CHAPTER ELEVEN

37 5 0
                                    

Aku dan Jungkook sampai di HG MALL.

"Jom la Jungkook. Jimin dah booking tiket katanya," ajakku sambil menarik tangan Jungkook.

Jungkook pun ikutkan sahaja kehendakku.
Sampai sahaja di kaunter tiket, aku pergi mengambil tiket, Jungkook pula pergi membeli bertih jagung dan air pepsi. Selepas selesai membeli aku dan Jungkook masuk ke panggung wayang.

"Ticket kita nombor berapa Shin Hye?" tanya Jungkook.

"Hmm ha nombor 011 ngan 012, ha kat hujung tu sikit. Jom," ajakku sambil membawa bertih jagung yang dibeli oleh Jungkook tadi.

"Nae arraseo," jawab Jungkook.

15 minit tayangan sudah berlalu kami masih berdiam diri.

"Cerita ni sweet la. Sesuai untuk pasangan couple," ujarku sambil mengunyah bertih jagung.

"Kan," jawab Jungkook.

"Pandai Jimin pilih," balasku sambil tersenyum. Jungkook yg mendengar kelihatan sedih kerana tidak mengenali aku dengan lebih dalam. Jimin tahu segalanya tentang aku.

"Hmm," jawab Jungkook.

"Are you okay Jungkook shii," tanyaku kerana Jungkook kelihatan pelik.

"Eo..nae gwenchanna," jawab Jungkook.

"Mian kalau awak tak selesa keluar dengan saya," ujarku.

"Ehh saya selesa la. Don't worry about me," balas Jungkook.

"Hmm okay," jawabku sambil tersenyum.

Setelah 2 jam tayangan sudah tamat aku dengan Jungkook keluar dari bilik wayang tu.

"Kita nak pergi mana pulak?" tanya Jungkook.

"Hmm jom la pusing pusing mall," ajakku lalu menarik tangan Jungkook.

"Ehh slow la sikit," ujar Jungkook sambil ketawa.

Aku dengan Jungkook jalan jalan satu mall tu sampai nak tercabut kaki. Hahaha.

"Uishh penat la," ujarku keletihan.

"Hahaha tu la nak berjalan sangat tadi," usik Jungkook.

"Hehe hmm jom lah balik," ajakku.

"Jom," jawab Jungkook.

Aku dengan Jungkook pun menuju ke kereta dan terus pulang ke rumah.

Di Dalam Kereta

"Best harini," ujarku.

"Kan," jawab Jungkook.

"Hmm sebenarnya kan saya tak pernah ada kawan baik namja. Awak nak tak jadi kawan baik saya?" ujarku sambil memandang ke arah Jungkook.

"Eo?? Me??" tanya Jungkook.

"Ye la," balasku.

"Boleh je saya tak kisah," jawab Jungkook.

"Yeah senang kalau saya ada masalah dengan Jimin saya boleh share kat awak," ujarku. Jungkook yang terdengar kataku terus berubah muka.

"Ha okay2," jawab Jungkook.

'Makin lama makin pedih Shin Hye hati ni bila kau asik menyebut Jimin. Aku sanggup tahan demi kau Shin Hye.' kata Jungkook di dalam hati.

20 minit berlalu. Aku pun tiba di rumah dengan selamat.

"Gomawo Jungkook oppa sebab sudi keluar dengan Shin Hye hari ini," ujarku seronok.

"Nae, hehe," jawab Jungkook sambil ketawa.

"Nanti kirim salam kat Jimin tau. Annyeongg," ujarku sambil melambai lalu masuk ke rumah. Jungkook pun melambai balik sambil berbisik...

'Aku gembira bila tengok kau happy Shin Hye. Aku sanggup buat apa sahaja demi kebahagiaan kau' kata Jungkook dalam hati sambil mengeluh dan sedih.

Akan tetapi Taehyung berasa pelik kerana aku balik ke rumah dengan Jungkook bukan Jimin.

*NAK TAU REACTION TAEHYUNG KENA TUNGGU LA BAB SETERUSNYA OKAY. ANNYEONG*

WHO SHOULD I CHOOSEWhere stories live. Discover now