SKIP LA PASAL KAT SEKOLAH TU.
Pukul 8 Malam Di Rumahku.
Kedengaran bunyi kereta di luar rumahku. Aku dan Jimin dah janji nak keluar tengok wayang.
"Oppa omma Shin Hye pergi dulu tau," ujarku sambil gembira.
"Ha ye la baik baik jalan," ujar ommaku.
"Nae," balasku balik.
Aku pun keluar menuju ke kereta Jimin lalu masuk ke dalam kereta.
"Okay jom saya dah siap," ujar ku gembira.
"Okay jo...," tidak sempat Jimin berkata tiba tiba telefon bunyi. Jimin pun mengangkat dan jawab.
"Eo dae, kenapa telefon ni?" tanya Jimin.
"Eo office ada masalah adui benda camni pun tak boleh settle ke. Okay saya on the way," jawab Jimin lalu meletak kan telefon sambil mengeluh.
"Mianhae Shin Hye. Saya terpaksa pergi ke office sekarang kerana ada masalah besar," ujar Jimin dengan sedih.
"Hmm tak apa lah kita boleh pergi lain kali," jawabku.
"Eh tak boleh saya dah booking ticket. Hmm camni apa kata awak pergi ngan Jungkook adik saya tu, dia pun jarang keluar," ujar Jimin.
"Ehh kenapa pulak. Ala segan la," jawabku.
"Please Shin Hye kali ni je. Terdesak ni," ujar Jimin sambil memegang tanganku.
"Hmm ye la," jawabku malas.
"Okay saya hantar awak kat rumah saya pastu nanti pergi dengan Jungkook okay," ujar Jimin.
"Ye la," jawabku.
"Okay. Tak mahu la merajuk. Nanti kita keluar lagi," jawab Jimin mencubit hidungku Aku pun mengangguk tanpa berkata.
Jimin pun menghantarku ke rumah tanpa berkata apa. Sebaik sampai je di rumahnya, Jimin terus memanggil Jungkook.
"Jungkook arhhh. Jungkook arhh," jerit Jimin.
"Kenapa hyung terjerit jerit ni?" tanya Jungkook pelik.
"Ni hyung nak minta tolong. Tolong gantikan hyung tengok wayang boleh?" tanya Jimin.
"Hah?? Dengan siapa?" tanya Jungkook.
"Dengan Shin Hye," jawab Jimin.
"Laa kenapa pulak," tanya Jungkook.
"Kat office hyung ada masalah sikit nak kena settle hari ini jugak. Please Jungkook my dongsaeng, kali ni je," ujar Jimin.
"La habes tu Jungkook nak kena ganti ke?" tanya Jungkook.
"Ye la pleasee," rayu Jimin.
"Hmm ye la. Jap nak amek kunci kereta," ujar Jungkook lalu pergi mengambil kunci.
Jimin pun pergi mengambil ku dalam kereta.
"Jom Shin Hye. Jungkook kata okay," ajak Jimin.
"Hmm," jawabku lalu keluar dari kereta.
Jungkook pun menghidupkan enjin dan aku masuk ke dalam keretanya. Jimin pun pergi dalam keadaan kelam kabut tanpa mengucap apa apa. Di dalam kereta sungguh senyap. Aku pun tak tahu nak cakap apa. Tiba tiba Jungkook bercakap.
"Mian sebab hyung saya busy awak kena pergi ngan saya," kata Jungkook.
"Eo gwenchanna. Lagipun boleh kita kenal2. Saya pun tak berapa nak kenal awak," ujarku.
"Nae, awak umur 17 tahun kan?" tanya Jungkook.
"Haah sebaya ngan Han Byul," jawabku.
"Owhh so beza awak dengan hyung saya 5 tahun la," ujar Jungkook.
"Haah, awak umor berapa pulak?" tanyaku.
"Saya baru 20," jawab Jungkook.
"Owhh beza 2 tahun je awak dengan Jimin," ujarku.
"Haah hehe," jawab Jungkook balik.
Di dalam hati Jungkook berbisik 'sebenarnya aku juga cintakan kau Shin Hye aku tak sampai hati nak bagitau. Aku tak mahu abangku terluka termasuk kau Shin Hye' ujar Jungkook dalam hati sedih sambil memandang Shin Hye.
"Nae?? Gwenchanna??" tanyaku kerana aku perasan Jungkook melihatku.
"Eo saya okay je," balas Jungkook.
Kami pun meneruskan perjalanan dengan tenang. 'Asal Jungkook pandang aku semacam,maybe dia tak pernah tengok aku kot' bisik hatiku.
*PADA SHIN HYE MEMANG BIASA BAGI DIA. TAPI BAGI JUNGKOOK?? ADAKAH CINTA JUNGKOOK AKAN DIKETAHUI OLEH SHIN HYE?? NANTIKAN LA DI BAB SETERUSNYA. ANNYEONG*
YOU ARE READING
WHO SHOULD I CHOOSE
FanfictionKisah ini dimana seorang gadis perlu membuat pilihan sama ada cinta atau persahabatan. Banyak rintangan yang dilalui oleh gadis itu kerana sesuatu desakan yang menimpanya