PS: Dengar lagu atas yerr
Movie horror tu dah sampai separuh dan ada yang dah tertidur😂😂 Contohnya seperti Suga, V dan Jhope😂😂. Jin dan Namjoon asyik betul dengan wajah serious tonton movie tu manakala Jungkook dan Somi pula asyik tutup muka sebab takut. Jimin dan Yerin cam biasalah😂😂 ejek jeee kerja😂
Jimin: Asallah hodoh betul muka hantu tu.
Yerin: Macam muka kau kan?
Jimin: Sial kau. Muka kau lah sama betul ngan hantu tu.
Maka mereka pun bergaduh sambil tarik rambut. Masa tu lah Somi ambik kesempatan sandarkan kepalanya di bahu Jungkook. Jungkook sebenarnya terkejut juga tapi entah kenapa dia biarkan saja.
Jungkook: Kau takut ke Somi?
Somi: Eo. I hate horror movies.
Jungkook: Guere? Same here.
Somi: Tutup jelah tv tu.
"Eh tak boleh. Yerin suka cerita ni jadi aku tak nak dia marah. Lagi pun Jin dan Namjoon kan tengah tengok cerita ni juga?" Jelas Jungkook. Yerin lalu terbaring atas paha Jungkook sebab gaduh tarik rambut ngan Jimin.
Yerin pandang wajah Jungkook dan tersenyum manis sambil tarik rambut Jimin. Kat sanalah dia perasan Somi tengah sandar kepala kat bahu Jungkook. Riak wajah Yerin terus berubah dan dia berdiri sambil betulkan bajunya. Jimin hairan pada mulanya tapi dia dah tahu lepas dia nampak Somi sandar kepala kat bahu Jungkook.
Jimin: Somi ssi. Tak eloklah kau sandar kepala kat bahu Jungkook. Jungkook kan namchin Yerin.
Somi lantas mengalihkan kepalanya dan tunduk minta maaf.
Jungkook: Eyy gwenchana. Bukannya kami buat apa pun. Kan Yerin?
"E-Eo...That's right. Urm aku nak pergi ambik angin kat belakang jap. Aku rasa sesak nafas nampak muka Jimin ni hah." Kata Yerin sambil tolak kepala Jimin randomly dan berjalan ke laman belakang rumah.
Jimin: Aigoo...*tolak kepala Jungkook sambil berlari mengejar Yerin*
Jimin pun mencari kelibat Yerin di laman belakang. Yerin tengah duduk di kerusi panjang tak jauh dari tempat Jimin berdiri. Jimin lalu mendekati Yerin dan duduk di sebelahnya.
Jimin: Aigoo Yerin ah. Aku tak tahu apa dah jadi tapi please jangan sedih. *pegang tangan Yerin*
Yerin: Aku...Tahu yang Jungkook perlukan Somi tapi kehadiran Somi mengancam posisi aku sebagai yeochin Jungkook. *mata berkaca*
Jimin: Uljima sekya! You are not this kind of girl.
Yerin: Gumawo Jimin. Let's go back shall we? Nanti bising pula rabbit buruk tu. *gurau*
Masa mereka masuk tu, mereka nampak Jin dan Namjoon dah naik tangga untuk ke atas. Mereka sangkakan semuanya dah pergi tapi mereka silap. Kedengaran suara bercakap di ruang tamu. Suara yang sangat familiar iaitu suara Jungkook dan Somi.
Yerin dan Jimin pun bersembunyi dan curi-curi dengar perbualan mereka.
Somi: Jungkook oppa. What is your relationship with Yerin?
Jungkook: Yerin? She's my one and only girlfriend. Wae?
Yerin tersenyum lebar bila Jungkook cakap macam tu. Dia gembira yang Jungkook tak lupa hubungan mereka😂
Somi: Guere? Then, what am I to you? *suara menggoda*
Jungkook: Urm...Chingu? and my food of course. Kau yang setuju nak jadi makanan aku.
Somi: Kalau aku dah tak nak jadi makanan kau?
Jungkook: B-Bwo? Waeyoo?!
Somi: Chingu? Aku harapkan lebih Jungkook. If you want me to be your food, be my boyfriend. Break up with Yerin.
Yerin dan Jimin yang mendengar pun sakit telinga. Mereka tak dapat nampak mereka berdua tapi mereka dapat dengar dengan jelas perbualan mereka. Maklumlah mereka tengah bersembunyi sebalik dinding.
"That bitch!" Bisik Yerin dengan muka demonnya. Dia macam nak cincang je Somi sekarang ni. Jimin pula dah ready nak munculkan diri tapi Yerin halang pada saat terakhir.
Jimin: Wae? Aku nak pergi belasah betina tu! *memberontak*
Yerin: Kita dengar jawapan Jungkook dulu. Lepas tu barulah kita keluar cam power rangers. *okay hand pose*
Mereka tunggu beberapa minit untuk Jungkook balas jawapannya. Lama juga dia berdiam diri. Mereka tak tahu apa Jungkook dan Somi buat jadi mereka bercadang nak tunggu seminit je lagi.
Jungkook: Kajima Somi ah....I need you...I-I'll break up with Yerin.
Yerin terkejut sial. Jimin lagilah. Mereka tak sangka Jungkook cakap macam tu. Jimin keluar dari tempat persembunyian dengan wajah marah. Dia mendekati Jungkook dan Somi yang duduk rapat bebenor atas sofa.
Jungkook: J-Jimin....
"Mowaneun geoweyo? Kau nak break up ngan Yerin sebab dia ni?! Kau gila?!" Marah Jimin. Yerin mula keluar dari tempat persembunyiannya juga dengan langkah perlahan.
"Jungkook betul ke...?" Kata Yerin. Matanya mula berkaca.
Jungkook: Korang tak faham....Somi istimewa. Aku tak nak kehilangan dia.
Jimin: Habis tuu macam mana dengan Yerin?! Gadis yang kau separuh mati nak jaga setiap masa?!
Yang lain mula turun ke bawah dengan wajah mengantuk. Jin dan Namjoon je tak sebab mereka baru naik. Mereka dengar bunyi bising dari bawah dan mereka nak tahu apa dah jadi sampai bising sangat.
Suga: Yah...Apa kamu buat? *gosok mata*
Masa mereka turun je, mereka nampak keadaan yang tak berapa baik. Jungkook dan Somi duduk rapat dan Jimin berada depan Jungkook berdiri macam mawas gila. Yerin pula berada tak jauh di belakang Jimin.
Jimin: Ask this asshole. *menahan marah*
Mereka semua memandang Jungkook. Jimin tak pernah semarah tu dengan Jungkook. Maklumlah Jimin ni rapat sangat ngan Jungkook sampai nak marah pun tak sanggup.
Jungkook: I'm breaking up with Yerin.
BTS: Bwo?!!!!! *terbeliak mata*
Jungkook: It's not Somi's fault nor Yerin's. It's my fault, choosing the wrong person. Somi is better than Yerin. Prettier and more tasty. I should've found Somi earlier.
Mereka terdiam. Mereka juga tak sangka Jungkook akan cakap macam tu. Lebih-lebih lagi depan Yerin. Yerin dah tak sanggup dengar dan dia pun berlari naik ke biliknya. V dan Suga mengejarnya. Lepas beberapa minit, Jungkook pun pengsan.
V dan Suga pun masuk ke dalam bilik Yerin memandangkan dia tak kunci. Yerin sedang menyelimuti dirinya sambil nangis teresak. Dah sekian lama dia tak nangis teruk macam ni.
V: Yerin ah....Uljima. *duduk sebelah Yerin*
Suga: Mungkin Jungkook cuma main-main? Dia nak kenakan kau kot? *meneka*
"Ani....Dia t-tak main-main. He meant it. Aku perasan yang Jungkook dah jatuh hati ngan Somi. How dare he did this to me...." Kata Yerin sambil menangis. V dan Suga cuba nak tenangkan Yerin tapi Yerin tak dapat bertenang.
Dia dah setia dengan Jungkook selama ni tapi ini balasan yang dia dapat. Dia tak percaya yang Jungkook nak putus dengannya sebab seorang gadis yang dia baru jumpa. Yerin rasa dikhianati dengan sangat teruk. Dia macam nk bunuh diri je sekarang ni.
"Jeon Jungkook wae...."
xxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] vampire Kiss S.2 (BTS)
VampirosThis is the second season for vampire kiss. Kalau readers nak tahu jalan ceritanya dari awal, baca lah vampire kiss season 1.