Chap.20

2.3K 208 9
                                    

Semua pelajar nampak bersemangat untuk latihan mereka. Terutama sekali untuk persembahan pada malam terakhir mereka.

"Waktu rehat!! Korang perlu jalan kaki keluar dari tempat ni untuk ke dunia manusia memburu memandangkan hutan big hit ialah hutan jiran. Ikut je jalan yang prof dah tanda tu, jangan nak macam-macam pergi cari short cut. Lempang kang." Kata Prof.Lee dengan muka harimaunya. Mereka baru je selesai latihan dan kini perlu jalan kaki keluar pergi cari makanan sendiri di hutan jiran.

Jimin: Fuck punya prof. Dia ingat aku datang sini nak kena dera ke?!! Semuanya buat sendiri ni apa benda!! *merungut*

Prof.Lee: Hah Jimin! Prof dengar apa kau cakap tu! Baik kau jaga kelakuan sebelum prof buang kau kat gaung. *jeling*

Takut pula Jimin lepas kena ugut tu😂 Akhirnya berkumpullah geng bts, Mark, Jackson, Baro dan Yerin. Yerin rasa macam apa yang dia suruh sebelum ni takde bagi effect pun kat geng bts. Macam takde telinga je diorang atau otak tu dah tinggal separuh mungkin.

Jhope: Aik V mana? ( FYI V masih ada kat khemah rawatan sebab perutnya)

"Otak kau mana? Telinga kau mana?" Tanya Yerin secara randomnya sambil pandang Jhope dengan wajah nak makan dia. Yerin ingat lagi yang dia dah pesan banyak kali kat Jhope ngan Suga untuk buat geng bts jauh dari mereka terutama sekali kat latihan intensif ni.

Suga dan Jhope pandang sesama sendiri dan mereka pun facepalm. Baru diorang ingat nak buat gengnya dan Yerin berjauhan. Namun, dah agak terlambat😂

Yerin hanya mengeluh. Tak larat nak naik angin dan dia pun berjalan sendirian di belakang mereka semua. Pada masa tulah Jungkook perasan yang Yerin ada kat belakang mereka. Yang lain sibuk ngan merungut serta cerita pasal latihan mereka. Jungkook lalu berjalan ke sebelah Yerin.

Jungkook: Aku bercadang nak guna lagu-

Belum habis lagi Jungkook nak cakap, Yerin memberinya pandangan dingin.

Yerin: I don't wanna talk to you. Go away.

Jungkook: I just wanna talk about our assign-

Yerin: Shut up!! *berjalan ke arah hutan tanpa ikut tanda yang prof suruh ikut*

Jungkook lalu mengejar Yerin yang nampak macam gorilla marah. At first Jungkook ragu-ragu juga nak kejar sebab takut tersesat bila keluar dari tanda yang prof suruh ikut tu tapi dia kesian pula kalau Yerin sesat nanti. Dia pun kejar jelah.

Yerin's POV

Kenapalah dia perlu layan aku?! Oh my gashh aku tak tahu nak buat apa lagi lepas ni kalau dia tegur aku sekali lagi. Kini  aku tengah berjalan ke arah entah mana kah tempat ni aku pun tak tahu. Holy shitt! Aku dah keluar dari tanda-tanda yang prof suruh ikut tu!! Mampos aku mamposss!

Aku pun berlari semula ke arah di mana aku lalu tadi tapi semua pokok nampak sama so rasanya......Boleh dikatakan aku dah sesat. Aku pun facepalm sebab bodoh sangat larikan diri tanpa fikir terlebih dahulu.

"Bagus sangatlah aku sesat! Takyah aku risau kalau terjumpa dia lagi!!!" Jeritku dengan kuat. Sengaja sebab nak lepaskan geram.

"Risau jumpa sape? Aku?"

Bwoya?!! Siapa bersuara tu? Aku pun pandang belakang dan.....Yeap. Mampos lah aku. Kenapalah aku tak teriak sampai tekak aku meletup.

Jungkook berjalan ke arah aku dengan keadaan tercungap-cungap. Dia kejar aku ke dari tadi? Atau dia pun sesat tapi lepas dengar jeritan aku dia terus dia ke sini? APA SEBENARNYA DIA BUAT KAT SINI?!!!

Jungkook: Aku sesat sebab kau tau tak! Apasal lah kau naik angin lepas tu masuk kat hutan macam seluruh hutan ni rumah mak bapak kau!

Amboi? Dia baru lepas geram kat aku ke ni?!! Dia yang buat diri dia sendiri sesat lollll dia salahkan aku pula?!

Yerin: Excuse me? Yang kau sibuk nak ikut aku asal? Salah kau sendiri sebab ikut aku masuk sini! Aku takde pun paksa kau ikut aku kan?!!

Ambek muuu! Aku sayang kau tapi maaflah aku ni pantang juga bila dipersalahkan atas sebab yang bukan salah aku pun. Kenapalahh dia ikut aku?!

"Aku rasa bersalah sebab kau lari masuk hutan lepas je kau marah aku. Let me ask you something, aku ada buat salah ke? Asal kau marah betul ngan aku ni?" Tanya Jungkook ngan wajah marah plus hairan dia.

Lemah juga semangat aku bila ditanya soalan sebegini. Bukan salah kau tapi aku nak oi! Kalau kau ingat aku, kau akan mati dan aku tak nak semua tu berlaku. Kalaulah aku boleh bagitau kau....

"Sebab aku tak suka kau! Gaya kau yang act macho dan cool tu buat aku nak muntah. Dah lah! Stop talking to me!" Marahku. Aku main hentam je yang penting dia benci aku dan tak nak layan aku lagi lepas ni. Kalau dia nak tinggalkan aku sendirian sekarang ni pun takpe.

Aku pun jalan entah ke mana. Try je mana-mana jalan yang ada kat depan mata. Manalah tahu aku lucky dan terus jumpa jalan keluar dari hutan ni?

Tangan aku tetiba dipegang oleh someone. Sape lagi kalau bukan Jungkook kan? Hmmm dia ni memang sah-sah nak kena. Aku dah cakap jangan tapi tetap juga nak cari pasal. I don't hate it but I'm just afraid that I'll end up making things worse.

End of POV

Jungkook: Yerin. What are you hiding from me? Aku curious nak mati tapi kau asyik elak soalan aku! Just fucking tell me why!

"Kenapa kau nak tahu?! Who are you? Who do you think you are?! Are you my boyfriend? NO right?" Marah Yerin sambil memandang Jungkook. Matanya mula berkaca tapi dia masih sedaya upaya untuk menahan tangisannya.

Jungkook: I just wanna know why are you avoiding me. Why do you hate me so much? Aku tak rasa kita pernah jumpa pun sebelum ni.

Ayat Jungkook yang terakhir tu buat Yerin terdiam. Dia kelu sambil menggigit bibirnya. Dia sepatutnya gembira yang Jungkook tak ingat langsung pasal dia tapi dia tak tahu kenapa hatinya sakit. Kenyataan tentang Jungkook dah lupakan dia sepenuhnya buat dia sedih.

Yerin: A-Aku...cuma rasa bad mood je. M-Mian sebab buat kau rasa tak selesa. It's just that you keep reminding me of my ex boyfriend. *tersenyum tawar*

Jungkook berdiam diri lepas je Yerin cakap macam tu. Dia tak nak bersuara sebab Yerin kelihatan seperti tengah sangat sedih sekarang ni.

- 1 jam kemudian -

Yerin dan Jungkook berada di sebuah tasik yang sangat indah. Mereka tak tahu mereka kat mana sekarang ni so mereka bercadang nak berehat sebab dah penat berjalan dari tadi. Walaupun mereka berjalan bersama, mereka tak bercakap sepatah pun sejak tadi.

Jungkook: Are you okay now? *duduk sebelah Yerin*

Yerin hanya mengangguk perlahan. Matanya hanya memandang tasik tersebut. Jungkook berada di sebelahnya saja tapi dia tak dapat buat apa yang dia dan Jungkook selalu buat masa mereka bersama dulu. Bermain, saling mengusik, buat muka lucu....Semuanya dah tak akan berlaku.

Jungkook: Macam mana gaya ex boyfriend kau? *curious*

"Dia...Caring. Sometimes childish and he plays a lot. When I'm sad, he's always there to cheer me up. Dia tak cepat putus asa dan sentiasa protect aku walaupun nyawanya pun terancam. Kuat cemburu juga budak tu. Dia takut cerita hantu juga. I...I miss him, so much....." Jelas Yerin sambil menangis. Air matanya mengalir tanpa dia sedari. Yerin memandang Jungkook yang memang sejak tadi lagi memandangnya.

Jungkook lalu memeluk Yerin secara tiba-tiba. Yerin nak lepaskan diri tapi...dalam masa yang sama dia tak nak. Yerin lalu memeluk Jungkook dengan erat sambil menangis dengan teresak di pangkuan Jungkook. Dah lama rasanya dia tak peluk Jungkook.

Jungkook: Gwaenchana....Just let it all out. Aku tahu semuanya susah untuk kau tapi kau perlu ingat yang kau sentiasa ada kami. Walaupun kita baru kenal, aku dapat rasa yang kita akan jadi rapat. Just find me when you need me.

Jungkook mengusap lembut belakang Yerin sambil memeluknya dengan erat. Betapa sedihnya Yerin bila Jungkook cakap macam tu. Yerin tak mampu nak bersuara dan teruskan menangis sebab itu je yang dia mampu buat sekarang ni.

xxxxxxxxxxxx

[C] vampire Kiss S.2 (BTS)Where stories live. Discover now