❤CHAPTER 20❤

42 5 0
                                    

Setelah 2 bulan berlalu, aku dan Jimin hidup bahagia bersama.

"Chagiya buat apa tu," tanya Jimin.

"Ha oppa. Chagi nak rehat harini oppa masak boleh?" Pintaku dengan muka comel.

"Boleh aikk kenapa mulut pucat tu," tanya Jimin sambil membelek muka ku.

"Tak tau lah dah 2 minggu chagi pening kepala," ujarku.

"La jom kita pergi klinik," ajak Jimin.

"Eh tak payah la chagi okay," jawabnyaku tiba2..

"Buwekkkk...wekkkk"

"Ehh chagi jom la kita pergi klinik sekarang," ujar Jimin lalu mendukungku ke kereta.

10 minit kemudian, aku di bawa ke bilik pemeriksaan. Setelah selesai aku pun bangun pergi dekat Jimin. Doktor pun dah sampai.

"Hmm doktor macam mana dengan isteri saya?" tanya Jimin risau.

"Tahniah encik. Isteri awak dah mengandung 2 bulan," ujar doktor.

"Ye ke?? Thank you doktor," balas Jimin.

"Nae biasa la orang perempuan bila pening muntah2 selalunya hamil and jaga dia baik2," ujar doktor panjang lebar. Aku hanya tersenyum.

"Okay saya faham doktor. Thanks sekali lagi," ucap Jimin lalu pergi dari situ membawaku.

"Jom kita pergi rumah appa omma," ujar Jimin teruja.

"Nae," jawabku.

20 minit kemudian mereka pun sampai. Mereka pun masuk ke rumah lalu memanggil

"Appaaa ommaaa Jimin dengan Shin Hye datang ni," jerit Jimin.

"Ha ye ye ada apa?" Tanya appanya.

"Meh la duduk dulu," ajak Jimin lalu mengheret tangan appanya ke sofa.

"Ye kenapa ni seronok sangat," tanya appanya lagi.

"Appa omma nak tau tak yang omma dan appa bakal jadi nenek dan atuk tak lama lagi tau," ujar Jimin teruja.

"So jinjjaaa?? Shin Hye mengandung ke??" tanya ommanya pula.

"Ye omma dah 2 bulan lebih," jawabku.

"Laa tahniah, uihhh abang tak lama lagi kita dapat cucu," kata ommanya teruja sambil menepuk suaminya.

"Ye ye. Jimin jaga Shin Hye elok2 nak nak lagi dia mengandung, orang mengandung ni banyak kerenah Dia so kena sabar banyak. Anak sulung kan," ujar appanya sambil tersenyum.

"Ye saya janji appa," jawab Jimin.

Mereka pun sembang2 dengan seronok. Omma Jimin pun tahu dari Jimin di talian.

*CECAH 6 BULAN*

Aku dilarang membuat kerja berat2 kerana Jimin tak bagi.

"Dah2 biar la oppa yang buat semua chagi duduk diam2," ujar Jimin lalu membawaku ke ruang tamu.

"Thanks oppa," jawabku.

"Nae chagi," jawab Jimin sambil membelai perutku dan meletakkan kepalanya di perutku.

"Hey baby. Baby buat apa tuhh," usik Jimin.

"Haha dia mana dengar," jawabku sambil ketawa.

"Ehh dia tendang oppa la," usik Jimin sambil tersenyum.

"Cehh oppa ni baru 6 bulan," ujarku sambil mengusap kepala Jimin yang berada di perut ku.

"Series oppa tak sabar nak tunggu baby ni keluar," ujar Jimin sambil membelai perutku.

"Sabarlah lagi 3 bulan 10 hari lahir la dia nanti," jawabku.

"Hmm chagi, kita nak bagi nama apa eh," tanya Jimin.

"Hmm chagi ikut oppa la," jawabku.

"Hmm okay oppa rasa kalau lelaki park jihyun kalau perempuan park jiyeon okay tak," ujar Jimin.

"Sedapnya nama chagi suka sangat nama tu," jawabku teruja.

"Jinjjaaa chagi suka ni??" tanya Jimin.

"Ye chagi suka sangat," jawabku.

"Thanks chagi," ucap Jimin.

"Welcome oppa, hmm oppa kalau ikutkan chagi kena ada kat wad bila cecah 8 bulan lebih," ujar ku.

"Ye ke?? Hmm tak apa lah nanti oppa temankan chagi kat hospital k," jawab Jimin.

"Okay gomawo oppa," jawabku balik.

*HMM AUTHOR BUAT SAMPAI SINI JE DULU NANTI AUTHOR SAMBUNG DON'T WORRY OKAY*

WHO SHOULD I CHOOSEWhere stories live. Discover now