Tetttttttttttttttttt~~~~~~~
Doktor pun mengeluh panjang lalu keluar dari wad itu.
"Ha doktor macam mana suami saya?" tanya Shin Hye sambil menangis.
"Hurmm maaf Puan Shin Hye, kami dah usaha," ujar doktor sambil menggeleng kepala.
"Bwooo, aniii ni mesti tipu. Suami saya sihat je kan!!" jawab Shin Hye kasar.
"Maaf sekali lagi Puan Shin Hye. Suami puan tak dapat diselamatkan," ujar doktor sambil mengeluh.
"Aniyaaaaaaa!!!! Jiminarhhhhhh." Jerit Shin Hye lalu berlari masuk ke wad Jimin dan terus memeluk Jimin.
"Jiminnnnnarhhhhhh, oppa dah janji dengan chagi yang oppa takkan tinggalkan chagi. Sekarang oppa yang tinggalkan chagi, waeee waeeeeeeee!!!!!!!," jerit Shin Hye lalu menangis di sisi Jimin yang tidak lagi bernyawa.
"Shin Hyeeeee," jerit family mereka.
"Sudah la nakk jangan macam ni biar la dia pergi dari menderita di atas katil ni," ujar omma Shin Hye lalu memeluk Shin Hye dengan erat.
"Aniiii ommaaaaa. Shin Hye dan jiyeon perlukan Jimin sekaranggg!!!," jeritku makin menjadi jadi lalu menggoyangkan badan Jimin.
"Ya tuhannn adik sabar lahh, biar lah dia pergi dengan tenang. Jangan macam ni," ujar Taehyung sambil memegang pipiku dengan kedua dua tangannya.
Omma Jimin juga turut meraung kerana kehilangan anak kesayangannya. Yang lain juga turut bersedih.
Setelah 7 bulan berlalu. Jimin selamat dikebumikan. Hanya Shin Hye yang masih belum boleh menerima kenyataan.
"Oppa, Shin Hye rindukan Jimin," ujarku sambil kepalaku di bahu Taehyung.
"Ye oppa tau tapi tuhan lebih sayangkan dia. Shin Hye kena lepaskan dia," ujar Taehyung.
"Aniiiii Shin Hye sayangkan Jimin hingga hujung nyawa," ujarku sambil menangis.
"Dah lah tu jangan menangis, relakan saja pemergiannya," ujar Taehyung sambil mengusap airmataku.
Tiba2
"Wekkk!!!! Wekkkk!!!!," jiyeon nangis.
"Ehh jiyeon nangis," ujar Shin Hye sambil mengusap airmatanya lalu masuk ke rumah. Shin Hye melihat ommanya sedang mendukung jiyeon.
"Alolo sayang nenek jangan nangis," pujuk omma Shin Hye.
"Bagi kat Shin Hye omma," ujar ku lalu ommanya menghulurkan jiyeon kepadaku.
"Alolo sayang mummy kenapa nangis ni,"
"Wuekkkk wuekkk"
"Mummy ada ni sayang," ujarku sambil menepuk nepuk belakang jiyeon.
Tiba2
"Meh oppa cuba Pulak," ujar Jungkook dari belakang. Shin Hye pun menghulurkan jiyeon kepada Jungkook lalu didukung olehnya.
"Alolo sayang uncle ada ni," ujar Jungkook sambil menepuk nepuk jiyeon. Tiba2 jiyeon berhenti menangis. Jiyeon selesa berada di dakapan Jungkook.
"Eoo dah berhenti nangis?" tanya Shin Hye pelik.
"Haah, mungkin jiyeon rindukan daddy dia," ujar Jungkook sedih sambil mencium jiyeon.
"Hurmm tak apa lah oppa tidurkan la jiyeon terus," ujar ku sedih lalu menitiskan airmata. Memang saat begini jiyeon amat memerlukan daddynya. Kerana jiyeon rapat dengan Jimin. Apa boleh buat Jimin sudah pergi tinggalkan mereka terlebih dahulu.
SETELAH 5 TAHUN BERLALU.
Jiyeon berlari keriangan di hadapan Shin Hye. Pejam celik pejam celik jiyeon membesar dengan baik. Tiba tiba....
"Hyeee Shin Hye," tegur Jungkook dari belakang.
"Eh oppa buat apa dekat sini?" tanyaku.
"Saja datang nak tengok jiyeon," ujar Jungkook. Tiba tiba..
"Daddyyyy," jerit jiyeon lalu berlari kearah Jungkook dan memeluknya. Shin terkejut kerana jiyeon memanggil Jungkook 'daddy'.
"Hyee jiyeon. Jiyeon sihat," tanya Jungkook sambil mengusap kepala Jiyeon.
"Shihattt. Daddy bilaaa nak balik rumah kesian mummy tidur sorang," ujar Jiyeon dengan muka sedih. Rupa rupanya Jiyeon ingat Jungkook daddynya.
"Hmm daddy banyak kerja sayang. Bila daddy free daddy balik ye meh duduk sini," ujar Jungkook sambil mendukung jiyeon lalu diletakkan di atas ribanya.
"Sejak bila jiyeon panggil oppa 'daddy'?" Tanya Shin Hye pelik.
"Oppa pun tak tau. Mesti jiyeon rindukan daddy dia," ujar Jungkook sedih.
"Hmm macam mana la saya nak bagitau jiyeon," ujarku sedih.
"Tunggu la dia besar sikit," jawab Jungkook.
"Hmm"
"Shin Hye saya nak tanya sesuatu"
"Tanya apa?"
"Awak nak tak jadi isteri saya?"
"Hah??" Shin Hye terkejut.
"Saya tak main main," jawab Jungkook.
"Hmm saya masih tak dapat lupakan Jimin. Tapi memandangkan jiyeon selesa dengan awak saya akan pertimbangkan. Saya perlukan masa untuk cintakan awak," ujar Shin Hye sambil mengeluh.
"Gomawo. Saya akan bagi awak masa dan saya tak paksa," jawab Jungkook.
"Nae." Jawab Shin Hye sambil tersenyum.
"Daddy jom la pergi jalan2," ajak Jiyeon.
"Nak gi jalan ye"
Jiyeon mengangguk.
"Naee gajaaa kita pergi," ujar Jungkook sambil memicit hidung Jiyeon.
Mereka pun pergi berjalan jalan.
'Ya tuhan adakah aku patut menerima Jungkook kerana jiyeon atau pertahankan cintaku bersama Jimin?? Manakah harusku pilih sama ada cinta aku dengan Jimin atau persahabatan aku dengan Jungkook yang aku anggap chingu aku selama bertahun tahun' ujar Shin Hye dalam hati sambil memandang Jungkook yang sedang berjalan dengan jiyeon.
*NAK TAU DIA TERIMA KE TAK TUNGGU AWWW LEPAS NI PART PENGHABISAN. ANNYEONG*
YOU ARE READING
WHO SHOULD I CHOOSE
FanfictionKisah ini dimana seorang gadis perlu membuat pilihan sama ada cinta atau persahabatan. Banyak rintangan yang dilalui oleh gadis itu kerana sesuatu desakan yang menimpanya