"E-Eo? Takde ape." Kata Jimin. Dia cuba nk cover up apa yang dia terlepas cakap tadi. Jungkook pun iyakan aje dan teruskan dengan latihannya.
Yerin: Neon jugoseo Park Jimin. *bisik kat Jimin dengan pandangan maut*
- Rehat -
"Yah mianhaee! Jeongmal mianhae Yerin ah!" Rayu Jimin sambil tunduk minta maaf banyak kali depan Yerin. Mereka berada di pokok besar berdekatan dengan camp site mereka. Pokok tu besar sangat pelajar tak nampak Yerin dan Jimin yang tengah berdrama kat sebalik pokok besar tu.
Yerin: Be careful next time Jimin! Dengan satu ayat je pun boleh buat Jungkook mati tau! Kau nak dia mati? *marah*
Jimin tunduk kepala sambil menggelengkan kepalanya dengan wajah bersalah. Macam nak nangis dah budak Jimin ni Yerin pula rasa bersalah bila marah Jimin. Yerin lalu mengeluh dan tersenyum semula.
Yerin: Mian sebab marah kau. Let's forget about that and lepas ni please jangan terlepas cakap lagi. Arasso? *menepuk bahu Jimin beberapa kali*
Jimin mengangguk sambil tersenyum semula memandang Yerin. Yerin tercair pula nampak senyuman Jimin yang menawan lagi kebabom tu.
"Eh Yerin kau dah gila?! Aigoo! Makin handsome pula mereka semua lepas setahun yer. Takut pula aku terjatuh cinta ngan diorang😂" Yerin bermonolog dalam hatinya. Dia sempat menampar diri sendiri.
Mereka berdua pun keluar dari tempat persembunyian dan pergi berdekatan dengan yang lain. Geng bts bersama dengan Baro, Jackson dan Mark berada di kawasan lapang belakang camp Baro, Jackson, Mark dan Yerin😂. Memandangkan the three stooges tu merayu kat prof untuk benarkan Yerin tidur ngan diorang so prof pun benarkan.
Prof ingat yang Baro ni betul-betul abang Yerin so dia benarkan. Jimin dan Yerin pun mendekati mereka.
Jin: Korang pergi mana tadi?
Yerin: Eo? Aku suruh Jimin tolong aku something tadi. Not important tho.
Mereka pun mengangguk faham. Mereka makan makanan tengah hari mereka yang disediakan oleh prof bertiga sebab terpaksa. Kalau ikut betul, semua pelajar perlu berjalan kaki ke dunia manusia setiap kali rehat untuk cari makanan. Tapi lepas kejadian Jungkook dan Yerin yang hilang kat hutan, Prof terpaksa batalkan niat tu.
Mereka duduk dalam keadaan bulatan. Yerin duduk bersebelahan ngan V dan Baro. V sebelah kiri dan Baro sebelah kanan. V baru datang juga sebenarnya. Yerin lalu memandang V dengan wajah hairan.
Yerin: Kau dah okay? How's your stomach? Still hurt? *risau*
V lalu tersenyum sambil menyandar kepalanya di bahu Yerin. "Dah okay." Kata V. Chewahh nak bermanja nampak. Tapi bagi Yerin benda ni biasa je lagipun mereka berdua tak menaruh perasaan sesama sendiri. V mungkin ada lagilah cuma Yerin memang tak ada perasaan kat V pun. Dia anggap V macam adiknya yang dia tak pernah ada.
Yerin: Baro, roti kau macam lagi sedap. Nak sikit? *muka 10 sen*
Baro: Banyak cantik! Hah nasib aku sayang kau. Say ahhh~
Yerin pun membuka mulutnya dan Baro menyuap Yerin rotinya. Yerin tersenyum gembira macam kanak-kanak ribena bila roti tu masuk je mulutnya. Tetiba tengah jejaka-jejaka kacak ni menikmati makan tengah hari mereka sambil pandang Yerin yang ceria, datang pula pelajar gadis secara beramai-ramai. Fans lah katakan.
xxx: Jin oppa! Nah, saya hadiahkan minuman saya. *serahkan sekotak darah kepada Jin*
Jin: Eo gumawoseo. *wink* ( cehhh Jin ni😂)
xxx: Namjoon oppa and Suga oppa, ada pelajar lain hantar surat ni kat kamu dua. By the way korang memang swag. *serah surat cinta kepada mereka berdua dan berlarian macam sawan*
Namjoon dan Suga memandang sesama sendiri sambil tergelak. Mereka pun meletak surat cinta tersebut ketepi sebab mereka lebih pentingkan makan tengah hari😂
xxx: Jungkook oppa, saya nak confess something! Saya sukakan oppa. Sila jadi namchin saya.
Scene ni menarik perhatian geng bts yang lain serta Markson dan Baro apalagi Yerin. Mereka memandang Jungkook lalu memandang pelajar tu semula.
Jungkook: Kau sekelas aku kan? Hmm aku rasa kita patut kekal jadi rakan sekelas. Aku dah ada yeochin. Mian. *menolak secara selamba* ( Savage)
Gadis tu nampak terkejut dan dia lalu berlari ke arah rakan-rakan gediknya sambil menangis. Jungkook buat biasa je lepas tu.
Jhope: Wuuu siapa kononnya yeochin kau? Pandai betul menipu yer. *siku pinggang Jungkook memandangkan mereka duduk bersebelahan*
"Tipu? Aku tak tipu lah rakanku yang tak berotak sekalian. Aku kan memang ada yeochin? Jeon somi. Cuma dia dah takde je." Kata Jungkook nampak sedih dengan ayatnya sendiri. Tapi sesedih Jungkook sedih lagi Yerin yang mendengar. Yang lain hanya memandang Yerin dengan wajah simpati.
Baro menenangkan Yerin dengan mengusap lembut belakang Yerin. Yerin hanya tersenyum paksa sambil makan rotinya. Dia dah takde selera walaupun roti tu sedap gila. V lalu memeluk Yerin. ( Bukan berdepan ya.😂) V meletak tangan kanannya keliling bahu Yerin dari belakang dan tangan kiri pula dari depan. Hah pandai-pandailah bayang😂
Yerin: What are you doing...*nada lemah*
V: Takde. Aku cuma rasa nak peluk kau. Don't be sad. *cuba pujuk Yerin*
Jungkook: Hurm aku rasa korang padan juga. Dahlah rapat semacam. Tak pernah rasa nak dating ke? *bagi cadangan*
Yerin and V: B-Bwo?!
Yang lain juga terkejut dengan pertanyaan Jungkook. Mana mungkin Yerin nak dating ngan V sedangkan hati Yerin masih kekal ngan Jungkook. V pula tahu yang Yerin masih sukakan Jungkook. Mereka semua terperanjat dengan apa yang berlaku. Tak pernah disangka yang Jungkook akan cakap macam tu.
"Urm. What? Aku salah cakap ke?" Kata Jungkook selamba sambil tergelak kecil. Yang lain hanya tergelak palsu.
Jungkook's POV
What the fuck? V senang-senang je sandar kepala dia kat bahu Yerin?! Yerin tak marah pula tu! Aku nak bercakap ngan Yerin sebelum ni pun nak kena jeling duku baru boleh cakap sepatah perkataan.
Bwoya? Kenapa banyak pelajar tetiba datang ni? Siap senyum-senyum kambing lagi? Mereka lalu datang ke arah kami dengan barang di tangan mereka sepertu surat cinta, makanan dan sebagainya.
Pelajar perempuan tu bagi minumannya ngan Jin. Bertuah punya Jin. Lepas tu, Namjoon dan Suga pula diberi surat cinta. Aku bila ni? Nak juga show off sikit. Aku pun pandang sekeliling dan akhirnya! Ada juga gadis datang ke arah aku.
xxx: Jungkook oppa, saya nak confess something! Saya sukakan oppa. Sila jadi namchin saya.
Oppa? Rasanya dia ni senior aku hm ada hati nak panggil aku oppa wtf. Aku pun balas balik yang aku dah ada yeochin. Ex sebenarnya tapi entah kenapa aku beriya sangat nak bagitau semua vampire yang aku masih sayang Jeon Somi. Pelajar tu pun berlarian sambil nangis. Mian. Tapi kenapa yang lain pandang aku semacam?
Peliklah mereka ni. Tetiba V memeluk Yerin. Sakit pula hati aku tapi kenapa tetiba? Dan kenapa Yerin nampak sedih? Aish aku nak tanya dia tapi nampak macam V lagi sesuai cakap pasal benda ni ngan dia memandangkan mereka rapat. Kenapa Yerin tak rapat ngan aku macam dia ngan V dan yang lain?!
" Hurm aku rasa korang padan juga. Dahlah rapat semacam. Tak pernah rasa nak dating ke?" Aku pun bersuara memandangkan keadaan menjadi moody tetiba. Lagipun entah kenapa mulut aku nak sangat cakap benda ni. Jealous? Mungkin. Tapi kenapa?
xxxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] vampire Kiss S.2 (BTS)
VampirosThis is the second season for vampire kiss. Kalau readers nak tahu jalan ceritanya dari awal, baca lah vampire kiss season 1.