"B-Bwo?" Tanya Yerin sekali lagi. Dia tak percaya apa yang dia dengar sekarang ni.
Jungkook: Aku nak cakap ngan kau tadi tapi aku terdengar korang cakap pasal ni. Aku cuma dengar depannya je, yang belakang-belakang tu dah tak jelas.
Yerin terdiam. Dia tak sangka yang Jungkook terdengar perbualan mereka.
Jungkook: Aku nak penjelasan Yerin. Aku selalu sakitkan hati kau? Bila? Sebab aku tak perasan semua tu dan kau perlu bagitau aku kalau aku dah buat kau sedih. Kenapa kau perlu tipu kami semua cuma disebabkan hal remeh tu?
"Hal remeh? You don't know what you're saying Jungkook. We don't have time to argue. We'll miss our performance." Kata Yerin lalu berjalan ke arah prof. Lee yang tengah sibuk jinakkan pelajar. Yerin cuma menahan rasa marahnya terhadap Jungkook dan cuba sedaya upaya untuk tukar topik.
Jungkook: Yerin! You need to tell me! When did I ever hurt you?! *menarik tangan Yerin*
Yerin: Now! Actually, everytime!! Now let me go! *tarik tangannya semula dan berjalan ke arah prof.Lee semula*
Persembahan dari pemain instrument pun selesai. Kini, persembahan dari kelas nyanyian pula. Setiap penyanyi mula bersedia di belakang pentas bersama pasangan mereka. Ada lima pasangan kesemuanya termasuk Jungkook dan Yerin.
Mark: Eo Yerin! Kita perlu- Kenapa tu? *hairan*
Yerin dan Jungkook lalu je geng bts, Mark, Baro dan Jackson tanpa memandang mereka. Yerin kelihatan sangat marah dan Jungkook pula nampaknya tengah cuba nak dapatkan penjelasan dari Yerin.
"Kali ni apa pula Jungkook dah buat. Yerin nampak marah." Kata Jhope. Mereka semua rasa tak sedap hati.
Prof.Lee: Ini ke pendrive nya? Baiklah sila ke belakang pentas. Korang adalah pasangan ke lima untuk buat persembahan iaitu persembahan terakhir. *tersenyum sambil pergi*
Yerin tersenyum paksa sambil berjalan ke belakang pentas dan diikuti oleh Jungkook di belakangnya. Yerin cuba sedaya upaya untuk tak layan Jungkook tapi Jungkook berkeras.
Jungkook: Apa yang kau cuba sembunyikan dari aku ni? Aku nak kau jujur Yerin! Apa aku buat atau cakap sampaikan kau sanggup couple ngan V cuma untuk sakitkan hati aku semula?! *ingin tahu*
"Ianya cuma salah faham! That's it! Kau cabar kami untuk date so kami pun date lah apa masalahnya?"
Mark dan Jimin kebetulan menghampiri mereka tepat pada masanya. Sekarang ialah persembahan kedua dari kelab nyanyian. Mark dan Jimin ialah pasangan keempat so mereka ialah persembahan keempat dan diikuti oleh persembahan Yerin dan Jungkook seterusnya.
Jimin: Apa jadi sebenarnya ni? *hairan*
"Great. Aku nak tanya ni. Kenapa korang kata aku asyik sakitkan hati Yerin? V dan Yerin pula couple disebabkan aku? Aku nak tahu semuanya sebelum aku naik gila kat sini." Tanya Jungkook dengan wajah serious sambil pandang Mark dan Jimin. Jimin dan Mark terkejut dengan pertanyaan Jungkook yang mengejut ni. Tak terlintas pun dalam fikiran mereka yang Jungkook akan tanya soalan ni.
Prof.Lee: Next ialah xxx dan xxx, Mark and Jimin get ready!
Mark: Er kami pergi dulu! Annyeong!
Mark dan Jimin pun pergi untuk bersiap sedia. Jungkook tak sempat pun nak dapatkan jawapan dari mereka berdua. Kini tinggallah Yerin dan Jungkook berdua. Satu je Yerin takut sekarang ni. Takut yang Jungkook akan ingat segalanya tentang dia.
Jungkook: Fine. Kalau kau memang tak nak bagitau aku.
Akhirnya Jungkook dah menyerah. Yerin bukan tak nak bagitau tapi kalau Jungkook tahu semuanya akan berakhir. Penderitaan Yerin selama ni akan sia-sia. Yerin rasa bersalah juga sebab buat Jungkook rasa macam ni tapi dia takde pilihan lain.
Kini tibalah saat di mana Jungkook dan Yerin buat persembahan. Jungkook naik ke atas pentas terlebih dahulu dan lepas tu barulah Yerin. Mereka masing-masing memegang microphone. Semua pelajar menepuk tangan dengan gemuruh memandangkan ianya persembahan terakhir.
( Sila scroll atas untuk dengar lagu yang sepatutnya😂😂 Lagu tersebutlah lagu yang akan dinyanyikan Jungkook dan Yerin. Sekian.)
Lagu pun dipasang dan Jungkook bersiap sedia untuk mulakan nyanyiannya. Geng bts sedar akan mood Jungkook sekarang ni. Dia seolah-olah seperti tak nak nyanyi. Yerin juga begitu tapi takde siapa perasan kecuali geng bts, Baro, Mark dan Jackson.
Jungkook dan Yerin bergilir-gilir menyanyi memandangkan ianya duet. Tapi mereka langsung tak berpandangan semasa mereka menyanyi tu.
"Meeting someone and falling in love, something like that happening to me."
Jungkook menyanyikan lyric lagu ini dengan wajah sedihnya. Dia sedar yang dia dah jatuh hati dengan Yerin tapi kelakuan Yerin sekarang ni buat dia rasa keliru. Dia confuse dengan banyak perkara.
Lepas tu, Yerin pula mula menyanyi. Semua pelajar berdiam diri semasa mereka berdua menyanyi. Seperti mereka sedang menonton kisah hidup yang sedih melalui nyanyian tersebut. Yerin tak berani pun pandang Jungkook semasa dia menyanyi sebab lyricnya sangat kena dengan hidupnya.
"We've already changed.
The only thing we can do is to throw away and forget.
And have everything remain as a beautiful memory."Lyric tersebut dinyanyikan oleh Yerin dengan penuh makna. Dia teringat kisah lama dia bersama Jungkook. Semua perkara yang mereka lalui tu buat Yerin rasa emotional. Dia tak dapat menahan perasaannya dan mula mengalirkan air mata semasa dia menyanyikan lagu tersebut.
Kebanyakkan pelajar tersentuh dengan persembahan mereka dan menepuk tangan dengan gemuruh lepas je mereka selesai menyanyi. Yerin segera turun dari pentas lepas je dia selesai. Dia mula berjalan ke arah khemahnya dengan
pantas.Jungkook nak kejar tapi egonya menghalang dirinya. Dia akhirnya berjalan menuju ke arah khemahnya juga.
Yerin's POV
Urgh!! Lagu tu memang buat aku mula nak beremosi. Lyric lagu tu...tak ubah macam keadaan aku ngan Jungkook tapi yang berubahnya hanya Jungkook. Dia je yang tak tahu apa-apa.
Aku berjalan ke arah khemah aku untuk tenangkan fikiran aku. Jungkook tak patut dengar semua tu! Godammit now dia mesti bencikan aku. Well, that sounds better than telling him the truth and let him die. It's okay if he hates me because that's is the main way to make him survive from dying.
Aku masuk ke dalam khemah dan mula untuk lelapkan mata. Cubalah untuk tidur dengan lena malam ni Yerin!! Sepanjang latihan intensif ni, aku tak pernah cukup tidur! Urgh....Mampos lah aku macam ni.
"Nak cakap ke tak? Weh kau lahh!"
Itu macam suara Mark. Rasanya ada beberapa lagi vampire kat luar. Macam mana diorang tahu aku dalam mood tak okay? Obvious sangat ke?
"Masuk. Takyah nak gaduh kat luar." Kataku selamba. Aku bangun dan dalam posisi duduk. Mark, Jimin dan V pun masuk ke dalam khemah dengan wajah entahlah nak cakap simpati pun tak berapa.
"Macam mana Jungkook boleh tanya soalan tadi tu? Kau bagitau ke?" Tanya Mark. Ish budak ni! Takkan aku nak bagitau kot?! Aku mati-mati nak dia tak tahu apa-apa pasal masa silam kami takkan tetiba aku nak bagitau pula.
"Ofcourse no! Dia terdengar perbualan kita tadi. Tapi part depan-depan je. Tulah yang soalan dia tanya korang tadi tu." Terangku. Mereka kelihatan terkejut. Memang patut sebab perkara sepatutnya takkan terjadi kalau kami tak ungkit! Fuck! Kenapalah kami mesti ungkit pasal benda tu?!
V: So how? Kau ada bagitau dia ke kenapa?
"Tentulah tak. Kalau dia tahu, semuanya akan berakhir."
Aku tak nak ianya berlaku. Aku dah bersusah payah lalui semua dugaan ni untuk Jungkook. Aku takkan sia-siakan semua ni. Jungkook akan hidup walaupun aku dan dia takkan bersama lagi macam dulu. Itulah takdir kami.
YOU ARE READING
[C] vampire Kiss S.2 (BTS)
VampirosThis is the second season for vampire kiss. Kalau readers nak tahu jalan ceritanya dari awal, baca lah vampire kiss season 1.