29.

17 6 4
                                    

Ik loop terug naar Phil, die Batman bezighoudt met zijn pistool. Ik voel me zelfzeker, gevaarlijk met de knuppel op mijn schouder en het pistool in mijn andere hand. Deze man heeft Phil pijn gedaan, en daarvoor zal hij boeten. Ik weet dat hij erom bekendstaat om met zijn blote vuisten slechteriken neer te slaan, maar vanavond zullen Phil en ik hem leren wat je kan doen met een paar wapens. "Ga je gang", zegt Phil als ik naast hem sta. Een echte gentleman. Ik steek mijn pistool in mijn zak en neem mijn knuppel stevig in beide handen, sla hem recht in Batsy's buik. Hij kreunt, slaat zijn handen rond zijn maag. Zwakker dan ik dacht, die superhelden. Ik sla hem opnieuw, midden op zijn rug. Hij valt op zijn knieën op de grond. "Bijna alsof ik op een piñata sla... " Ik leun dichter naar zijn zwarte masker toe. "Zeg eens, komen er straks ook snoepjes uit je achterwerk? " Ik en Phil lachen schaterend terwijl het vleermuisje kreunt. "Wat is er, Batsy? " vraagt Phil pesterig. "Slechte dag? " Hij staat op, zijn zwarte cape slepend over de grond. "Een hele slechte", gromt hij. Vervolgens stormt hij naar voren, duwt me omver en stevent op Phil af, maar die lost een schot en mist Batsy op een haar na. Batman zwaait zijn vuist naar voren, maar Phil blokkeert hem en haalt zelf uit, raakt hem in het gezicht. Ik sta op en neem mijn knuppel weer in de hand, klaar om Phil te helpen. Ik haal uit en sla Batsy recht op zijn hoofd, waardoor hij versuft achteruit stapt. "Neem je pistool, Dan", zegt Phil woedend. "Het spel is voorbij. " Allebei richten we ons wapen op Batmans hoofd, klaar om te schieten. Batsy gromt, haalt dan zijn handen over zijn rug en trekt twee pistolen tevoorschijn die hij op onze hoofden richt. Een dodelijke driehoek. Het is eigenlijk grappig, niet? Hier staan we dan, Phil en ik elk een loop tegen ons hoofd en Batsy twee tegen het zijne. "Wel, wel", zegt Phil zachtjes, "klaar om je eerste moord te plegen, Batman?" Die gedachte lijkt hem razend te makeb, en als in slowmotion zie ik zijn vinger zich dichter rond de trekker sluiten, zie hoe de kogel uit de loop naar voren vliegt en ik denk aan Phils lippen voor ik mijn ogen sluit en de duisternis in val.

SmileWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu