Chap.37

2.2K 208 20
                                    

PS: Listen to song up above untuk lebih feel dalam membaca chapter ni. Kalau tak nak takpe~~~

Yerin's POV

Aku buka mata aku perlahan. Siling berwarna kelabu dengan kipas fancy berlampu tengah berputar laju dan terasa seperti someone pegang tangan kanan aku. Aku bangun dan nampak susuk tubuh  jejaka tengah duduk sambil memegang tangan aku dan rasanya dia tertidur masa tunggu aku bangun.

Apa jadi ngan aku? Last aku ingat yang aku muntah darah dan ianya kerja Somi tak guna tuuu!!! Aku mula bangun dan duduk bersandar di dinding. Jejaka yang memegang tangan aku tu pun sedar. Dia memandang aku dengan wajah terkejut lalu memeluk aku.

Mark: Yahhh!!! Kau tau tak kau dah tak sedarkan diri selama 2 hari?!!

Bwoya?! Two freaking days?! What the....Aku tak percaya aku tak sedarkan diri selama tu hanya sebab muntah darah. I mean bukannya muntah darah tu perkara biasa tapi yerlah aku ingat ianya tak berapa serious sangat.

"Wow...Patutlah aku lapar. Mana yang lain? Aku kat mana ni? Ini bukan bilik aku atau kau atau Baro atau Jackson...Bilik siapa ni?"

Ofcourselah aku banyak tanya sebab aku tengah duduk atas katil yang aku tak tahu pun siapa empunyanya!! Mark lalu mengeluh.

Mark: Ini bilik V. Lepas kau pengsan, mereka terus angkat kau dan baringkan kau kat sini. Aku bukannya nak terkejutkan kau tapi...sebab mereka takde kat sini ialah, mereka jaga Jungkook.

J-Jaga Jungkook? Apa maksudnya....

"W-Wae....What happened to-" Aku tak habis tanya lagi, Mark dah mencelah. Macam dia tahu-tahu je aku nak tanya apa.  Dia memegang tangan aku dengan rapat. Apa dah jadi sebenarnya ni....?

"Jungkook tak sedarkan diri lepas Somi bagitau dia tentang diri dia dan juga sebab Jungkook hilang ingatan hanya tentang kau."

B-Bwo.....?

End Of POV

Yerin kini berlari ke bilik Jungkook dengan badan yang  masih lemah. Matanya tak henti berair dan berharap yang Jungkook takkan apa-apa. Dia siap terjatuh lagi masa cuba berlari. Mark yang mengejarnya dari belakang pun menolongnya untuk berdiri. Lepas tu, Yerin sambung semula lariannya.

Sesampai je dia kat bilik Jungkook, semua geng bts termasuk Baro dan Jackson berada kat sana duduk dengan depressednya. Yerin berdiri depan pintu dengan rambut tak terurus dan mata berair. Wajahnya merah padam dan dia tak bernafas dalam keadaan baik.

V: Yerin!! *berlari ke arah Yerin bila nampak Yerin nak rebah*

Mereka semua risaukan keadaan Yerin yang tengah bernafas dengan tak stabil depan mereka. Mereka mula rasa hati mereka koyak rabak bila nampak scene ni.
Yerin: W-What happened to Jungkook...? He's not.. d-dead right? Tell me no please... *mula menangis*

Mereka semua mula berjalan mendekati Yerin dan memeluknya. Mereka dapat rasa ketakutan dalam cara Yerin bercakap. Mata Yerin yang berkaca juga boleh terangkan bagaimana dia sangat takut akan apa yang terjadi kat Jungkook.

Jin: He's still breathing Yerin. Tapi dia tak sedarkan diri lagi. Kami juga risau akan keadaan dia sekarang ni.

Yerin melepaskan keluhan lega bila dapat tahu yang Jungkook masih hidup tapi dia masih risau yang Jungkook tak sedarkan diri. Suga yang berada paling dekat dengan Yerin pun mengangkat Yerin bridal style dan letakkan dia atas kerusi sebelah katil di mana Jungkook terbaring.

Suga: Boleh tak jangan berlari macam tadi lagi? Kau masih lemah Yerin kau nak kami sakit jantung kedua kali ke lepas apa dah jadi ngan Jungkook? Kami tak nak kehilangan kau. *serious*

Suga lalu mengusap lembut rambut Yerin. Yerin tak boleh berhenti dari rasa risau. Yang lain pun tengah risau gila apa lagi bila Yerin dalam keadaan macam ni. Yerin mula menangis sebab dia tak tahu nak buat apa sekarang. Yerin lalu memegang tangan kanan Jungkook.

Yerin: Jungkook Ireona....P-Ppalli Ireona.. I've done so many things just to make you save now please wake up... *merayu*

Yerin lalu mendekatkan tangan kanan Jungkook di pipinya. Yerin mula menangis dengan teresak. Mark, V, Jimin, dan Jhope dah mula menangis bila nampak Yerin macam tu. Mereka pun suruh yang lain untuk keluar. Mereka pun keluar dari bilik tu. Tinggallah Yerin dan Jungkook alone.

"Jungkook....Ireona jebal...Setelah apa yang aku buat selama ni, kau nak pergi tinggalkan kami semua? Aku dah buat semuanya supaya kau tak ingat aku, benci aku, tak nak dekat dengan aku tapi sekarang ianya dah sia-sia..." Kata Yerin sendirian sambil bunyi tangisannya memenuhi ruangan dalam bilik tu. Dia tak henti menggenggam tangan Jungkook. Hoping for him to wake up smiling at her.

"I never forget about you. Not even a second. I've tried my best to avoid you and hate you but I can't. I even willing to let Somi be with you. Yeap kita memang ex tapi semua tu berlaku sebab jampi Somi. Semuanya bermula dari situ dan hidup kita dah tak aman lagi. Tell me....anything to make us together happily again without thinking the consequences that'll happen." Jelas Yerin sambil memandang wajah Jungkook yang pucat. Dia tak tahu nak buat apa lagi lepas ni.

Tetiba tangan Yerin yang memegang tangan kanan Jungkook di sentuh. Yerin memandang tangannya dan tangannya disentuh oleh tangan Jungkook yang satu lagi. Yerin memandang Jungkook dengan perasan bercampur baur. Patut larikan diri sebab takut dia akan ingat yang selebihnya ataupun biarkan aje perkara tu berlaku dan gembira bersama Jungkook walaupun Jungkook akan pergi akhirnya.

"Annyeong Jagiya..."

Yerin terus menangis bila dengar Jungkook berkata sebegitu kepadanya. Dia tak tahu nak rasa happy atau sedih sekarang ni. Dia perlu senyum untuk buat Jungkook gembira tapi dia tak dapat nak tahan diri dari menangis. Jungkook bangun dan terus memeluknya.

Jungkook: Mian sebab tak tahu yang selama ni kau buat semua tu. Am I going to die if I....remember everything?

Jungkook berkata sebegitu dengan sambil memandang Yerin dengan senyuman manis. Senyuman yang termanis Yerin pernah nampak. Yerin takleh hentikan dirinya dan menangis dengan teresak.  Dia tak nak Jungkook pergi.

Jungkook: Yerin tell me. Am I?

Yerin: E-Eo.....

Yerin lalu menggenggam tangan Jungkook dengan sangat erat. Dia seperti tak nak lepaskan Jungkook ke mana-mana. Jungkook hanya tersenyum manis walaupun nampak sangat jelas yang matanya juga tengah berkaca.

"Mianhae Yerin. I've said so many cruel things to you without knowing that you're suffering too. I'm really a bad boyfriend isn't it? Aku tak ingat semuanya sekarang tapi sebelum semua tu terjadi, aku nak bersama kau. Sehinggalah hari dimana aku akan pergi." Jelas Jungkook yang cuba nak menahan tangisannya.

Yerin pula tengah memandang Jungkook dengan wajah tak percaya. Dia menggeleng kepala secara berterusan sambil air matanya mengalir deras membasahi pipinya.

"A-Andwae...I don't want you to leave...Aku akan pergi dari hidup kau. Aku akan pergi dari sini secepat mungkin so forget about me! Go and find another girl and live happily with BTS." Kata Yerin sambil berdiri dan menarik semula tangannya. Dia tak setuju dengan cadangan Jungkook. Dia tetap tak nak Jungkook pergi.

Tapi Jungkook memegang tangan Yerin semula lalu menarik Yerin ke pangkuannya. Yerin cuba nak lepaskan diri tapi Jungkook memeluknya dengan erat. Yerin siap pukul lagi dada Jungkook perlahan tapi Jungkook masih tak nak lepaskan.

Jungkook: Don't leave me Yerin...Aku tak tahu yang sebelum ni kita pernah bersama tapi aku dah ingat serba sedikit. Tapi sebelum aku ingat, aku memang dah suka kau. You can never imagine how happy I was when I know that we used to be a thing and for that I wanna start it again.

"Hajima jebal...I don't want to lose you..." Kata Yerin sambil menangis teresak sambil memeluk Jungkook dengan erat. Jungkook juga memeluknya dengan erat.

"Let me be with you. I don't want to regret for leaving this world without being happy with my love ones."

xxxxxxxxxxxxxxxxx

[C] vampire Kiss S.2 (BTS)Where stories live. Discover now