"Jungkookie!!"
Jeritan Somi kedengaran jelas di telinga semua pelajar kat kantin. Dia berlari ke arah Jungkook sambil melambai dengan senyuman yang nampak ceria. Jungkook lambai balik tapi dia tersenyum dengan palsu sebab otaknya masih sedang fikirkan apa Mark cakap tadi.
Somi: Why are you sitting with them and not your friend BTS Kookie? *death glare kat Yerin*
"Aku nak cakap ngan Yerin je. Takkan tak boleh kot?" Kata Jungkook sambil pandang wajah Somi dengan wajah innocentnya. Somi nampak sangat tengah sakit hati bila Jungkook cakap camtu.
Yerin: Just go Jungkook. Your girlfriend will get mad if you talk to your ex. *selamba sambil makan roti padahal dalam hati nak mati*
"Tapi Somi pun ex aku?" Tanya Jungkook yang tengah keliru dengan ayat Yerin.
Mark: Burnn~🔥
Semua antara mereka tak sangka yang Jungkook akan cakap macam tu. Sebab sebelum ni bukan main lagi dia cakap dia ada yeochin nama Somi. Siap puji melebih lagi. Tapi bila tahu yang Yerin sebenarnya ex dia fuhhh tukar permainan nampak😂😂
Somi: Kookie....Yeah we're ex but you still like me right? *pegang tangan Jungkook*
Jungkook: Mian Somi. But as I said, I'm still not comfortable of what you're doing to me right now...*alihkan tangan secara perlahan*
"Such a nice scene to watch." Kata Baro sambil makan rotinya dan smirk.
Somi hanya menjeling Baro. "But why?!! You said you want to be with me?!!" Marah Somi.
"But not anymore Somi! Bila aku cakap dengan kawan perempuan aku atau peminat aku, kau asyik jealous. Jangan ingat aku tak tahu yang kau pergi ugut mereka supaya tak cakap ngan aku lagi.Wtf Somi, I never thought that you are this kind of girl. I was wrong about you all this time." Jelas Jungkook dengan wajah marahnya. Somi terdiam bila Jungkook cakap macam tu dengannya.
Somi lalu dapat idea bernas. Sebelum tu dia jeling dulu Yerin dan smirk lalu dia mendekati Jungkook.
"You know, kau ingat tak kenangan kau ngan Yerin dulu?"
Yerin terbeliak mata bila Somi mula buka suaranya dan cakap pasal kenangan mereka. Jungkook akan ingat kalau dia teruskan dan Jungkook akan mati! Yerin terus menolak Somi dengan tak sengaja sebab dia panik. Ingat nak pegang bahu je tapi tertolak pula sebab muka Somi annoying sangat kot😂😂
Jungkook: Mwoaneungeoya Park Yerin?!! *bantu Somi yang dah terbaring atas lantai*
Yerin: I-I....
Somi: This is why you broke up with her Kookie. She hit every girl that try to be close with you. Reason kenapa aku ugut mereka sebab aku tak nak Yerin yang cederakan mereka terlebih dulu. Aku cuma nak bagi amaran kat diorang supaya tak cedera dipukul Yerin.
Baro, Mark dan Jackson serta Yerin terdiam dengan penipuan Somi. Licik dan tak guna! Jackson baru nak bersuara tapi Yerin menghalangnya. Yerin takut yang Somi akan beritahu Jungkook tentang kenangan mereka macam tadi.
Jungkook memandang Yerin dengan wajah tak percaya. Dia lalu membawa Somi ke bilik rawatan sebab kata Somi dia cedera lah apalah. Luka pun takde pui.
"Somi bitch tu memang nak kena lah!!! Biar aku pergi patah kan leher dia berulang kali. Hah bagus sangatlah dia immortal. Boleh aku cederakan dia banyak kali." Kata Baro yang dah ready nak beraksi.
Yerin: It's okay Baro. Biarkan mereka. Aku tak nak timbulkan masalah dan bahayakan nyawa Jungkook.
Mark: Apa kata biarkan aje Jungkook mati? Nanti biar aku jadi pengganti😘~
Yerin: Hoi. *death glare*
- Dalam kelas nyanyian -
Jimin: Yerin, Mark!! Jom datang rumah kami malam ni?!! Bawa sekali Jackson dan Baro hyung.
V: Erm! Kita boleh main game sama-sama!
Yerin dan Mark berfikir. Yerin baru nak cakap sesuatu, Jungkook pula menyampuk. Hadui biskut ni.
"Andwae. Nanti paparazi dapat tahu macam mana?" Berkata dengan wajah serious. Somi yang duduk sebelah Jungkook pun smirk. Sejak Somi masuk kelas ni, Jungkook dah duduk sebelah Somi.
Jimin: Alaa~ Bukannya banyak vampire pun! 4 je. *pout*
"Make it 5 then. I'll join." Kata Somi.
Keadaan menjadi silence. "Tak nak. Kami hanya bawa KAWAN kami." Kata V.
Jungkook: Okay then. Somi akan join. I'll pick you up later. Tell me your house adress?
Somi baru nak buka mulut, Jimin mencelah. " Aku tahu alamat rumah dia."
Somi&Jungkook: Jinjja? *terkejut*
"Lorong neraka. No. 666. Kalau nampak rumah yang ada aura-aura sial tu hah itulah."
V dan Mark dah tergelak besar. Yerin pula cuba nak tahan gelak dia tapi at last dia gelak juga😂 Semua pelajar memandang mereka dengan wajah annoyed tapi mereka tak kisah dan teruskan gelak je😂 Nasib baik takde prof.Lee sekarang. Kalau ada habissssssss diorang.
Jungkook: Jimin you're such a jerk.
Jimin: I know. That's my middle name. 😎
Jimin dan V lalu fist bum dan lepas tu Jimin fist bum pula dengan Mark. Yerin masih lagi tengah cuba cari oxygen sebab gelak lama sangat😂😂 Jimin rasa gembira bila nampak Yerin tergelak sebab memang itu niat dia buat semua ni. Nak nampak gelak tawa Yerin yang menawan tu semula.
- Malam// Kediaman BTS -
"Welcome muh love ones!!" Jerit Jhope sambil membuka pintu rumah mereka. Nampak jelas Yerin, Mark, Baro dan Jackson tengah berdiri dengan hanya pakaian rumah. Biasalah Baro kan boleh guna teleport jadi takpelah sebab bukannya nak jalan di khalayak ramai nak pakai cantik-cantik.
Yang lain tengah menunggu di ruang tamu sambil makan ice cream dan main permainan video.
Jin: Jungkook belum sampai lagi. Dia pergi jemput si bitch tu. *menyindir sambil fokus main game*
Yerin hanya angguk. Dia sebenarnya takde mood nak datang tapi takut yang lain kecik hatilah pula so dia datang je. Reason kedua kenapa dia tak nak datang ialah sebab Somi juga akan datang. Bila dia nampak wajah Somi, macam dia nak siat-siat je. Yerin pernah juga terfikir kalau dia siat muka Somi, beberapa minit kemudian akan sembuh balik ke? Kalau ye, dia nak buat berulang kali sampai puas😂😂
Namjoon: Yerin jomlah duduk sini!! Biar aku ajarkan main game ni. *offer Yerin tempat duduk sebelah dia*
Yerin pun tersenyum sambil duduk sebelah Namjoon. Yerin gembira yang geng bts lain masih setia bersamanya. Kalau mereka pun jadi macam Jungkook, Yerin tak tahu lah nak buat apa.
"Oh ya, kenapa Jungkook boleh berubah balik jadi jerk? Tadi pagi dia asyik cerita pasal kau je lepas tu dia kata dia tak tahu kenapa dia putuskan kau dulu sebab dia rasa menyesal. Tapi masa balik tadi, tetiba dia marah kat kami sebab ajak kau ke sini." Tanya Suga. Yang lain juga nak tahu.
"Long story short. Somi tipu Jungkook dan Jungkook percaya dia. Somi kata sebab kami broke up ialah aku jahat dulu." Jelas Yerin dengan wajah annoyed.
Jhope: Wah tak percaya Jungkook tu bodoh betul.
All: I know right.
Tetiba pintu dibuka dan muncullah Jungkook bersama medusa versi paling bitch di dunia. Iaitu Somi. Tapi takleh dinafikan masa tu dia pakai pakaian comel dan memang dia nampak sangat lawa. Somi tersenyum manis kepada bts dan mula menjeling kepada geng berempat yang diajak sekali ke rumah bts.
xxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] vampire Kiss S.2 (BTS)
VampirosThis is the second season for vampire kiss. Kalau readers nak tahu jalan ceritanya dari awal, baca lah vampire kiss season 1.