"Kenapa Somi boleh ada kat rumah korang?!" Tanya Chaeyeon dengan terkejut. Geng bts, Mark&Jackson dan Baro serta Yerin berada di ruang tamu rumah Chaeyeon.
"Kami jumpa dia di dunia manusia. Kami ingatkan dia ni manusia so kami cadang nak dia jadi mangsa Jungkook." Kata Jimin.
Chaeyeon: Jungkook nugu?
Jin: Arh dia kawan kami.
"Jungkook sakit dan dia perlukan darah manusia. Lepas je Jungkook keluar dari bilik yang kami sediakan supaya dia dapat makan mangsanya, kami terkejut yang dia nak bawa Somi balik. Jungkook benarkan Somi tinggal di rumah kami sebab Somi kata dia setuju nak jadi bekalan untuknya."
Chaeyeon: C-Chamkan....Jungkook hisap darah Somi? Darah witch?!!!
All: Eo.
Chaeyeon: Andwaeyooo! Dia akan mati! Korang perlu hentikan Jungkook sebelum dia hisap lebih banyak darah witch!!
Yerin: B-Bwo?!! *cemas*
"Jika witch benarkan vampire untuk minum darahnya bermaksud dia ingin membunuh vampire tu. Sebabnya aku tak tahu tapi yang penting kawan korang dalam bahaya. Dia akan mati bila badannya betul-betul dipenuhi dengan darah witch."
Mark: Yah what are we waiting for?! Let's go!!
Mereka pun berdiri rapat dengan Baro. Yerin tunduk tanda terima kasih kepada Chaeyeon sebelum badan mereka menghilang.
- Kediaman bts -
Mereka membuka mata dan pooff! Dah sampai. Mereka terus berlari masuk ke rumah dan itu dia pasangan kitaaa! Tengah duduk di sofa ruang tamu sambil berlovey dovey.
Jungkook: Eo? Korang bukan pergi latihan ke?
Jin: Get away from Somi, Jungkook. Dia merbahaya. *serious tone*
Somi terdiam. Dia tak tahu apa jadi tapi yang pasti dia perasan yang mereka semua kecuali Jungkook tahu yang dia ialah witch.
Sekelip mata je Somi membuat Jungkook pengsan dengan jampi yang dibacanya. Bila Jungkook pengsan je, Somi pun smirk.
Somi: So korang tahu aku ni witch? Ahahhaha it's too late now.
Tetiba Baro ke hadapan dan memandang Somi dengan pandangan maut. Somi tak familiar dengan wajah Baro so dia hairan kenapa Baro ni act macam dia kenal Somi.
Baro: You killed my brother. The one that you use so you can go to the human world!!!
Langit mula bertukar menjadi gelap. Petir sambung menyambung. Angin kuat seperti ribut taufan membuat keadaan menjadi lebih serious.
Somi: So that is your brother huh?
Baro berlari ke hadapan untuk membunuh Somi dengan sekali swing je tapi Somi mampu menghalangnya dengan barrier perlindung buatan jampinya. Somi smirk sebab Baro tak dapat menyentuhnya.
Yerin: Mark, Jackson. Go and get Jungkook.
Mark dan Jackson dah otw nak dekat Jungkook tapi Somi kemudiannya muncul di hadapan mereka. Dia tersenyum manis lalu membuat mereka terpelanting jauh ke dinding dengan kuasa jampinya.
Somi: Don't touch my Jungkook. He's my slave now. And he belongs to me. *serious*
Somi menutup matanya dan mulutnya membaca mantera dengan pantas. Selepas selesai dia membaca mantera tu, Jungkook kini bangun dari pengsannya dan berdiri bersebelahan dengan Somi.
Mata Jungkook warna hitam. Full hitam membuatkan yang lain mula rasa gementar.
Somi: Aku nak bunuh dia tapi sayanglah kan? Dahlah handsome, kuat takkan nak biarkan aje dia mati? Sooo conclusionnya, dia akan jadi slave aku. Selamanya. *evil laugh*
Somi mula terapung di udara bersama dengan Jungkook. Mereka cuba nak lepaskan diri dari rumah tu tapi Baro menghalangnya.
Baro: You bitch!! Kau ingat kau senang aje ke nak lari? Langkah mayat aku dulu!! *teleport ke depan Somi dan menumbuk perutnya*
Somi terpelanting jauh. "Jungkook! Finish him!!" Jerit Somi semasa badannya sudah terhempas di dinding. Jungkook pun ikut arahan. Dia mula berlawan dengan Baro. Baro takde pilihan selain dari lawan balik.
Namjoon: Jungkook bukan dalam keadaan sedar. Dia di control sepenuhnya oleh Somi.
Yerin mendekati Somi yang dah terlantar atas lantai apabila badannya dihempas di dinding sebentar tadi. Somi cedera namun dia tetap mampu tergelak jahat apabila nampak je muka Yerin di hadapannya.
Yerin: Geumanhae. Kami tahu kau tak jahat! Your grandma needs you and so does your friend.
Somi: You met them? Ahahahhaha Jadi kau mesti dah tahu semuanya tentang aku.
Yerin: It's not too late to surrender Somi. Please turn Jungkook back to his normal self.
Tengah mereka berbincang tu bunyi letupan kedengaran dari arah jejaka-jejaka yang berlawan tu. Yerin pandang ke arah mereka dan mereka semua dah terbaring atas lantai dengan luka-luka kelihatan kat badan mereka. Hanya tinggal Baro dan Jungkook yang kelihatan masih berdiri.
Namun, Baro dah mula rasa penat dan badannya juga penuh luka. Jungkook pula masih berdiri macam takde apa terjadi kat dia. Matanya masih hitam pekat dan wajahnya takde expression pun.
Somi: Mengalahlah. Jungkook dah tak boleh dikalahkan. Dia akan kekal begitu selamanya. Dia hanya akan ikut arahan aku. Now, Jungkook kill this girl. *smirk*
Jungkook pun berjalan ke arah Yerin tanpa berfikir dua kali. Baro cuba nak hentikan Jungkook tapi Jungkook menggunakan kuasanya dan buatkan Baro terbaring atas lantai kesakitan dan cedera parah.
Yerin: Jungkook....*mata berkaca*
Jungkook tak bersuara dan terus mencekik Yerin dengan kuat. Kedengaran jelas gelak jahat Somi di telinga Yerin. Yerin cuba lepaskan diri tapi genggaman Jungkook kuat sangat.
Tiba-tiba Jungkook melepaskan genggamannya. Dia mula memegang kepalanya seakan-akan Jungkook tengah berada dalam kesakitan. Namun saat tu berlaku tak lama.
Somi: Jungkook!! Kill Yerin now!!! *terbatuk darah*
Jungkook mula bertindak seperti tadi. Mata hitam pekatnya memandang Yerin tanpa ada sedikit perasaan pun. Dia mendekati Yerin dan membuat Yerin membaling apa je yang ada berdekatannya ke arah Jungkook.
Semua barang yang dibaling ke arah Jungkook pecah berkecai dan badan Jungkook tak cedera pun. Jungkook menolak Yerin ke arah dinding dengan kuat dan menumbuk perut Yerin.
Jimin: J-Jungkook....Geumanhae....*memegang perutnya yang cedera*
Mark: She's....your girlfriend. Don't kill her... *terbaring atas lantai*
Jungkook tak berhenti dan teruskan mencederakan Yerin. Yerin terbatuk darah dengan banyak kerana tak mampu melawan Jungkook.
Pada masa tulah, Baro menikam jantung Somi. Jungkook mula terundur ke belakang sikit. Yerin pula terduduk di lantai sambil memegang perutnya yang ditumbuk berkali dari tadi.
Baro: Die. You. Bitch. *mengeluarkan pisau dari jantung Somi*
Mata Somi terkebil-kebil. Dia memegang dadanya dan merasa tikaman tersebut. Matanya berair dan mulutnya mula mengeluarkan banyak darah. Dia melafazkan sesuatu sebelum nafasnya terhenti.
"Jungkook...will forget everything about Yerin...a-and when he remember it....He'll die. T-That's my curse. "
xxxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] vampire Kiss S.2 (BTS)
VampireThis is the second season for vampire kiss. Kalau readers nak tahu jalan ceritanya dari awal, baca lah vampire kiss season 1.