- Keesokan harinya -
Prof.Lee: Okay! Kita akan mulakan latihan sekarang. Untuk pelajar yang ambil kelas tarian, kamu ke sudut sebelah kiri untuk buat latihan kamu. Dari kelas nyanyian, ke sudut kanan please. Dari kelas lakonan boleh ke depan sekali sebab prof akan bagi korang skrip untuk latihan. Dari kelas instrument boleh ke khemah khas utk ambil alatan music kamu lepas tu pergi belakang sana berlatih. Sorry takde drum set cuma ada modern hand drum dan untuk pemain keyboard and piano, korang perlu guna melodian. Kay mula!
Lepas je prof.Lee bagi arahan, semua pun ke lokasi latihan masing-masing. Yerin mula ke lokasi latihannya iaitu di sudut kanan. Dia masih mamai lagi actually sebab dia tak cukup tidur. Sejuk sangat kat luar khemah sampai di menggigil kesejukkan.
Mark: Tulah kata it's okaylah hahhh padan muka. *ejek Yerin*
Mereka berdua pun ke lokasi latihan mereka. Baro ke bahagian depan iaitu latihan lakonannya. Jackson pula ke sudut kiri iaitu latihan tariannya. Tengah Mark dan Yerin bercakap sambil ke lokasi latihan mereka, Jimin menghampiri mereka. Takde geng bts lain, hanya Jimin.
Jimin: Yo, jangan risau. V dah uruskan Jungkook. Jungkook sekarang ni ada kat bilik rawatan sebab sakit perut. *senyum bangga*
Yerin: Bwo?!! Yah! Kenapa korang buat dia sakit perut?!!
Jimin: Kau suruh buat apa je supaya tak bertembung ngan Jungkook?Now it's done.
"But don't make him suffer like that!! I still care for that little boy!" Marah Yerin sambil menarik telinga Jimin. Mark hanya tergelak melihat gelagat mereka.
Jungkook: What happened? *muncul tetiba*
"Kkamjakiya! Yah noelletchana sekya!" Marah Jimin. Yerin yang tengah menarik telinga Jimin pun terus melepaskan tangannya dari telinga Jimin. Terkebil matanya memandang Jungkook yang sihat sejahtera je berdiri depan mereka. Yerin lalu memandang Jimin dan begitu juga dengan Jimin.
Jimin: E-Erm Jungkook mana V? Aku ingat kau sakit perut? *garu kepala tak gatal*
Jungkook: Me? No. V yang sakit perutlah bodoh. So, tadi macam aku dengar ada nama aku je kena sebut? *pandang Yerin*
Yerin menelan air liur kerana tak tahu nak cakap apa. Yerin terus tergelak palsu sambil menggeleng kepala. "Hehe-heh takde lahh! Jimin kot? E-Er Mark jommm! Aku excited nak latihan!" Menarik Mark sambil berjalan ke tempat duduk. Alaa atas rumput jer😂
Jungkook: Ouh. Jimin mana yang lain?
Jimin: E-Eo? Hmm Jhope latihan tarian, Suga ngan Jin latihan instrument, Namjoon latihan lakonan dan V kat khemah rawatan? *lap peluh*
Jungkook mengangguk faham dan membawa Jimin bersamanya ke latihan nyanyian mereka. Mereka duduk tepat-tepat belakang Yerin dan Mark. Yerin rasa macam nak tanam je kepala di dalam tanah. Biar macam mana dia cuba nak elakkan diri, tak berjaya juga.
Prof.Lee: Okay, mian prof lambat. Tadi urus skrip pelajar dari kelas instrument. Hmm untuk latihan kamu ni, kamu perlu ada partner untuk bernyanyi bersama. Duet lah kiranya. Prof jadikan latihan ni assignment kamu.
"Mark kau partner aku so kau jangan nak macam-macam!" Tegas Yerin sambil memegang bahu Mark dengan kuat.
Mark: Pfft, macamlah ada sesape lagi kat sini yang kau nak jadikan partner. Ada tuuu ada lah kan tapi..*mata memandang ke belakang dengan tak ketara sambil smirk*
Yerin sikit nak butakan terus mata rakan baiknya ni. Kalau patahkan leher pun okay juga supaya tak sibuk menyindir. Yerin mencuri dengar perbualan Jungkook dan Jimin kat belakangnya dan nampaknya mereka berdua akan berpasangan. "Putus harapan peminat mereka." Kata Yerin dalam hati sambil tergelak kecil.
Prof.Lee memandang pelajar dari kelas nyanyian dengan pandangan tak puas hati. Mereka nampak gembira sebab dapat pilih pasangan sendiri. Soooo, dia nak jadi si pemusnah kegembiraan😂
Prof.Lee: Epp, kejap yer pelajar sekalian. Ada perubahan. Prof akan pilih pasangan kamu hoho. List akan keluar sejam lagi. Buat masa sekarang, buat latihan vokal. Selamat berlatih. *smirk dan berlalu pergi ke arah pelajar kelas tarian pula*
Semua pelajar dari kelas nyanyian yang hadir pun mula merengek. Inilah dia yang prof.Lee suka dengar. Rungutan dan rasa ketidak puas hati pelajar dengan kata-katanya. Entah apa masalah prof tu😂
"Jadi...Kita mungkin akan berlainan pasangan?!" Yerin berkata kepada Mark dengan mata terbuka luas. Berpeluh-peluh dia lepas dengan penjelasan dari prof.Lee tadi. "Harap aku tak berpasangan ngan Jungkook!!!!" Jerit Yerin dalam hati. Dia nak berpasangan dengan Mark je ataupun mungkin Jimin. Yang penting sama sekali bukan Jungkook atau pelajar lain sebab dia tahu dia akan dipandang hina je.
Sejam kemudian, prof.Lee pun datang semula dengan list nama pasangan. Yerin merampasnya dari tangan prof terlebih dahulu. Lalu pelajar lain pun berdiri belakang Yerin untuk tengok pasangan masing-masing. Yerin mencari namanya dan setelah dia jumpa, lemah lututnya. Jimin pun datang ke arah Yerin dan melihat list tersebut.
Jimin: Oh-Ouh. You're in a big trouble Yerin. Nampaknya kau ada dua pilihan je. Merayu kat prof atau teruskan dengan pasangan kau iaitu Jungkook. *nada perlahan dan hanya Yerin dengar*
"Mestilah aku akan merayu sedaya upaya!!" Jerit Yerin sambik berlari ke arah prof.Lee. Yerin merayu punya merayu dan akhirnya!!
Dia tak dapat apa.
Mark: Nicee I got Jimin!! *high five ngan Jimin*
Jungkook memandang list tersebut dan tersenyum. Dia lalu mendekati Yerin. "Hey there partner." Hulur tangan untuk bersalaman. Yerin tak tahu nak buat apa so dia bercadang nak guna plan B iaitu buat Jungkook benci dia.
Yerin: Don't touch me asshole. Are you happy that we are partner? Because I'm nottt! *buat muka betul-betul tak puas hati*
Jimin dan Mark terkejut juga dengan perubahan mendadak Yerin ni tapi mereka tahu ini mesti sebahagian dari rancangan Yerin untuk elakkan diri dari Jungkook. Jungkook juga terkejut dengan Yerin. Dia menarik tangannya semula.
"Ouh.... kay?" Kata Jungkook dengan awkwardnya. Yerin rasa macam nak tampar diri sendiri sebab tengah act macam si bodoh tak guna depan Jungkook sekarang ni.
Setiap pasangan perlu menyanyikan lagu duet pada malam terakhir mereka kat latihan intensif ni depan semua pelajar dari kelas lain. Kiranya macam talent time lah. Pelajar dari kelas lain juga akan persembahkan persembahan mereka.
Mereka kini perlu kekal bersama dengan partner mereka. Yerin dah sedaya upaya nak larikan diri dari Jungkook tapi kini perlu bersamanya pula. Yerin tak nak bercakap ngan Jungkook tapi Jungkook asyik nak bercakap ngan Yerin je.
Jungkook: So, you literally hate me. But we still need to sing together. Find a song to sing at least? *sindir tapi tak berapa nak sindir*
Yerin segera menulis cadangan lagunya ke atas sekeping kertas dengan cepat. Namun dia masih tak bercakap dengan Jungkook. Jungkook pun takde pilihan lain dan hanya mampu meneliti cadangan tersebut.
xxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] vampire Kiss S.2 (BTS)
VampirosThis is the second season for vampire kiss. Kalau readers nak tahu jalan ceritanya dari awal, baca lah vampire kiss season 1.