CHAPTER FOUR

62 9 0
                                    

CHAPTER FOUR

KITA SKIP SIKIT LA TIME DIORANG KAT SEKOLAH TU.

"Omma, Shin Hye dah balik", jawabku gembira.

"Ha Shin Hye pergi mandi nanti tolong omma masak", ujar ommaku.

"Huh tak pernah2 omma ajak Shin Hye masak. Ada sesiapa nak datang rumah ke?", tanya ku hairan.

"Ye la. Tapi omma tak nak bagitahu siapa," jawab ommaku.

"Alooo hmm ye la," jawab ku lalu naik keatas dan mandi.

BEBERAPA MINIT KEMUDIAN TIBA2 LOCENG BERBUNYI.

"Shin Hye arhhh buka pintu tengok siapa datang," arah Taehyung sambil menyusun pinggan diatas meja.

"Nae oppa,chakkamann," jawabku lalu menuju kearah pintu untuk membuka pintu itu.

Aku terkejut rupa rupanya keluarga Han Byul yang datang. Aku pon menjemput mereka masuk ke rumah.

"Masuklah aunty, Shin Hye tak tahu pulak aunty yang nak datang," jawabku segan.

"Aunty saja nak buat surprise kat Shin Hye," jawabnya sambil memelukku.

"Hehe kajja, omma ada dekat dapur nanti Shin Hye panggilkan, duduk la dulu ye," pelawaku dengan lemah lembut.

"Terima kasih nakk," jawab omma Han Byul.

*MEREKA PUN MASUK DAN MENUNGGU YANG LAIN DI RUANG TAMU*

"Oppa pergi layan kejap family Han Byul. Shin Hye nak tolong omma dekat dapur," bisikku di telinga Taehyung.

"Ha ye la," jawab Taehyung.

Ketika itu Jimin dan Jungkook ada bersama sama dengan Han Byul dan ommanya. Oleh kerana itu aku menyuruh abangku Taehyung pergi melayan mereka kerana aku segan. Hehe. Mereka pon sembang2 dengan Taehyung sambil menonton televisyen. Beberapa minit berlalu makanan sudah siap dimasak dan diletakkan diatas meja. Aku pon memanggil mereka ke meja makan.

"Aunty and family. Makanan sudah siap. Mari makan," pelawaku dengan gembira.

"Mereka pun bangun dan bergerak ke meja makan. Aku tidak dapat makan bersama mereka kerana memberi keutamaan kepada tetamu.

"Taehyung, Shin Hye jom la join sekali," pelawa omma Han Byul.

"Eh tak apa lah. Aunty makan la dulu. Saya ngan Taehyung oppa makan kejap lagi.," balasku dengan sopan.

"Aihh sopannya anak kau," ujar omma Han Byul kepada ommaku.

"Eh tak ada lah diorang memang macam tu tak selesa makan dengan tetamu," jawab ommaku sambil tersenyum.

'Dah kenapa omma aku tetiba ajak diorang makan malam... tiba2 je' bisik aku. Aku pon mengheret tangan oppa ku ke ruang tamu untuk menonton televisyen. 20 minit kemudian mereka telah selesai makan dan terus bergerak ke ruang tamu semula.

*TETTTT. BERHENTI JAP. KALAU NAK TAU APA YANG DIBINCANGKAN DI RUANG TAMU TU TUNGGU LA EPISOD SETERUSNYA. NANTI I UPDATE. KOMEN LA JIKA SUKA. ANNYEONGGG*

WHO SHOULD I CHOOSEWhere stories live. Discover now