Chap.6

2.4K 231 61
                                    

Yerin dah 2 hari tak keluar bilik. Dia asyik terperuk je dalam bilik dan ofcourse lah dia kunci pintu. Dia tak kesah lah mana si Somi tu nak tidor yang penting dia menyampah ngan Somi teramatt dan teramat.

Yerin: Lapar~ *rungut*

Dia bercadang nak ke dapur memandangkan sekarang siang lagi. Yang lain masih tidur sebab tau lah kan vampire. Yerin ke dapur dan mengambil sekotak darah di peti sejuk dan minumnya dengan pantas. Dia lalu ambil beberapa keropok yang berada di almari untuk bekalan dalam bilik nanti😂

Baru dia nak keluar dari dapur tu, terserempak pula ngan Jungkook. Mereka berpandangan lama lalu Yerin mengalih pandangannya kerana dia dah tak nak nangis. Puas dia nangis berjam-jam. Ada Jungkook datang pujuk? Takdee!

Jungkook: Yerin..

Yerin: Apa kau nak?

Jungkook: N-Nothing...It's just...I'm really sorry for breaking up with you.

"Seriously? What happened to you?! Kau baru jumpa Somi dan kau lebih pilih dia dari aku?! Sebab darah tak guna tu? Dia suruhh je kau break up ngan aku lepas tu kau patuh jeeee macam anjing kau ni dah kenapa?!" Marah Yerin. Ceramah di pagi hari takkan indah kalau bukan dari mulut Yerin.😂

"Aku tak tahu kenapa!! Aku tak nak tinggalkan kau tapi minda aku kata Somi lagi penting. Aku perlukan dia." Kata Jungkook sambil pandang ke bawah. Dramaaa habis.

"Bullshit Jungkook. Sweet talker much? Jadi aku ni tak penting ke? Selama ni hubungan kita tu apa? You said that you will never leave me and promise to not drink blood for me!" Mata Yerin mula berkaca. Dia sakit hati bila Jungkook masih tetap dengan pendirian.

Jungkook: Tapi kau yang suruh aku minum darah! It's your fault!

Yerin: Sebab kau sakitlah tak guna!! Kau ingat aku nak pandang dan tak buat apa je ke masa kau sakit?! Bila aku cakap aku sayangkan kau, aku betul-betul maksudkannya tapi kau.....

Yerin tak habiskan ayatnya dan terus naik atas bilik. Dia dah tak tahan nak berdepan dengan Jungkook lagi. Geng bts terbangun dari tidur bila dengar bunyi jeritan Yerin dan Jungkook kat dapur.

Mereka berkumpul di ruang tamu dan tanya Jungkook apa yang berlaku.  Malang sekali Somi juga ada kat sana. Tak lama kemudian, Yerin turun dengan beg pakaiannya.

V: Y-Yah...Kau nak pergi mana?

Yerin: Kemana je asalkan bukan sini.

Yerin baru nak keluar rumah Namjoon menghalangnya.

Namjoon: Wae? Sebab Jungkook ke...?

Yerin: ....Aku bukan lagi yeochin Jungkook betul tak? Aku takde sebab nak tinggal kat rumah ni lagi. Tell your friend Jungkook, good luck with his love life with Somi. Annyeong.

Yerin segera keluar dari rumah tu dan naik teksi yang dia dah call beberapa minit tadi. Walaupun geng bts kecuali Jungkook cuba panggil Yerin, Yerin tetap tak nak dengar.

- Rumah Markson -

Mark: Eo Yerin?!! Kenapa kau datang? Siap bawa beg pakaian lagi.

"Aku dah break ngan Jungkook dan aku tak nak tinggal sana lagi. Menyampah aku tengok muka sial tu." Kata Yerin dengan nada menyampah sambil masuk dan duduk kat ruang tamu.

Jackson: Jinjjaaaa?!! Oh my gash aku tak percaya korang dah putus. Serious ke ni?! Pasal apa?!

Yerin: Yeap. A-Aku...*mula menangis*

"Hahh Jackson sape suruh kau tanya? Tengok dah nangis dahhh." Kata Mark sambil ketuk kepala Jackson. Lepas tu,  Mark mula mengusap rambut Yerin dengan lembut. Jackson juga turut menenangkan Yerin yang tengah nangis.

Yerin: Dia sanggup putuskan aku untuk Somi yang dia baru jumpa tu!!!! *hentak kaki*😂

Jackson: Bwo?!! Dia rampas Somi aku?! *terkejut*

Yerin: Jackson!!! Aku bunuh juga kau ni. *tampar belakang Jackson*

Jackson: Sorry sorry.😂😂

"Okay tell us the full story slowly." Kata Mark. Yerin pun mula menceritakan tentang kes tu sambil menahan tangisannya dengan mengigit bibir setiap kali dia nak nangis.

Setelah Yerin selesai ceritakan semuanya kepada Mark dan Jackson, mereka berdua pun naik angin. Yerin pula dah berhenti nangis dan kali ni ditangannya dah ada sudu penuh ice cream😂 sempat dia beli masa otw ke rumah Markson.

Mark: Is he serious?! Oh my I'm gonna kill that jerk!!

Yerin: It's okay Mark. A-Aku...*mata nak mula berkaca sambil makan ice cream*

Jackson: Kay jangan start Yerin....Sakit telinga aku dengar tangisan sundal bolong kau dari tadi. *beri Yerin tisu*

Yerin menerima tisu tersebut dan lap air matanya yang dah otw nak keluar. Kesian Mark dan Jackson tengok Yerin macam ni. Yerin tak pernah nangis seteruk ni. Pernah pun semasa pemergian rakan mereka iaitu Yugyeom, Jb, Jr ,Youngjae dan Bambam.

Mark: Yerin uljima. That jerk doesn't deserve your tears. Be strong because we will always be there for you. *peluk Yerin*

Jackson pun memeluk Yerin. Yerin membalas pelukan mereka sambil menangis. Dia tak boleh hentikan dirinya dari menangis. Hatinya sangat pedih dan sakit.

Mark meleraikan pelukannya dan mula bersuara. "Memandangkan kau dah habis sekolah, apa kata kerja bersama kitorang?" Pelawa Mark.

"Kerja apa?" Tanya Yerin dengan mulut penuh ice cream.

Jackson: Seronok. Banyak jejaka kacak. Jomlah.

Yerin: Aku tak sangka kau gay Jackson. Aku rasa macam nak muntah je kat muka kau. Tapi takpelah aku support gay. *sarcastic*

Jackson: Yahh! Aku suka perempuanlah. Aku maksudkan untuk kau gila. Kau patut cari jejaka lebih baik. Lagipun kau dah jadi vampire so kau takyah takut nak sorok apa-apa. *penjelasan yang ringkas dan padat*

Yerin memberi Jackson dan Mark pandangan yang kurang pasti. Tapi akhirnya Yerin setuju juga nak kerja bersama mereka. Mereka akan ke tempat kerja Markson petang nanti. Walaupun Jackson cakap macam tu, bukan mudah bagi Yerin untuk lupakan Jungkook. Jungkook cintanya dan dia tak tahu boleh lupakan Jungkook atau tak.

- Kediaman bts -

Jin: Jungkook kenapa kau nak break dengan Yerin? Betul ke sebab Somi?

Jungkook berdiam diri. Somi yang berada di sebelahnya terus memegang tangan Jungkook untuk support Jungkook. Jungkook memandang Somi dan tersenyum manis lalu dia pandang Jin dan mengangguk dengan yakin.

Suga: Kau ingat tak lagi masa kami putuskan untuk putus asa kat Yerin cuma untuk kau sebab kau sayang sangat kan dia? Kau sanggup bunuh diri sebab tak dapat jumpa dia!

Jimin: I'm so frustrated!!!! Yah! Jeon Jungkook Yerin cinta pertama aku tau! Dan sampai sekarang aku masih sukakan dia tapi aku tak nak rosakkan hubungan korang sebab korang sepadan sangat...tapi kau rosakkan hubungan ni macam takde ape.

Jungkook terdiam. Begitu juga Somi. Dia tak sangka sebelum ni mereka semua sukakan Yerin juga.

"Korang patut terima apa yang dah berlaku. Somi yeochin baru aku dan itu muktamad. Respect my girl if you want me to respect all of you." Kata Jungkook lalu menarik tangan Somi dan berjalan naik ke bilik. That's right, Jungkook dan Somi tidur sebilik selama Yerin kunci pintu biliknya. The fuck. Sial banget.

Jhope: Aku rasa something yang mencurigakan. Jungkook kita tu bukan jenis yang macam ni.

V: Kita mesti siasat Somi. Aku tak sedap hati dengan sundal tu.

Jimin: Urghh! Now, Yerin left us. How am I going to be happy. Jeon fucking kook!!!!!

Mereka semua rasa tertekan dengan apa yang jadi. Soo mereka bercadang nak siasat apa yang berlaku sebenarnya. Kenapa Jungkook berubah secara tetiba dan identiti Somi. Kenapa Jungkook boleh tinggalkan Yerin hanya sebab Somi.

xxxxxxxxxxxxx

[C] vampire Kiss S.2 (BTS)Where stories live. Discover now