Yerin dan Markson kini berada di sebuah cafe tak jauh dari rumah Markson. Mark mendahuluinya dan masuk ke dalam cafe tersebut dulu.
Ianya sebuah cafe yang besar dan lawa. Yerin masuk je, dia terus terpegun dengan kecantikan dalaman cafe tersebut. Kat dalam tu sunyi sebab belum buka agaknya. Lagipun malam belum tiba lagi sebab cafe ni malam je buka.
"Hyung! Ada pekerja baru!" Jerit Jackson. Eh main jerit je macam tempat ni mak bapak dia punya. Yerin hanya ikut mereka dari belakang sebab tak tahu apa-apa.
"Oh yeah? Siapa- Kau?!" Jerit jejaka tu. Yerin terkejut juga bila dia mula jerit sebab masa tu Yerin sibuk pandang sekeliling. Bila Yerin pandang je jejaka tu, dia lagilahh terkejut. Terkejut yang tahap nak heart attack.
"Bwoya? K-Kau kan yang kat dunia manusia tu?! Asal kau ada kat sini! Bukan kau manusia ke?!" Jerit Yerin dengan soalan yang tak habis-habis.
Baro: *tergelak kecil* Aku ada cakap ke aku manusia? Aku ke sana sebab nak cari awek cun. *wink*
Yerin: Byuntae....Takpelah Mark, Jackson. Aku balik dululah yer. *otw nak keluar*
Mark menghentikan Yerin. "Eyyy, Baro hyung ni baik tau. Dia saja je tu. Cari awek amende, dia datang cari someone. Yang penting bukan cinta." Kata Mark. Yerin macam nak tak nak je dengar. Teringat dia masa Baro cuba nak tahu nama dia😂
Baro: Dengar tu cik adik. Soo, ini ke pekerja baru kau cakap tadi?
Jackon: Eo hyung. Cun kan? Boleh laku cafe ni. *naik-naikkan kening*
"Eh excuse meehhh! Aku kerja apa kat sini? Cuci tandas ke? Atau pun cuci piring?" Tanya Yerin. Dia curious kerja apa yang mereka akan tawarkan.
Baro: Eyyy, muka cantik takkan nak buat benda semua tu kot. Aku bagi kerja sebagai waitress. Malam ni start yer. Mark tunjukkan bilik salinan dan rehat untuk cik adik kita yang manis ni.
Mark pun ikut apa yang Baro suruh. Mereka ke bilik salinan dulu, lepas tu ke bilik rehat pula. Mark tunjukkan locker pekerja kepada Yerin serta baju waitress yang akan dia pakai nanti.
Yerin: Kau nak aku pakai benda ni?!!! Kau biar betul ni... *terbeliak mata*
Mark: Okay apa. At least comelkan? Nanti aku ajarkan macam mana nak jadi waitress. Oh ya Naeun pun kerja sini.
Yerin excited bila dengar nama Naeun. Dulu dia benci jugalah kat Naeun tapi tak lama sebab dia sedar Naeun tak jahat sebenarnya. Cuma need attention. Lepas tu, mereka jadi rapat.
Yerin: Keunde...Baro tu, manager kedai ni ke?
Mark: Baro hyung? Erm, cafe ni milik abang dia tapi abang dia dah takde sooo dia teruskan. Walaupun dia manager, dia tetap kerja sini sebagai waiterlah ofcourse.
"Ouh. Jadi banyak tak pelanggan?"
Mark: Gadis je banyak sebab ada kami tiga dan juga jejaka lain. Kalau jejaka hrmm ada juga tapi masa Naeun kerja je, kalau Naeun takde siiiiikit dia macam kepala semut.
Yerin: Ouh. Mana waitress lain?
Mark: Nanti datang lah tu.
Beberapa jam kemudian, cafe latte pun dibuka. Ramai gadis berpusu-pusu nak masuk. Yerin pula masih lagi kat bilik salinan. Bersiap untuk melayan pelanggan.
Naeun: Yahh I'm glad that you work here!! Apa dah jadi? Jungkook tak marah ke kau kerja kat sini? *tolong Yerin betulkan pakaiannya*
"Actually I don't wanna talk about it but you're my bestfriend soo I'll tell you. Kami dah putus dan dia dah ada yeochin baru." Jelas Yerin yang sedaya upaya tak nak nangis.
"Bwo?!! Siapa yeochin dia? Berani dia tinggalkan kau! That jerk." Kata Naeun dengan wajah tak puas hati. Tengah mereka berbual tu, Baro masuk.
Baro: Yuhuu gadis gadis~ Dah sedia ke?
Waitress: Dah!!!
Kira-kiranya ada lima waitress termasuk Yerin dan Naeun. Mereka pun keluar dan Yerin ikut je Naeun dari belakang. Dia perhatikan macam mana Naeun berkerja dan selepas tu, dia pun buat benda yang sama.
Banyak juga pelanggan jejaka datang. Terutama sekali bila mereka nampak pekerja baru yang cantik iaitu Yerin. Dulu mereka datang nak tengok Naeun je tapi sekarang dah ada Yerin pula sebagai tambahan. Baro gembira sebab dia untung manyakk wooo😂
- Selesai bekerja// bilik rehat-
Para waiter dan waitress pun dibenarkan balik. Naeun dan Yerin sambung dengan ceritanya dan Yerin pun ceritakan. Tak lama kemudian, Naeun pun balik. Mark dan Jackson baru selesai dengan tugas mereka dan mereka mendekati Yerin.
Jackson: So how's work? Terbaik kan?? *thumbs up*
Yerin: Memenatkan tapi at least aku dapat lupakan jantan sial tu buat seketika.
"Jangan fikirkan sangat pasal dia tu. Ingat, korang dah takde apa-apa sooo past is past." Kata Mark sambil usap lembut kepala Yerin.
"Apa korang borak sampai bersedih ni?" Baro menyampuk secara tetiba. Dia memandang mereka hairan apa lagi bila nampak Yerin yang matanya dah berkaca.
Baro: Y-Yah wae? Susah ke kerja ni? Eyy janganlah nangis! Takut pula aku.
Yerin: Takdelah. Tak susah pun cuma ngantuk. Mata berair sebab menguap. *alasan*
- Kediaman bts -
"Weh kalau diorang dua dah balik, roger aku. Aku pergi check bilik Yerin yang kini bilik Somi." Kata Jhope. Jimin mengikutnya.
Yang lain semuanya berada kat ruang tamu. Jungkook dan Somi keluar kejap tadi so mereka ambik peluang ni nak siasat siapa Somi.
Jhope dan Jimin masuk ke dalam bilik Somi lalu menggeledah bilik tersebut tapi dengan berhati-hati. Mereka tak nak hambur je barang tu semua kat lantai sebab nanti Somi perasan. Jimin mengecheck laci Somi dengan teliti. Mereka perlu at least jumpa satu petunjuk untuk pastikan yang Somi ni bukan orang biasa.
Jhope: Weh Jimin tengok ni! *mengeluarkan sesuatu dari bawah katil*
Jimin mendekati Jhope dengan pantas dan memandang benda yang Jhope keluarkan dari bawah katil tu. Ianya sebuah buku yang tebal dengan kulit keras antik berwarna chocolate. Mereka tak boleh buka buku tu sebab ianya di kunci.
Jimin menangkap gambar kulit buku tu dan menyimpan semula buku tu di bawah katil. Mereka lalu keluar dari bilik tu dan turun ke ruang tamu untuk bagitau rakan mereka.
Tepat pada masa yang sama Jungkook dan Somi baru balik. Terlompat Jimin dan Jhope masa turun tangga tu.
Jungkook: Kenapa korang ni?
Jhope: Eo? A-Amugeotdo aniyo...Kami main kejar-kejar je. *garu kepala*
Jungkook mengangguk perlahan lalu menarik tangan Somi dan naik ke atas. Asyik-asyik masuk bilik aigooooo! Maksiat betul.
"Ada apa-apa kamu jumpa?" Tanya Jin.
Jimin lalu mengeluarkan phonenya dan menunjukkan gambar buku tu kepada geng bts. Mereka nampak hairan sebab tak pernah nampak buku tu sebelum ni. Ada simbol aneh pada permukaan kulit buku tu
Namjoon: We'll check it after this. Sekarang kita perlu jumpa Yerin.
V: Wae? Ada apa-apa yang dah jadi kat dia ke?!
Namjoon: Ani. Takkan korang nak biarkan dia ngan Jungkook berpisah? Kita semua tahu yang mereka saling mencintai dan kita perlu ubah semula situasi ni.
xxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] vampire Kiss S.2 (BTS)
VampirosThis is the second season for vampire kiss. Kalau readers nak tahu jalan ceritanya dari awal, baca lah vampire kiss season 1.