Setelah cecah 8 bulan lebih kandunganku. Aku telah ditahan di wad untuk pemeriksaan lanjut.
"Oppa chagi excited sangat la makin lama makin berdebar, takut pun ada," ujarku takut.
"Oppa ada kan time chagi bersalin oppa ada don't worry," jawab Jimin sambil mengusap kepalaku.
Setelah sampai masanya aku di bawa ke labour room. Pada waktu itu Jimin berada bersama ku.
10 minit kemudian aku berasa sakit.
"Oppa erkkk perut chagi oppaaa!!" Desahku sambil memegang perutku.
"Ha chagiya. Kejap2 oppa panggil doktor," jawab Jimin lalu berlari keluar untuk memanggil doktor.
Setelah itu doktor pun sampai."Okay encik sila tunggu di luar sekiranya ada apa2 saya akan panggil," ujar doktor.
"Nae doctor," jawab Jimin lalu keluar dari labour room itu.
Sepanjang pembedahan Jimin asik mundar mandir kerana risau akan aku. Semua family aku dan family Jimin ada bersama.
"Duduk la Jimin dari tadi duk mundar mandir," ujar appanya.
"Jimin tak boleh duduk Jimin risau ni," jawab Jimin resah.
"Kita doakan yang terbaik untuk Shin Hye dari kamu mundar mandir ni," ujar ommanya pula.
Tiba tiba...
"Encik Jimin sila masuk sekarang," kata nurse.
Jimin pun masuk lalu mendapatkan Shin Hye.
"Oppa jangan tinggalkan Shin Hye," ujarku sambil berpeluh mengerang.
"Ye ye oppa ada dekat sini. Oppa tak pergi mana," jawab Jimin sambil memegang tanganku dengan erat dan mencium tanganku dengan sedih.
"Arhhhhhhhh," teranku dengan kuat.
"Push sikit lagi," ujar doktor.
"Hmmaarhhhhhhhh," teranku lagi sambil memegang tangan Jimin dengan kuat.
Tiba tiba
"Wekkkkk wekkkkkk👶," tangisan suara bayi.
"Ha dah keluar dah," ujar doktor.
Jimin pun bergerak ke arah doktor untuk mengambil anaknya.
"Chagiya, kita dapat anak perempuan," ujarnya lalu meletakkan bayi itu di dakapanku.
"Oh my god, akhirnya," ujarku sambil menangis kegembiraan lalu mencium bayiku. Jimin pun turut serta memelukku dan mencium dahiku sambil menitiskan airmata kegembiraan.
Setelah 1 bulan berada di wad Jimin la yang menguruskan segalanya, makan baby tidur baby. Shin Hye pula tidur.
"Alolo comey anak daddy ni," ujar Jimin sambil bermain dengan anaknya.
Tiba tiba family mereka masuk.
"Jimin bagi la omma dukung Pulak," ujar ommanya lalu Jimin memberikan anaknya kepada omma.
"Ehh ehh kyeoptanya cucu nenek ni," ujar ommanya teruja. Tiba tiba aku terjaga.
"Oppa...," panggilku perlahan.
"Ye chagi, oppa ada ni," ujar Jimin lalu bergerak ke arahku.
"Mana anak kita," ujarku.
"Tu omma tengah dukung," jawab Jimin sambil menunjuk ke arah ommanya.
"Ha tak apa lah biarkan," ujarku.
Tiba tiba Jimin menciumku.
"Thanks chagi bagi oppa kebahagian ni. Oppa tak pernah rasa macam ni," ujar Jimin sambil mengusap rambutku.
"Nae oppa," senyumku tawar kerana letih.
Tiba2 Jungkook masuk.
"Eo jungkookarhh masuk la tengok anak sedara kau," ujar Jimin lalu memeluk Jungkook.
"Hehe datang ni memang nak tengok anak sedara aku pun," ujarnya lalu bergerak ke arah babyku dan mendukungnya.
"Comelnya hyung, muka dia macam Shin Hye la, anak perempuan ke?" Tanya Jungkook.
"Yupp nama dia park jiyeon," jawab Jimin sambil memandangku tersenyum. Jungkook pula hanya senyum tawar kerana dia cemburu.
"Hehe comel nama dia. Jiyeon sayang ni uncle kookie ni," ujar Jungkook sambil tersenyum.
Yang lain hanya mampu ketawa melihat mereka begitu cute.
Setelah 2 bulan berlalu, Shin Hye dibenarkan pulang ke rumah.
"Chagi naik atas rehat, biar oppa jaga jiyeon," ujar Jimin sambil mendukung anaknya.
"Hmm tak menyusahkan ke," tanyaku.
"La susah apanya, jiyeon ni anak oppa jugak," jawab Jimin.
"Hmm ye la chagi naik atas dulu, kalau jiyeon menangis bawak naik nanti chagi nak bagi susu," ujarku.
"Nae chagi," ujar Jimin lalu duduk di ruang tamu sambil bermain dengan anaknya itu.
Aku pun naik ke bilik untuk berehat.Selepas beberapa minit anaknya menangis mencariku.
"Ehh jap2 daddy bawak gi jumpa mummy ye," ujar Jimin lalu bergegas ke bilik.
"Chagiya jiyeon menangis," ujar Jimin gelabah.
"Ha bawak meh sini," jawabku.
Jimin pun menghulurkan anaknya kepadaku. Aku pun mengeluarkan susu gantungku dan menyuapkan ke mulut jiyeon."Owhh macam ni rupanya bagi anak minim susu," ujar Jimin sambil tersengih.
"Ha tu la suami kena tau tu. Jangan nak menggatal eh," jawabku sambil ketawa.
"Ehh oppa tengok je," jawab Jimin sambil tenung aku menyusukan jiyeon.
Sampai tertidur jiyeon lalu aku mengangkatnya dan letaknya ke dalam buaian.
"Comel je dia," ujar Jimin sambil menenung anaknya.
"Ofc comel tengok la sapa mummy dia," lagakku.
"Ehh daddy dia pun hensem tau," jawab Jimin.
"Cehh," balasku.
*INDAHNYA KEHIDUPAN DIORANG. SWEET NYEEE TAPI LEPAS NI MAYBE PART YANG AGAK MENYEDIHKAN😢😭. KALAU NAK TAU TUNGGU LA*
YOU ARE READING
WHO SHOULD I CHOOSE
FanfictionKisah ini dimana seorang gadis perlu membuat pilihan sama ada cinta atau persahabatan. Banyak rintangan yang dilalui oleh gadis itu kerana sesuatu desakan yang menimpanya