Setelah 2 bukan berlalu, kami 2 buah keluarga merancangkan tarikh perkhawinan aku dan Jimin dan telah ditetapkan pada hari Sabtu minggu ni.
Di Rumahku.
Tiada orang hanya aku dengan Jimin kerana mereka yang lain keluar pergi membuat kad khawin.
"Oppa boring la duduk rumah dari tadi tengok tv," ujarku masam.
"Jom chagi," balas Jimin sambil matanya memandang ke arah bawah.
"Noo not now sabarlah oppa," ujarku.
"Ala nak sekarang," balas Jimin lalu terus memelukku dan menciumku dengan rakus. Aku tidak mampu untuk menolak kerana kuasa lelaki lebih kuat dari perempuan.
"Oppa dah lah tu," ujarku lalu menolak Jimin.
"Hmm ye la," balas Jimin monyok.
"Alolo siannya dia. Okay jom la kita keluar pergi shopping mall," ajakku.
"Hmm okay gak. Jom," balas Jimin lalu menarik tanganku ke kereta.
Kami pun keluar bersama. 15 minit kemudian kami pun sampai di shopping mall. Kami pun berjalan bersama sambil Jimin meletakkan tangannya di bahu aku manakala aku meletakkan tanganku di pinggang Jimin.
(Author : korang boleh bayangkan betapa sweetnya ya tuhan. Dan kalau korang masih x faham perkataan "aku" adalah gelaran yg sama bagi Shin Hye. So "aku" tu Shin Hye la.)
"Oppa jom gi kedai baju kat situ," aku dan Jimin pun pergi membeli baju couple.
"Hmm kita beli baju couple 2 ke 3 pasang, senang gi honeymoon tak payah beli dah," ujar Jimin sambil tersenyum.
"Ehh gatalnya dia. Hmm chagi ikut warna feveret oppa. Oppa pilih la yang mana oppa suka," ujarku lalu Jimin membelek baju2 yang diingininya.
Setelah selesai membeli,mereka pun kepenatan dan pulang ke rumah. Dalam kereta pun Jimin masih tidak melepaskan tanganku.
"Oppa dari tadi pegang tangan tak letih ke," ujarku.
"Tak letih pon. Takut chagi lari dari oppa tu yang oppa pegang tu," usik Jimin sambil tersenyum.
"Laa chagi takkan tinggalkan oppa la. Chagi sayang sangat dekat oppa sampai hujung nyawa," janjiku kepada Jimin.
"Okay. Oppa pun sayangkan chagi," ujar Jimin sambil tersenyum kepadaku.
Selesai mereka bersembang, akhirnya sampai di rumah.
"Eoo!! Annyeonghaseyo ramainya datang," ujarku dengan Jimin kerana terkejut akan family kami yang datang.
"Ha pergi mana ni?" ujar ommaku.
"Hmm Shin Hye dengan Jimin pergi shopping mall," ujarku.
"Owhh ye ke hmm tak apa la meh sembang dengan kami. Kami memang tunggu korang berdua balik," ujar omma Jimin.
"Nae," jawabku dengan Jimin serentak. Mereka pun duduk di ruang tamu bersama family yang lain.
"So lepas khawin ada rancang nak pergi mana2 tak?" tanya appa Jimin.
"Hmm Jimin ingat nak pergi honeymoon dengan Shin Hye tapi tengok la macam mana," ujar Jimin lalu memegang tanganku tiba2.
"Hmm nah appa bagi tiket honeymoon 2 org dekat Seoul Korea selama 3 hari 2 malam," ujar appa Jimin sambil menghulurkan tiket.
"Eoo jinjja?? Gomawo appa," balas Jimin lalu memeluk appanya terharu.
"Nae gwenchanna. Lagipun anak sulung appa ni nak khawin dah so appa berlanja la sekali ni," ujar appa Jimin.
Kami pun sembang punya sembang sampai larut malam. Family Jimin pun balik dan aku pun mula mengemas bilik tidur. Tiba2 tuk tuk!!
"Eo! Oppa masuk la," ujarku kepada Taehyung.
"Hmm oppa saja nak tengok dongsaeng kesayangan oppa ni buat apa," ujar Taehyung.
"Tak ada buat apa la oppa. Camni je la," jawabku.
"Hmm ni dah sedia ke nak jadi wife orang?" tanya Taehyung sambil tersenyum.
"Hmm Shin Hye dah sedia. Kenapa oppa tanya?" tanyaku pelik.
"Ye la lepas ni Shin Hye kan dah nak khawin. Nanti mesti oppa rindu dekat adik dah la dongsaeng sorang je," ujar Taehyung sedih.
"Hmm ala oppa jangan la sedih nanti adik datang tengok oppa okay dah tak mau merajuk," balasku lalu memeluk Taehyung kerana aku tau Taehyung amat menyayangiku lebih dari nyawanya.
"Hmm tinggal 4 hari je lagi adik oppa nak khawin," ujar Taehyung sedih lagi.
"Tak apa nanti Shin Hye datang tengok oppa okay," balasku.
"Hmm dah la tidur ye dah lewat malam ni," ujar Taehyung sambil mengusap rambutku.
"Nae. Annyeong oppa," ujarku sambil melambai ke arah Taehyung.
Taehyung pun menutup lampu dan pintu dan aku pun tidur dengan nyenyak.
*ASAL PART NI PANJANG PULAK HAHAHA NANTIKAN BAB SETERUSNYA TAPI BYUN TAU DEKAT TENGAH2 CERITA LA*
Jimin : Uishh ni yang suka ni
Author : Haha ko kalau part byun bukan main lagi kan.
Jimin : Haha ofc la palli update part seterusnya tau.
Author : Ye la aku tau la kerja aku. Korang jangan layan Jimin tu. Aku tau dia byun hahaha if ada request or ada tertypo kat mana2 mianhae. K annyeong
YOU ARE READING
WHO SHOULD I CHOOSE
Hayran KurguKisah ini dimana seorang gadis perlu membuat pilihan sama ada cinta atau persahabatan. Banyak rintangan yang dilalui oleh gadis itu kerana sesuatu desakan yang menimpanya