CHAPTER FIVE
DI RUANG TAMU
"Sebenarnya saya saja ajak awak dengan anak-anak awak makan malam dekat sini sebab anak saya Shin Hye tu rajin cerita pasal Han Byul dekat saya," ujar ommaku. Aku hanya mampu tersenyum tidak mampu berkata apa apa.
"Owh begitu rupanya, samalah anak saya ni pun hari-hari cerita pasal Shin Hye. Tak sah kalau sehari tak bercerita," jawab omma Han Byul sambil tertawa.
Pada waktu yang sama Jimin dan Jungkook asik memandang ku sambil tersenyum. Hal menyebabkan aku berasa tidak selesa bersama mereka. Perbualan ommaku dengan aunty pula semakin series membuatkan aku lagi tak selesa. Aku pon segera memberi isyarat kepada Han Byul untuk pergi ke biliknya.
"Hmmm hehe omma, Shin Hye dengan Han Byul lepak dekat bilik dulu ye. Tak baik mendengar perbualan orang tua," ujar ku gelabah lalu menarik tangan Han Byul ke biliknya.
"Ha ye la ye la," jawab ommaku sambil tersenyum.
Aku pun berlari sambil mengheret tangan Han Byul menuju ke bilik kerana segan dan malu. Padahal aku tidak ke bilik, aku dengan Han Byul hanya duduk diatas tangga tepi dinding. Aku mahu mendengar apa yang dibualkan oleh ommaku dengan aunty.
"Yaa Shin Hye shii asal kita menyorok ni!!," tanya Han Byul.
"Ish slow sikit suara tu nanti diorang dengar. Tak ada lah aku saja ajak kau duduk sini sebab aku malu," bisikku gelabah.
"Aihh...entah entah kau malu sebab abang abang aku ada kan," usik Han Byul sambil menggeletek perut aku.
"Ishh dia ni dah dah diam kejap boleh tak cik Han Byul. Aku nak dengar apa yang diorang bincang tu," jawabku.
Aku dan Han Byul pun mula senyap dan mendengar perbualan mereka di tepi tangga.
SAMBUNG DI RUANG TAMU PULAK
"Elok sangat kita jumpa ni. Sebenar anak saya Jimin ni sejak kebelakangan dia lain sangat," ujar ommanya tersenyum sambil menepuk peha Jimin. Jimin pulak penuh ngan blushing di pipi.
"Owhh ye ke. Saya rasa saya faham maksud awak tu," ujar ommaku sambil memandang ke arah Jimin. Tiba tiba Jimin mencelah.
"Hmm hmm. Sorry mummy, aunty saya nak keluar kejap dengan Taehyung dan Jungkook. Nak ambil udara segar kejap," ujar Jimin.
"Ha boleh boleh. Pergilah," jawab ommanya.
Mereka bertiga pon keluar dari rumah itu meninggalkan ommaku dan aunty sahaja.
"Woii pahal. Ko macam nak mengelak je," ujar Taehyung.
"Tak ada lah aku segan je," jawab Jimin.
"Eiiii tipu muka hyung dah merah tuu," usik Jungkook sambil menunjuk kearah pipi Jimin.
"Aihhh tak ada lah mana ada. Aku okay je lah," jawab Jimin tersipu malu.
"Ha tengok tu, aku agak dah mesti ada something. Ko suka adik aku kan," usik Taehyung sambil tertawa.
"Ishh kau ni ada je kan," marah Jimin.
Jungkook pun hanya mampu ketawa melihat gelagat hyungnya itu.
OKAY SKIP LA MALAS NAK CITE PASAL DIORANG BERTIGA TU. KITA BERBALIK KEPADA RUANG TAMU.
"Hmm boleh la kita bincang berdua," kata ommaku.
"Sebenarnya saya dapat rasakan yang anak saya tu menyimpan perasaan kat anak awak Shin Hye," ujar omma Han Byul.
"Maksud awak Jimin ke," tanya ommaku.
"Ye. Dia pergi mana pon asik tersenyum je," ujar omma Han Byul.
"Owhh begitu rupanya. So kita nak buat apa?," tanya ommaku.
"Sebenarnya kalau boleh saya nak tunangkan Jimin dengan Shin Hye lepas tamat sekolah," ujar omma Han Byul.
"Hmmm saya ni tak kesah cuma saya nak tanya anak saya terlebih dahulu kalau dia setuju kita okay je," jawab ommaku.
"Saya ikut saja. Saya tengok Jimin tu macam dah kemaruk dah," ujar omma Han Byul sambil tertawa.
"Hehe saya pon suka kalau Jimin jadi menantu saya. Cam ni la saya tanya anak saya esok. Kalau dah ada jawapan saya bagi tau awak ye," jawab ommaku panjang lebarnya.
"Okay2 saya ikut je. By the way gomawo untuk makan malam yang sedap tu. Free nanti datang la rumah kita pulak," jawab omma Han Byul.
"Insyaallah saya datang," jawab ommaku dengan gembira.
Aku dan Han Byul terkejut mendengar apa yang dikatakan oleh omma Han Byul.
*OPSS HABES DAH BAB 5. KALAU NAK TAU APA JAWAPAN DAN REACTION SHIN HYE TUNGGU LA BAB SETERUSNYA YE. PLEASE WAIT FOR NEW CHAPTER OKAY. ANNYEONG.
YOU ARE READING
WHO SHOULD I CHOOSE
FanfictionKisah ini dimana seorang gadis perlu membuat pilihan sama ada cinta atau persahabatan. Banyak rintangan yang dilalui oleh gadis itu kerana sesuatu desakan yang menimpanya