3 bulan kemudian aku pun habis pantang. Jimin cadangkan nak pergi shopping barang baby.
"Chagiyaa jom pergi shopping sekarang," ujar Jimin sambil mendukung anaknya jiyeon.
"Kejap chagi nak siapkan barang keperluan baby ni," jawabku sambil membancuh susu.
Setelah selesai Jimin pun masuk kedalam kereta lalu menghidupkan enjin sambil anaknya di dakapannya.
"Chagiyaaa palli nanti omma dengan appa tunggu," jerit Jimin.
"Ye chagi datang ni," ujarku lalu berlari ke kereta.
"Nak dukung jiyeon," ujar Jimin lalu menghulur anaknya kepadaku.
"Mehh alo sayang mummy," ujarku sambil mencium anaknya.
"Chagi barang semua dah letak ke dalam kereta?" tanya Jimin.
"Ha semua sudah," jawabku.
"Okay la kita bertolak sekarang," ujar Jimin lalu bertolak ke rumah appa dan ommanya.
Setelah 20 minit berlalu aku dan Jimin pun sampai di rumah appa dan omma.
"Omma takpe ke saya tinggalkan jiyeon ni," ujar Jimin sambil menghulurkan anaknya kepada omma.
"Ehh tak apa lerr omma nak main dengan cucu omma," jawab ommanya sambil mendukung jiyeon.
"Hmm ye la omma tapi kalau ada apa2 telefon Shin Hye tau," ujarku.
Mereka pun berlalu pergi dan terus ke shopping mall. Setiba di shopping mall aku dengan Jimin pun masuk kedalam sambil berpegangan tangan.
Mereka terus berjalan ke kedai barang baby.
"Oppa suka yang mana," tanyaku sambil membelek dress baby.
"Hmm oppa suka warna merah ni,nampak cute kalau anak kita pakai," jawab Jimin sambil membelek dress itu.
"Okay kita amek yang oppa suka okay," ujarku teruja.
"Nae chagi," jawab Jimin sambil tersenyum.
Aku pun mengambil dress itu lalu diletakkan ke dalam bakul.
Setelah 2 jam shopping, aku pun mengambil keputusan untuk pulang takut jiyeon mencariku dengan Jimin.
"Jomlah balik oppa nanti anak kita menangis ke apa ke," ujarku risau.
"Ye ye jom kita balik," jawab Jimin lalu membawaku ke kereta. Jimin pun segera bertolak pulang ke rumah.
Dalam perjalanan pulang...
"Chagi, oppa nak makan chagi malam ni boleh tak," usik Jimin sambil tersenyum evil.
"Eh eh chagi baru habis pantang tunggu la," jawabku sambil ketawa kecil melihat gelagat Jimin.
Tiba tiba pitt Pitt
"Ehhh kenapa brek tak makan ni!!" ujar Jimin gelabah sambil menekan brek banyak kali.
"Ha jinjjaaaa," jawabku takut.
"Ya Allahhhhhh arhhhhhhhhhg" jerit Jimin
"KEBABOMMMMMM!!!!!!!!!!!!!
Keretaku hilang kawalan lalu terbabas ke dalam parit.Tiba2 Jungkook yang otw balik ternampak kejadian itu.
"Macam kenal je kereta tu," ujar Jungkook dalam hati lalu memberhentikan keretanya di tepi jalan. Jungkook memulakan langkah menuju ke kereta itu dan melihat abangnya dengan Shin Hye yang accident.
"Ya Allahhhhhhh Jimin hyungggggggg," jerit Jungkook lalu mendapatkan Jimin yang tinggal nyawa2 ikan.
"Ya Allah hyungggggg bangun la hyungggggg. Macam mana boleh accident niii," jerit Jungkook sambil menangis teresak esak lalu memeluk Jimin dengan erat. Tiba2 Jungkook ternampak Shin Hye yang berlumuran darah.
"Shin Hye arhhhh bangunnnnn," jerit Jungkook sambil menampar nampar muka Shin Hye lalu darah keluar dari mulut Shin Hye melumuri tangan Jungkook.
"Ya tuhan banyaknya darahh," ujar Jungkook sambil mulutnya terlopong kerana terkejut.
"Ya tuhan aku kena telefon ambulance sekarang," ujar Jungkook lalu menelefon ambulance.
Setelah 10 minit berlalu ambulance pun sampai dan kakitangan hospital itu pun mengangkat Shin Hye dan Jimin ke dalam ambulance.
Selepas mereka selamat di bawa ke hospital. Jungkook bergegas telefon omma Shin Hye.
"Annyeonghaseyo, ni Jungkook. Saya mintak aunty dan yang lain datang ke hospital sekarang jugak," ujar Jungkook sambil mengeluh risau.
"Apaaaaaaa!!!! Apa yang jadi," jerit omma Shin Hye.
"Nanti saya cerita dekat hospital sekarang please datang hospital sekarang and bagitau omma saya sekali dan yang lain," jawab Jungkook lalu mematikan telefon dan segera bertolak ke hospital.
Family mereka yang lain pun bertolak ke hospital dengan segera. Sampai je hospital Taehyung ternampak Jungkook tengah duduk di ruang menunggu.
"Jungkookarhhh apa jadi ni," jerit Taehyung sambil berlari ke arah Jungkook lalu memeluk Jungkook.
"Aku mintak hyung bersabar mereka dalam pemeriksaan lagi," jawab Jungkook resah.
"Apa yang jadi ni Jungkook!!!!" jerit ommaku sambil menepuk dadaku berkali kali lalu menangis.
"Ya Allah omma sabar maaa bawa bertenang," jawab Jungkook sambil memegang tangan ibunya. Han Byul pun turut nangis.
"Okay yang lain bawa bertenang, cerita dia macam ni masa Jungkook otw balik Jungkook ternampak sebuah kereta accident. Jungkook macam cam kereta tu. Jungkook berhenti la. Tengok2 Jimin dengan Shin Hye yang accident. Jimin tak ada response yang Shin Hye pulak muntah darah," ujar Jungkook sambil menahan air mata.
"Ya Allah anakkk akuuuuuuu," jerit omma Shin Hye terkejut lalu jatuh terduduk di lantai sambil meraung kesedihan.
"Ommaaaaa ya tuhan," ujar Taehyung lalu pergi mengangkat ommanya.
Appa Shin Hye dan Jimin hanya menahan air mata.
"Oppa betul ke semua ni oppaaaaaa!!!" Jerit Han Byul sambil menumbuk dada Jungkook lalu meraung dan menangis.
"Sabar adikkk ya tuhan bawa bertenang, oppa yakin mereka akan pulih seperti biasa," ujar Jungkook lalu memeluk adiknya yang menangis itu dengan erat.
Tiba2...
"Sapa encik Jeon Jungkook?" tanya nurse.
"Saya nurse," jawab Jungkook.
"Okay doktor panggil awak masuk sekarang," arah nurse.
"Eo nae, k yang lain tunggu kejap Jungkook nak jumpa doktor," ujar Jungkook lalu masuk ke bilik doktor.
*😭😭😭😭APA JADI NANTI. ADAKAH JIMIN DAN SHIN HYE BERPELUANG UNTUK HIDUP ATAU SEBALIKNYA. KORANG TUNGGU LA YE. AUTHOR BARU LEPAS NANGIS NI BYE*
YOU ARE READING
WHO SHOULD I CHOOSE
FanfictionKisah ini dimana seorang gadis perlu membuat pilihan sama ada cinta atau persahabatan. Banyak rintangan yang dilalui oleh gadis itu kerana sesuatu desakan yang menimpanya