CHAPTER TWO

97 10 0
                                    

DI LUAR RUMAH HAN BYUL

"Annyeong Shin Hye. Hati2 tau kalau abang saya buat perangai awak cepuk je muka dia", ujar Han Byul mengusik abangnya.

"Hahaha ye la. Malam ni on chat tau. K bye jumpa esok". Kataku sambil tertawa.

Tiba tiba "Shin Hye mari duduk depan sini. Duk sebelah saya". Pelawa abang Han Byul.

"Tak pe ke saya duduk sebelah awak?"

"Eh la kenapa pulak. Tak pe la meh la. Lagipon saya single je so tak ada sapa nak marah". Jawab abang Han Byul panjang lebar. Di dalam hatiku berkata 'bila pulak aku tanya die single ke x hmm pape je la'.

"Hmmm okay". Jawabku ringkas lalu menukar tempat ke sebelah abangnya.

Lepas 10 minit berlalu aku masih senyap tidak berkata apa. Tiba tiba

"Nama awak Shin Hye ke?". Tanya abang Han Byul.

"Orang panggil saya Shin Hye. Real name Park Shin Hye." Ujar panjang lebarku.

"Owhh sedap nama. Saya Park Jimin panggil je Jimin or Chimchim". Jawabnya.

"Owhh awak pun nama sedap gak. Tapi kenapa chimchim". Tanya aku pelik.

"Hehe dulu saya tembam pipi pon cam gemuk so diorang panggil chimchim terutama my dongsaeng suka panggil chimchim", ujar Jimin.

"Owh hehe mesti awak comel kan dulu", usikku sambil tertawa.

"Dulu je sekarang ni dah surut sikit sebab kerja". Kata jimin sambil memandang ke arahku.

"Kenapa pandang camtu", tanyaku kerana tidak selesa.

"Saja tengok tak boleh ke", tanya jimin sambil tersenyum. Hal ini membuatkan aku berasa tidak selesa. Rasa mahu keluar dari kereta je.

"Okay la. Mianhae sebab buat awak tak selesa". Jimin meminta maaf kepadaku.

"Hmm ye la". Jawabku ringkas sambil memandang ke arah luar kereta.

*SEMBANG PUNYA SEMBANG DAH SAMPAI RUMAH*

Aku pon turun dari kereta sambil berkata, "By the way gomawo sebab sudi hantar saya sampai rumah". Ucapku kepada Jimin.

"Nae gwenchanna. Saya dah diamanahkan oleh dongsaeng saya untuk hantar balik dengan selamat". Jawab Jimin. Tiba tiba

"Hmm Shin Hye, saya nak no telefon awak boleh?" Pintanya sambil tersenyum.

"Nanti awak minta dekat Han Byul ye. Saya nak kena masuk sekarang". Jawabku.

"Okay masuk elok-elok kalau jatuh bangun sendiri ye". Usik jimin kepadaku.

"Hmm ye la. K bye bawak kereta elok-elok" pesanku kepada Jimin lalu jimin pulang sambil melambai tangannya kearahku. Setelah itu aku berjalan masuk kerumah sambil tersenyum. 'Aihh takkan aku suka dia kut hmm pape je la' , bisik hatinya.

"Omma, appa, Shin Hye dah balik nii". Jerit keriangan lalu masuk kerumah.

"Ha baru balik anak omma. Sapa hantar tadi?". Tanya ommaku.

"Abang Han Byul yang hantarkan?" Jawabnya dengan pantas. Tiba tiba abangnya Taehyung mencelah.

"Hah?? Han Byul?? Cam ku pernah dengar. Jap tu adik Jimin. So tadi kau balik ngan Jimin la!!" ujarnya terkejut.

"Haah. Eh macam mana oppa boleh kenal abang dia tu??" Tanya aku pelik.

"La Jimin tu sebaya oppa. Jimin yang sulung Han Byul no 3". Jawab Taehyung.

"Aikkk Han Byul ada 2 orang abang ke???" Tanya ku lagi.

"Haah no 2 Jungkook" jawab Teahyung ringkas.

"Owhh. Okay2. Dah la Shin Hye nak mandi jap. Penat la" ujarnya.

"Ha pegi la nanti turun makan dengan oppa" kata Taehyung dengan lemah lembut. *Maklumlah adik perempuan sorang je*

"Arraseo oppa". Jawabku ringkas.

Taehyung amat sayangkan adiknya dan sanggup buat apa sahaja demi kebahagian dongsaengnya yang tersayang.

*OKAY SAMPAI SINI JE DULU. NAK LAGI NANTI I UPDATE LAGI YE. SILALAH KOMEN AND LIKE JIKA SUKA. MIAN KALAU RASA AYAT TERGANTUNG KE APA. FIRST BUAT NI. SILA BERI TUNJUK AJAR. ANNYEONG*

WHO SHOULD I CHOOSEWhere stories live. Discover now