CHAPTER FOURTEEN

29 6 0
                                    

Setelah 2 minggu,saat saat yang dinantikan ialah result Spm aku dan Han Byul pada pukul 9.00 pagi. Semua ahli keluargaku ada bersama serta keluarga Jimin. Sementara menunggu pengumuman,aku dan Jimin pergi ke kantin untuk bersarapan.

"Chagi nak makan apa," tanya Jimin sambil matanya melilau cari makanan.

"Hmm chagi nak makan kimbab," jawabku.

"Okay chagi duduk dulu nanti oppa belikan," arah Jimin.

"Nae oppa," jawabku lalu duduk di satu meja.

Jimin pun membeli 2 set kimbap dan 2 air. Selesai membeli Jimin pun membawa makanan itu ke arah Shin Hye iaitu chagi kesayangannya.

"Nah kimbap chagiya," ujar Jimin sambil menghulurkan kimbap kepadaku.

"Nae gomawo oppa," ucapku lalu makan dengan tenang.

30 minit berlalu, aku dengan Jimin kembali ke dewan sekolah untuk pengumuman.

"Oppa, omma ngan appa pergi mana?" tanyaku kepada Taehyung.

"Eo omma ngan appa keluar kejap," jawab Taehyung.

Aku dengan Jimin pun duduk di sebelah Taehyung dan Han Byul.

"Dongsaengya dah ready ke nak dengar result?" tanya Taehyung.

"Eo, hmm Shin Hye dah ready dah," jawabku selamba.

"Hmm ye la," jawab Taehyung.

Aku hanya mampu tertawa melihat gelagat abangku Taehyung. Hehe...

Tiba2 Jimin memegang tanganku dengan erat.

"Oppa janganlah nanti orang nampak," ujarku gelabah.

"Ala biar lah diorang akan tahu jugak sebab ada inai dekat jari Shin Hye tu dah la merah pulak tu," ujar Jimin sambil membelek tanganku yang merah dan ketawa.

"Ketuk kangg baru tahu," usikku.

Tiba2 Taehyung ternampak perbuatanku dengan Jimin.

"Ehemm ehemm udah2 la tu," usik Taehyung.

"Eh eh jealous ke oppa?" usikku balik sambil tertawa.

"Ehh tak ada masa la oppa nak jealous dengan Shin Hye," jawab Taehyung.

"Hmm biar lah orang nak buat apa pun, Jimin kan bakal suami Shin Hye," ujarku lagi.

Tiba2 Han Byul menyampuk

"Hahaha Shin Hye jaga2 tau perangai abang aku tu tak berapa nak betul," usik Han Byul sambil menjelir lidah kepada Jimin.

"Eh eh sedap dia je nak kata dekat kita picit hidung kang baru tahu," usik Jimin kepada dongsaeng Han Byul.

Mereka yang lain hanya mampu tertawa melihat gelagat mereka itu.

Tiba2 omma dan appaku sudah sampai dituruti omma dan appa Han Byul.

Sekarang telah bermula pengumuman result Spm. Setelah 15 minit berlalu namaku dan Han Byul masih tidak diumumkan. Hati berdebar kerana takut akan result teruk.

Tiba2....

"Park Han Byul tahniah anda mendapat 9A," umum pengetua dengan gembira.

Han Byul pun gembira bertambah teruja lalu naik ke pentas untuk mengambil sijil.
Omma dan appanya bangun memberi tepukan gemuruh diikuti omma, appa dan abangku Taehyung kerana mendapat result yang cemerlang.

Tiba2...

"Diikuti pelajar seterusnya Park Shin Hye yang mendapat 9A+ dalam semua mata pelajaran tahniah," ucap pengetua dengan bangga lalu memberi tepukan gemuruh.

"Arhh Jiminnnn Shin Hye dapat 9A!!!!" jeritku lalu bangun dan memeluk Jimin dengan erat.

"Haha tahniah chagiya. Dah2 pergi ambil sijil," jawab Jimin sambil tersenyum.

Aku pun pergi ke pentas untuk mengambil sijil.

Setelah selesai pengumuman kami semua pun pulang ke rumah.

*HMMM SAPA2 BAGI BUAH FIKIRAN SEBAB AUTHOR TAK ADA IDEA DAH NI AND KALAU ADA TYPO KE APA JUST COMMENT*

Jimin : Hmm ye la tu tak ada idea tapi okay je update.

Author : Errr aku nak buat cerita yang menarik minat readers.

Jimin : Hmmm senang ko masuk la part byun sikit😂😂

Author : Budu punya Jimin tengok lah macam mana aku pikirkan dulu. Korang lepas ni bab best giler kalau nak tahu tunggu la ye. Annyeong

WHO SHOULD I CHOOSEWhere stories live. Discover now