
"Pergi la naik atas mandi pastu tidur, esok sekolah," ujar Taehyung dengan lembut.
"Nae, Shin Hye masuk dulu ye," balasku sambil berjalan ke bilik.
Setelah selesai mandi, aku pun mula mengemas tempat tidur. Tiba tiba tukk tukk!! Bunyi ketukan dari pintu..
"Eo!! Omma masuk la. Ingatkan siapa tadi," pelawa aku.
"Anak omma tak tidur lagi rupanya," ujar ommaku.
"Eo!! Daee Shin Hye baru balik tadi," balasku.
"Owhh, sebenarnya omma nak tanya something kat Shin Hye," ujar ommaku.
"Eo!! Nak tanya apa?" tanyaku.
"Shin Hye sebenarnya sukakan Jimin kan," ommaku berkata.
"Hmm haah, first tengok muka dia, Shin Hye dah tahu hati budi dia, dia baik sangat omma," pujiku terhadap Jimin.
"Hmm so kalau omma nak tunangkan kamu dengan Jimin tahun depan nak tak?" tanya ommaku.
"Mana yang terbaik buat omma yang tu juga la yang terbaik buat Shin Hye. Shin Hye ikut sahaja kemahuan omma," ujarku sambil tersenyum.
"Hmm ye la, dah tidur ye. Esok sekolah," suruh ommaku.
"Nae, goodnite omma," ucapku.
Ommaku bangun dari katil lalu menutup lampu dan pintu bilik.
PADA KEESOKKAN HARINYA
"Kita jumpa dekat kedai yang ada mall besar tu," ajak ommaku.
"Ha okay saya on the way," kata omma Han Byul.
Aikk tetiba nak jumpa. Hmmmm jom flashback.
Selepas tidurkan aku, ommaku pergi ke bilik tidurnya lalu menelefon seseorang.
"Assalamualaikum, ni saya omma Shin Hye," ujar ommaku.
"Eo waalaikumsalam ye Puan. Ada apa telefon ni?" tanya omma Han Byul.
"Sebenarnya saya ingatkan nak ajak awak keluar minum sebab saya ada something nak bagitahu. Hal penting," ujar ommaku lagi.
"Eo boleh boleh. Nanti send je alamat ye," balas omma Han Byul.
"Nae," jawab ommaku.
Owhhh patut la okay ke realiti balik.
Mereka pun bertemu di sebuah restoran yang agak famous dan ramai org.
"Hai, thanks sudi datang jumpa saya," ujar ommaku.
"Hehe tak apa. Jom la kita order minum dulu," ujar Omma Han Byul.
Mereka pun order jus apple and jus oren.
5 minit selepas order air pun sampai."Hmm okay sekarang bagitau la apa hal penting tu," ujar omma Han Byul.
"Sebenarnya semalam saya ada tanya anak saya pasal Jimin," jawab ommaku.
"Ha Shin Hye cakap apa?" tanya omma Han Byul dengan nervous.
"Shin Hye cakap dia setuju untuk khawin dengan Jimin," jawab ommaku dengan gembira.
"Eo!! Jinjjaaa!! Alhamdulillah senang sikit la plan kita lepas ni," ujar omma Han Byul.
"Kann. Nanti kita bincang apa yang patut kita buat lepas ni. Jom kita minum," pelawa ommaku.
Mereka pun minum bersama sama.
*HMM OKAY SAMPAI SITU JE DULU. ARHHH AUTHOR TAK ADA IDEA HUHU. TAPI JANGAN KETINGGALAN TAU SEBAB LEPAS NI LAGI BEST*
YOU ARE READING
WHO SHOULD I CHOOSE
FanficKisah ini dimana seorang gadis perlu membuat pilihan sama ada cinta atau persahabatan. Banyak rintangan yang dilalui oleh gadis itu kerana sesuatu desakan yang menimpanya