Dengar lagu atas untuk lebih feel kbye huhu
"Ini lah masanya."
Yerin berbisik perlahan sambil memandang geng bts yang tengah lena tertidur kat ruang ramu. Mereka semua tertidur masa tengah tonton wayang bertajuk 'Don't Leave Me'. Yerin perlahan-lahan menggerakkan badannya dan berdiri.
Baru je dia nak berdiri, tangannya kirinya di pegang oleh someone yang duduk sebelahnya. Ianya Jungkook. Namun, dia tak sedarkan diri sekarang ni. Nampaknya dia masih tidur cuma dia tak perasan yang dia tengah pegang tangan Yerin.
"Kajima..."
Yerin terdiam bila Jungkook berkata sebegitu dalam tidurnya. Yerin seperti nak menangis masa Jungkook cakap macam tu. Yerin lalu mengusap lembut rambut Jungkook lalu mengucup dahi Jungkook.
"Saranghae Jeon Jungkook."
xxxxxxxxxxx
Jackson: Eo?! Yahh! Kami habis-habisan cari kau tadi tau tak?!
Jackson mencekak pinggangnya sambil mengecilkan matanya memandang Yerin yang baru masuk melalui pintu rumah mereka. Yerin hanya tergelak kecil sambil minta maaf.
Mark: Where did you- Hmm mesti kat rumah BTS lagi kan?
"Eo ahahahha. Yah where is Baro? I need to talk to him-"
Baro: I'm here. Apa yang kau nak cakap ngan aku?
Baro baru keluar dari dapur sambil minum segelas darah. Yerin segera berjalan ke arah Baro dan menariknya masuk semula dalam dapur. Jackson dan Mark hairan tapi dibiarkan saja sebab ingatkan ianya hal remeh.
Baro: Wae?
"Baro. If I tell you this, please don't tell anyone. Actually, aku nak korbankan diri aku instead of Jungkook."
Baro tersembur darah yang dia baru je nak teguk. Matanya terbuntang luas sambil memandang Yerin. Dia lalu mengeluh dengan geram. Yerin tahu ini akan terjadi so dia dah ready untuk dicuci telinga ohoho XD
"Kau tau tak apa kau cakap sekarang ni? Are you crazy?!!" Baro macam nak terbalikkan je meja makan yang berada di sebelahnya. Yerin pula cuba nak buat Baro senyap sikit supaya Jackson dan Mark tak dengar.
Malangnya. Mereka dah ada kat muka pintu dapur.
Mark: Are you fucking serious Park Yerin?!!!
Jackson pula speechless sambil matanya terkebil-kebil. Yerin facepalm sambil cuba nak bertenang. Rancangannya ialah untuk minta pertolongan Baro senyap-senyap dan ke rumah Somi tanpa ada sesiapa tahu. Nampaknya ianya tak berjaya.
Yerin: Listen first. Ini je caranya untuk selamatkan Jungkook. Aku tak nak dia pergi dan buatkan rakannya sedih!
"Then how about you?!! Kau ingat takde siapa ke kisah pasal pemergian kau nanti? We all care!! Especially us Yerin! Kau tak pernah fikirkan tentang kami ke?" Tanya Mark. Yerin berasa sedih bila Mark berkata sebegitu. Dia tak tahu yang keputusannya ni buatkan banyak rakannya sedih.
Jackson: Yerin....Kajima...
Yerin menunduk wajahnya sambil menahan tangisannya. Walau bagaimana dia cuba nak ubah keputusannya semula, dia tak dapat. Bila dia fikirkan keadaan BTS jika Jungkook takde nanti buatkan dia tak senang hati.
"Jebal.... Help me.." Yerin merayu.
Mark: Buatlah apa yang kau nak!!! Aku tak kisah dah!!
Dengan itu, Mark pun keluar dari rumah mereka entah ke mana dan tak lama kemudian Jackson pun menyusul. Tinggallah Baro dan Yerin yang masih tengah bersedih. Yerin mengelap air matanya sambil memandang Baro.
YOU ARE READING
[C] vampire Kiss S.2 (BTS)
VampireThis is the second season for vampire kiss. Kalau readers nak tahu jalan ceritanya dari awal, baca lah vampire kiss season 1.