Chap.1

6.1K 269 13
                                    

"Saengil chukahae Kookie💋💋" Ucap Yerin sambil mengucup pipi Jungkook. Mereka berada di ruang tamu sambil menyambut hari jadi Jungkook yang ke 17.

Yang berada kat dalam rumah bts cuma jiran sebelah iaitu ikon, geng bts, Mark dan Jackson serta Hyunwoo dan Naeun. Tak lupa juga Yerin. Mereka menyambut hari jadi Jungkook secara kecil-kecilan.

"Thanks babe." Kata Jungkook sambil memeluk Yerin.

"Happy birthday bro." Ucap Mark dan Jackson. Mereka sama-sama memberikan hadiah kepada Jackson.

Jungkook: Sampul surat? Apa ni? *menerima hadiah*

Mark: Gambar Yerin huhuhuhuu.

"Bwo?! Kenapa bagi gambar aku?! Kau ni memang nak kena!" Yerin segera mendapatkan Mark dan menggertaknya sepuas hati.

Jungkook tersenyum tawar. Seperti ada sesuatu mengganggunya. Yerin yang tengah menggertak Mark terus perasan dengan riak wajah Jungkook. Dia lalu mendekati Jungkook dan memandang wajahnya lama.

Yerin: Yah, are you okay? Kau sakit ke? *risau*

Jungkook: A-Ani...

Tetiba Jungkook rebah. Dia terbaring atas lantai. Wajahnya pucat dan badannya berpeluh. Mereka semua berlari ke arah Jungkook. Yerin segera menunduk diri dan cuba bangunkan Jungkook.

"Jungkook! Jeon Jungkook! Ireona!" Yerin menjadi cemas. Dia segera menyuruh mereka hantarnya ke hospital vamp.

"Tak boleh Yerin...Nanti jadi viral bila fans tahu yang Jungkook masuk hospital." Kata Jin. Yang lain turut angguk sekali. Mesti akan menyusahkan bts bila viral tu tersebar luas.

"Angkat dia ke bilik dia." Kata Yerin. Jimin dan V pun memapah Jungkook. Yerin memberitahu yang lain untuk balik dulu memandangkan star pada malam tu dah knockout. Yang tinggal sekarang ni hanyalah geng bts serta Yerin. Namjoon telah hubungi doctor vamp persendirian supaya mampu merawat Jungkook dalam diam.

- Bilik Jungkook -

Jhope: Doctor, kenapa dengan Jungkook?

Doctor: Erm, dia tak apa-apa. Cuma demam biasa saja. Dia perlukan darah fresh dari tubuh badan manusia. Dia tak minum darah dengan mencukupi ke? *hairan*

Mereka semua terdiam. Terutama sekali Yerin ni hahhh. Memang Jungkook jarang minum darah sebab dia dah janji ngan Yerin untuk stop minum darah. Dia tak nak takutkan Yerin. Doctor pun pergi setelah semuanya selesai dan sejurus je doctor pergi, Jungkook terjaga dari pengsannya.

Yerin: Ish! Kau ni kan! Aku dah cakap minum aje darah. Aku tak kisah dah lagipun aku kan dah jadi vampire?

Jungkook: But...I promise to not drink human blood again for you. *nada lemah*

Yerin: Who cares for that damn promise! Aku lebih risaukan keadaan kau. Jungkook it's okay because your priority come first. *senyum*

Jungkook hanya tersenyum lemah. Dia bercadang tak nak hisap darah manusia lagi sebab Yerin akan rasa trauma bila dia tahu. Kenalan Yerin mati disebabkan itu. Tapi kini Yerin perlu biarkan aje sebab dia tak nak Jungkook mati.

"Kalau macam tu, kau perlu minum darah manusia yang fresh. Kotak minuman darah tu takkan sihatkan kau." Nasihat Suga. Yang lain mengangguk setuju.

"Jom ke dunia manusia! Dah lama kita tak pergi ke dunia manusia!" Kata Jimin sambil memeriahkan keadaan. Mereka pun bersorak gembira.

Yerin: I wanna join.

BTS: *pandang yerin dengan wajah tak percaya* Are you sure?

"What? Aku nak juga lawat dunia manusia. Aku rindukan tempat tu." Kata Yerin sambil tersenyum manis. Teringat kisah lama.

V: Nanti kami akan jadi liar tau. Gigit orang dan makan mereka. Kau okay ke dengan tu? *nak make sure*

Yerin: Ishh korang buat kerja korang dan aku akan buat apa yang aku nak nanti kat sana. *roll eyes*

Jungkook yang terbaring tu pun terus memegang tangan Yerin membuat Yerin sedikit terkejut. Yerin lalu memegang tangan Jungkook semula.

"You sure? Aku tak nak lakukan semua ni kalau kau tak nak." Kata Jungkook. Dia tak nak buat Yerin rasa tak selesa memandangkan masa silam Yerin tak begitu baik.

"100% sure. Aku okay je. So kau makan lah puas-puas esok. Tapi kalau boleh...."

Mereka terdiam dengan ayat Yerin yang tak lengkap tu. Mereka memandang Yerin dengan wajah ingin tahu.

"Boleh tak hisap darah mereka tanpa bunuh mereka?"

Jin: Mana boleh Yerin ssi. *gelak*

Namjoon: Sebabnya, tak siapa dapat hidup bila darah mereka dihisap. Lepas je kena hisap, mereka akan segera mampos. Jarang ada yang hidup.

Jimin: Kau je yang special. *malu*

"Hoi hoi." Jungkook memberi jelingan maut ke arah Jimin. Jimin menjelir lidah ke arah Jungkook. Suka hatinya bila Jungkook tak dapat nak kerjakan dia sebab Jungkook sakit huhuhu😂

Yerin: Guere? Hmm kalau macam tu terpaksalah....*sedih*

V: Keokjeongma. Kami akan berjimat😂😂 Jungkook je yang akan hisap darah. Kami akan pandang je.😂

Mereka nampak seperti patah hati dengan ayat tu tapi demi Yerin mereka iyakan ajelah. Setuju jerr sebab mereka ada choice lain iaitu minum darah dalam kotak. Jungkook harus minum darah manusia fresh untuk sihat semula.

- Keesokan malamnya -

"Papah Jungkook. Habis nanti kalau dia tergolek tengah jalan." Kata Jin.

Jimin dan Suga memapah Jungkook. Yerin mengunci pintu rumah. Mereka menaiki limo untuk ke dunia manusia.

Sesampai je di dunia manusia, mereka terus ke pub berdekatan. Selalunya memang pub je tempat sesuai sebab perempuan cun memang banyak kat sana. Mudah ditipu dengan muka kacak. Muka kacak tu mestilah bts sekalian😂

"Ini pub yang kita jumpa Yerin dulukan? Dia tengah belasah jantan tak guna dengan kekuatan saitannya😂" Jelas V sambil tergelak macam santa claus. Ehh?😂😂😂

"Saitan? Hah sini aku terajang kau juga." Kata Yerin menunjuk penumbuknya.

Suga: Childish much? Dahlah tu. Kita nak bawa kawan kita seekor ni pergi makan.

Mereka pun segera membawa Jungkook ke kawasan bilik VIP. Yerin ikut dari belakang tapi Jungkook berhenti sambil memandang Yerin.

Jungkook: Yerin ah. Tak payah lah ikut. Kau tunggu kat luar tu je. Aku tak nak kau tengok aku...Makan. *pandang bawah*

Yerin hanya tersenyum bersalah. Dia iyakan je kata-kata Jungkook. Dia tak nak buang masa dengan membantah. Dia lalu memegang kedua belah pipi Jungkook dan memandang wajah Jungkook dengan lama. Setelah tu, Yerin pun beralih pergi ke salah sebuah tempat duduk kosong.

Dia pandang Jungkook dan yang lain sampai lah mereka dah tak kelihatan. Yerin hanya mengeluh. Disebabkan oleh traumanya, Jungkook jatuh sakit. Dia fikirkan vampire ni tak akan jatuh sakit tapi dia silap.

Tengah dia berfikir tu, seorang jejaka mendekatinya. Jejaka tu lalu duduk di sebelahnya. Dia hanya buat bodoh je. Yerin cuba untuk berdiri tapi jejaka tu menghalangnya dari berdiri.

xxx: Eyy, aku cuma nak berkenalan.

Yerin: Aku tak kenal kau. Back off.

xxx: Aku pun. Sebab tulah aku nak kenal kau. What is your name pretty lady?

Yerin: None of your business asshole. *jeling*

xxx: Rude much? I likee~ Hye, my name is Baro.

xxxxxxxxxxxx

[C] vampire Kiss S.2 (BTS)Where stories live. Discover now