Beberapa hari dah berlalu, tinggal dua hari lagi nak mula festival sekolah. Yerin pula dah setuju untuk buat persembahan nyanyian. Dan setakat ni, dia berjaya untuk tak berkata apa-apa ngan Jungkook. Pandang pun tak apa lagi nak bersuara bagai.
V: Yerin! Ada berita tergempar!!
Yerin: Bwo?
"Jungkook akan bawa Somi jadi yeochin dia pada hari festival tu! Dia yang bagitau kami malam semalam."
Yerin terdiam mendengar penerangan V. Yerin lalu mengeluh panjang dan mula tersenyum semula. Dia dah tak dapat buat apa. Ini yang terbaik untuk Jungkook. Dia perlu dan harus menerima semua ni dengan hati terbuka.
Yerin: That's good! I really hope that he'll be happy with Somi.
V: Jinjja? Kau tak.....sedih? Marah? Rasa nak siat muka Somi?
"Tch. Takde gunanya aku nak siat muka dia😂 Dia kan immortal." Kata Yerin yang masih cuba berfikiran positive walaupun dia sebenarnya sangat sedih.
Tengah mereka seronok borak kat kantin sekolah, datang Mark dan Jimin. Mereka duduk berdepan dengan V dan Yerin yang duduk bersebelahan.
Mark: Aku tak sabar untuk festival sekolah jumaat ni!
Jimin: Nadooo! Gotta see Yerin sing on stage!
Yerin tersenyum nipis. Dia masih cuba sedaya upaya untuk ceriakan diri. "Mesti sokong aku tau!!" Kata Yerin dengan nada ceria. Mereka mengangguk tanda okay. Semestinya mereka akan sokong Yerin.
Yerin's POV
- Library -
Kenapalah prof.Lee ni pemalas betul?!! Aku baling juga semua buku ni kat muka dia. Aku berjalan masuk ke setiap lorong untuk letak semula semua buku yang dipinjam oleh Prof.Lee. Tengok lah library ni, ish ish ish satu dua vampire je ada. Itu pun tidur.
Huhh! Selesai pun letak semua buku!! Sekarang perlu pinjam buku pula untuk Prof.Choi. Memang sah aku kena jadi kuli oleh prof kat college ni. Asal nampak aku jee hahhh mula lah diorang punya 'Yerin ah, sini jap ada hadiah'. Macam aku tak tahu ada udang di sebalik batu.
Aku pandang list buku-buku yang perlu dipinjam.
•Love is sex
•Kinky boyfriend
•Teacher and student love storyWtf?!!!! Prof. Choi ni byuntae nak mampos!! Jangan cakap Prof.Choi je, library ni pun sama. Semua jenis buku cerita ada. Tak kesah ler 18++ ke atas ke apa ke semua diletaknya dalam rak buku.
Wait, teacher and student love story? Prof.Choi suka student kat sini ke? Ew. Kay aku nak muntah. Baik aku cari cepat. Apalah vampire lain fikir bila nampak aku pinjam buku ni damn it.
"Hah tu dia!" Kata ku dengan suara kecil. Aku pun masuk ke lorong rak buku untuk buku 18++. Malunya aku nak masuk lorong ni!! Tetiba banyak pula vampire masuk library dan timing dia betul-betul masa aku dah ada kat lorong tak suci ni.
Mereka pandang aku dengan smirk. Dafuck guys aku tak byun maaf. Pelajar lelaki mula berkata 'Wuuu~' dengan nada menyindiri masa mereka lalu. Sial betul. Salah prof. Choi lah ni baik dia bagi aku markah tinggi untuk next assigment sebelum aku bomb rumah dia.
Aku dah dapat dua buku. Yang tinggal ialah bukua Love Is Sex. Buku yang.....aku paling jijik nak pegang. Ianya berada kat rak paling atas. Aku tak sampai. Nak panjat ke tak? Tapi nanti kalau vampire lain nampak...Mesti diorang kata aku ni byun sangat sampai desperate nak buku tu. Arghhh!!!
Aku cuba melompat tapi tak sampai juga soo aku rehat jap. Sempat aku sorok muka dengan acah-acah selsema tutup mulut.😂😂 Aku patut try sekali lagi. Aku pun naikkan tangan aku dengan sekuat hati. Tapi sepasang tangan menolong aku untuk ambil buku tu.
Tangan lelaki.....
I'm doomed. Mesti dia ingat aku ni bitch.....
Aku patut tunduk terima kasih dan berjalan keluar tanpa pandang dia. Yeap that's it. Do it in one shot Park Yerin! Hwaitingg!!
"Love Is Sex? I didn't know that you're this kind of girl Yerin." Kata pelajar yang tolong aku. Aku kenal suara sumbang ni!!
"Jungkook?" Tanya ku sambil pandang ke arahnya. Dia smirk sambil pandang aku dan memegang buku tak guna tu di tangan kanannya. Aigoo!! Sedaya upaya aku tak nak layan dia dalam beberapa hari ni, terlayan pula hari!! Takde ke yang lagi teruk?!
Jungkook: Takkan lah kau tak layan aku sebab sibuk baca benda ni?
Dia tengah sindir aku ke ni? Nak kena tendang bahagian tut tu ker baru nak jadi okay sikit dia ni? Aku merampas buku tersebut dari tangannya. Aku cuba nak keluar tapi dia kunci tangan aku kat dinding. The hell?! Nasib tempat ni tertutup sikit. Kalau tak, gossip panas you alls!!!
Dahlah lorong tak suci, dipenuhi buku tak suci haihh buat benda tak suci lagi! Erm, taklah tepat sangat buat benda tak suci tu tapi nampak MACAM so yerlah. Aku cuba lepaskan diri tapi dia kuat sangat malah dia dekatkan jarak wajah kami.
"Let me go! What are you doing Jeon Jungkook?!" Marahku dalam keadaan bisik supaya tak kedengaran oleh pelajar lain.
Jungkook: I won't. Tell me first. Kenapa kau elakkan diri kau dari aku? Aku tunggu kau untuk jelaskan segalanya tapi kau tak buat malah mula jauhkan diri!
Dia memang....Tak guna.
"Kau dah ada Somi kan? Apa kata kau pergi dating ngan dia sekarang memandangkan korang memang akan couple pun. Aku tak jelaskan kat kau sebab aku tak salah so kenapa aku nak jelaskan? And FYI aku bukan jauhkan diri tapi aku tengah...tengah buat apa yang sepatutnya. Now let me go!" Terangku sambil menarik tanganku dengan kuat sehingga terlepas dari genggamannya.
Jungkook: I just want to be close with you again. Like in the camp.
"This time it's different Jungkook. Kau dah ada Somi so focus only to one girl can you?" Kataku sambil pandang dia dengan wajah harimau. Dia ni fikir apa sebenarnya? Kata nak bawa Somi jadi yeochin dia? Terus tetiba nak aku rapat ngan dia lagi macam dulu pula dah kenapa?
Aku keluar dari lorong tersebut dan menuju ke counter peminjaman. Unfortunately dia masih ikut aku dari belakang. Dia ni dah kenapa? Sekejap dia benci aku, sekejap dia nak aku rapat dengan dia. What the actual fuck is going on?
Lepas je selesai pinjaman buku tu, aku pun keluar dari library dan bercadang nak ke pejabat Prof.Choi untuk bagi buku tak senonoh dia ni. Jungkook masih lagi mengikut aku dari belakang. Kenapalah dia ni complicated sangat?!
"Jungkook stop following me!" Jeritku sambil menoleh ke arahnya yang memang dah tengah pandang aku. Aku sepak juga dia ni. Kenapalah handsome sangat?
Dia berjalan ke arahku dengan wajah serious. Omo omo! Apa dia nak buat ni?
"Yes I only focus to one girl. I really am. And that girl is none other than you Park Yerin. My ex girlfriend."
xxxxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] vampire Kiss S.2 (BTS)
VampirosThis is the second season for vampire kiss. Kalau readers nak tahu jalan ceritanya dari awal, baca lah vampire kiss season 1.