Hari yang dinanti nantikan perkhawinan aku dengan Jimin pun dilangsungkan dengan lancar. Aku hanya tersipu malu apabila melihat suamiku terlalu smart apabila memakai cort.
"Okay nanti kita start photoshoot untuk buat album okay," arah jurugambar.
"Nae," jawabku dengan Jimin serentak.
Aku dengan Jimin pun makan dulu.
"Nah chagi," ujar Jimin sambil menyuapku.
"Aumm sedap hehe, oppa ni makan comot la meh sini nak lap," ujarku lalu mengelap mulut Jimin yang comot tu.
Tetamu 1 : sweetnya secocok sangat diorang tu.
Tetamu 2 : tu la teringat Pulak zaman muda2 dulu.
Setelah selesai makan mereka pun segera pergi ke pelamin untuk photoshoot.
"Okay dah ready. Okay first position," arah jurugambar.
Aku dengan Jimin membuat pose dengan meletak kedua dua tanganku di leher Jimin manakala Jimin pula meletakkan tangannya di pinggangku sambil tersenyum.
"Jangan rapat sangat geli kut," ujarku kerana aku dapat merasakan benda keras menyentuh miss v ku.
"Hehe biarlah you are mine chagiya," ujar Jimin sambil membuat muka comel.
"Eh menggatal sangat kan dah2 fokus kat jurugambar," balasku lalu memandang ke kamera.
Jungkook hanya memerhati dari jauh tanpa berkata apa. Dalam hati Jungkook berbisik 'Sakit Shin Hye bila tengok kau. Tapi aku sanggup tahan demi kebahagian kau' dengan tak semena mena air mata Jungkook menitis lalu pergi dari tempat itu.
Setelah selesai photoshoot selama 30 minit. Majlis khawin pun tamat. Aku dan family yang lain pulang ke rumah.
Pada pukul 8 malam.
"Oppa!! Turun makan chagi dengan omma dah siap masak," jeritku kepada Jimin.
Jimin pun kelam kabut lari turun ke bawah.
"Mian yang lain tengah bersiap siap tadi," ujar Jimin lalu duduk di sebelahku.
"Okay gwenchanna, by the way appa nak ucapkan tahniah dan selamat pengantin baru besar dah anak appa kan dah jadi isteri orang pun," ujar appaku sambil mengusap kepalaku dengan sedih.
"Nae gomawo appa, appa jangan sedih nanti Shin Hye datang jenguk appa kat sini," jawabku sambil memegang tangan appaku.
"Okay, Jiminarhh jaga anak appa baik2 kalau dia merajuk ke apa kamu yang kena tau," usik appaku kepada Jimin.
"Eo! Haha don't worry appa. Jimin akan jaga Shin Hye sampai hujung nyawa," jawab Jimin.
"Okay good. So malam ni tidur rumah appa ke macam mana?" tanya appaku.
"Eo Jimin ingat nak balik rumah terus tak nak la menyusahkan appa," jawab Jimin sambil tersenyum.
"Okay appa faham. Okay jom la makan semua," pelawa appaku.
Kami sekeluarga pun makan dengan tenang.
*kita pergi ke rumah Jimin pulak sekejap*
Gedegangggg!!!!!
"Kenapa ni nak hempas meja," ujar ommanya.
"Jungkook sedih sebab tak dapat Shin Hye," ujar Jungkook geram.
"Dah terlambat Jungkook omma suruh bagitau tapi Jungkook tak nak," ujar ommanya.
"Takkk omma tak faham perasaan Jungkook sekarang sakit tau tak Jungkook tak nak sebab benda ni kami adik beradik gaduh besar," jerkah Jungkook lalu menitis airmatanya.
"Ye omma tahu. Tapi kenapa Jungkook tak nak berterus terang dengan Shin Hye?" tanya ommanya.
"Sebab Jungkook nampak betapa Shin Hye sayangkan Jimin. Jungkook tak boleh bergaduh sebab Jimin abang Jungkook," ujar Jungkook.
"Ya Tuhan besar sungguh pengorbanan kau Jungkook," jawab ommanya lalu memeluk Jungkook yang menangis.
"Jungkook buat ni semua demi kebahagiaan orang yang dicintai dan abang Jungkook. Sebab Jungkook sayangkan dia la Jungkook kena buat perngorbanan ni," ujar Jimin sambil menangis.
"Ye omma faham nak. Dah jangan menangis lagi," ujar ommanya yang juga menangis sambil mengusap air mata Jungkook.😭😭😭
*HUWAAAAA😭😭SEDIHNYA BACA*
Jimin : Ala tak payah sedih sangat la biasa la tu.
Author : Ko jangan menyampuk boleh tak aku tengah sentap ni.
Jimin : Hmm kata nak update part byun.
Author : Ishhh sabar2 la aku tengah sedih lagi ni. Kepada readers author nak pesan lepas ni part byun. So siapa tak boleh hadap jangan baca tau. 17+++ faham. Tapi sapa otak byun tak apa la tak kira umur pun tak apa😂 K annyeong
YOU ARE READING
WHO SHOULD I CHOOSE
FanfictionKisah ini dimana seorang gadis perlu membuat pilihan sama ada cinta atau persahabatan. Banyak rintangan yang dilalui oleh gadis itu kerana sesuatu desakan yang menimpanya