CHAPTER EIGHT

46 6 0
                                    

"Saranghaeyo Park Shin Hye. Sudikah awak menjadi kekasih saya," ujar Jimin sambil menarik tanganku lalu mencium tanganku.

"Hmm saya sudi Park Jimin," jawabku dengan pipi blushing.

"Yahuuuuu akhirnya," jawab Jimin keriangan sambil melompat.

"Eh eh dah la tuh. Nanti orang nampak," ujar ku sambil tersenyum.

"Gomawo Shin Hye sebab sudi terima saya," ucap Jimin sambil memelukku.

"Hmm ye la. Jom kita pergi jalan jalan pulak," ajakku lalu menarik tangan Jimin pergi ke kereta.

Kami berdua pun keluar.

"Nak pergi mana nih," tanya Jimin.

"Jom lah kita pergi pasar raya besar dekat situ," ujar ku.

"Okay sayang," jawab Jimin sambil tersenyum.

Kami pun pergi. Hmm kita skip la bahagian diorang gi shopping tu. Kita singgah kat rumah Han Byul kejap sementara tunggu diorang habis shopping.

Di Rumah Han Byul.

"Eo!! Mana Jimin oppa omma,"tanya Han Byul kepada ommanya.

"Oppa kau keluar dengan Shin Hye," jawab ommanya.

"Owh. Ni Jungkook oppa pun sama ke," tanya Han Byul lagi.

"Ada dekat depan tu ha,pergilah tengok," ujar ommanya lalu Han Byul bergerak ke ruang tamu.

"Eo oppa tengok cerita apa tu," tanya Han Byul kepada Jungkook.

"Tengah tengok cerita Found My Way,"jawab Jungkook sambil memakan keropok.

"Owh nak join," ujar Han Byul.

"Meh la," ajak Jungkook.

"Hmm abang tak nak keluar ke," tanya Han Byul tiba2.

"Malas la. Nih Jimin pergi mana," tanya Jungkook.

"Keluar dating ngan Shin Hye," jawab Han Byul.

"Owh," jawab Jungkook dengan rasa sedih.

"Kenapa oppa?" tanya Han Byul.

"Eh tak ada pape," jawab Jungkook. Dalam hati jungkook berkata 'abang sebenarnya juga sayangkan Shin Hye. Cuma abang tak nak bagitau' dengan muka yang sedih.

"Hmm abang naik atas dulu Han Byul," elak Jungkook lalu pergi ke biliknya.

"Nae oppa," jawab Han Byul lalu kembali menonton TV.

Alangkah sedihnya...rupa rupanya Jungkook pun ada hati pada Shin Hye. Jom lah kita sambung part Jimin ngan Shin Hye tadi.

Waktu Balik Dalam Kereta

"Wahhh seronok hari ini. Thanks bawa jalan jalan Jimin," ujarku gembira.

"Hehe tak ada apa lah. Eo..nanti kita gi tengok wayang pulak nak tak sayang," tanya Jimin.

"Hmm boleh jugak. Bila tu nak pergi," tanyaku.

"Hmm kita pergi esok nak tak," cadang Jimin.

"Hmm eh saya sekolah esok Isnin," jawabku.

"Laa kita pergi malam la," ujar Jimin.

"Eoo boleh boleh he he," jawabku sambil tersenyum.

Kami pun meneruskan perjalanan ke rumah. 20 minit selepas itu Jimin selamat menghantarku ke rumah.

"Annyeong Jimin. Jumpa esok naa," ucapku sambil melambai tangan.

"Annyeong Shin Hye," ucap Jimin sambil tersenyum. Jimin pun bertolak balik ke  rumahnya. Aku pun masuk la rumah.

"Ha apahal seronok sangat berjalan tu," usik Taehyung.

"Ehh sibuk je oppa," balasku sambil tersenyum.

"Eleh,cinta pandang pertama la tu," usik Taehyung lagi.

"Ala oppa ni ada je nak menyakat," ujarku sambil membuat muka merajuk.

"Hahaha gurau je la. Dah pergi mandi nanti omma bising. Badan pun bau dah," usik Taehyung sambil mencubit pipiku.

"Ha ye laa adik tau la adik bukan budak kecil" balasku sambil ketawa.

"Hmm ye la," kata Taehyung.

Aku pun pergi ke bilik dan terus mandi dengan happy. Huhu.

*OPP OKAY DAH TU JE EH. TAPI KAN ADAKAH JUNGKOOK AKAN BERTERUS TERANG DENGAN SHIN HYE DEMI MEMPERTAHANKAN CINTANYA WALAUPON JUNGKOOK TAU ABANGNYA JIMIN JUGA SUKAKAN SHIN HYE. NAK TAU TUNGGU LA EPS SETERUSNYA. BACA AND LIKE NAA KALAU RASA NAK KOMEN, KOMEN LA. ANNYEONG*

WHO SHOULD I CHOOSEWhere stories live. Discover now