Akhirnya, tiba juga hari di mana Yerin takut sangat tapi perlu teruskan juga walau bagaimanapun. Ianya pagi dan Mark, Jackson, Baro masih tengah tidur. Yerin putuskan untuk jumpa Jungkook buat kali terakhir. So dia keluar dari rumah senyap-senyap dan pergi ke rumah bts.
- Kediaman BTS -
Yerin mengetuk pintu rumah sebanyak lima kali tapi takde siapa yang buka. Rasa macam nak flying kick juga pintu tu tapi kesian pula nanti kalau pintu mereka rosak XD Habis kena serbu peminat XD
Yerin: Diorang ni memang nak kena ni. Nasib baik aku nak tinggalkan mereka dah lepas ni.
Yerin mula rasa sedih bila dia fikirkan inilah hari terakhir dia berjumpa dengan mereka. Tapi dia tak menyesal buat semua ni sebab dia rela pergi asalkan Jungkook dapat hidup. Dia tak nak BTS rasa sedih setiap masa kalau Jungkook takde.
"Yerin? Apa kau buat kat luar rumah kami pagi-pagi buta ni?"
Dengan satu pertanyaan tu, Yerin pun pandang belakang dengan wajah 'Finally!'. Bila Yerin pandang je belakang, dia dapati vampire yang layan dia tu ialah Jungkook dengan baju tidur ironmannya. Siap pegang teddy bear lagi XD Yerin nak gelak tapi comel sangat makhluk kat depan dia ni XD
Yerin: Nice pajamas *tahan gelak*
Jungkook terus facepalm sebab baru perasan yang dia keluar rumah dengan pakaian sebegitu. Dia terus menarik Yerin masuk ke dalam rumah sebab takut paparazi nampak dan sebarkan gambar dia pakai baju tidur sebegitu. Dia tak kisah kalau paparazi sebarkan gambar dia bersama Yerin tapi kalau pasal baju tidur tu hmm mampos lah dia.
"Why did you come so early?"
"I miss you."
Jungkook rasa hairan bila Yerin cakap macam tu. Yerin tak pernah cakap straightforward macam ni. Yerin lalu memeluk Jungkook dengan lama sambil menutup matanya. Yerin masih cuba nak tahan tangisnya.
Jungkook: Yah...Waeguere? *memegang bahu Yerin dan meneliti wajah Yerin*
Tapi Jungkook tak dapat baca wajah Yerin. Yerin hanya senyum dengan senyuman manisnya seperti biasa. Cuma kali ni senyuman Yerin lebih manis. Jungkook keliru whether dia nak biarkan aje rasa curiga dia ataupun tanya. Akhirnya, Jungkook bercadang nak biarkan je sebab takut hilang mood happy Yerin.
Yerin: Jomlah. Aku nak buatkan kau sarapan ni mana yang lain?
Jungkook: Still sleeping. Kau datang sini nak masak je? Biar betul?
Yerin: Ah yelah. Aku balik je lah. *otw nak keluar*
Jungkook terus memegang tangan Yerin sambil pout. Cuba pujuk Yerin dengan wajah comelnya. Yerin pun apa lagi XD Terus cubit pipi Jungkook sampai nak terkoyak dah pipi jejaka tu. Jungkook lalu meletak tangan kanannya keliling bahu Yerin dan menuju ke dapur.
"Yerinie baby~ I nak naik dulu yer. Nak pergi bangun kan anak-anak monyet tu."
Habis je ayat tersebut, Jungkook terus naik atas dengan pecut. Yerin terdiam seketika sebab nak sangat lempang Jungkook sebenarnya. Yerin pun teruskan niatnya untuk masak sarapan tapi tengah dia masak tu, dia berasa sedih semula. Tak sanggup rasanya dia nak tinggalkan Jungkook dan yang lain.
xxxxxxxxx
" Hey makan tu perlahan lah sikit!!"
Mereka semua dah berkumpul di meja makan sambil makan dengan gelojohnya. Yerin dah macam mak mereka semua dalam situasi ni
Yerin: V!! Don't steal Jimin's food!
V segera berhenti pergerakannya bila Yerin mula menjerit. Jimin yang tak tahu apa- apa tu pun lalu memandang ke arah V iaitu sebelahnya saja dengan wajah tak percaya. V tersengih macam kerang busuk sambil balik ke posisi awalnya tadi.
"Berani kau cuba nak ambik makanan aku?!" Jimin melempar pandangan maut kepada V. V hanya menggeleng kepala sambil act cute.
V: Aku cuma nak makan sikit je.....masakan Yerin sedap sangat hari ni sampai aku takleh lupakan rasanya!! *drooling*
Jimin dan V pun teruskan pergaduhan mereka. Taklah serious XD Tarik-tarik rambut jerr XD Akhirnya mereka berhenti juga hasil daripada ceramah Namjoon. Yerin hanya tersenyum sambil pandang mereka. Perasaan ni sama je macam masa dia tinggal bersama dengan mereka dulu waktu dia masih orang gaji tak berbayar mereka XD
"Yerin?"
Yerin lalu memandang ke arah Jin yang tengah memanggilnya. Yang lain turut memandang Jin.
Jin: Why are you.... Crying?
Lepas je Jin tanya, mereka semua automatically pandang Yerin. Mereka sejujurnya tak perasan yang Yerin tengah menangis sebab terlalu fokus dengan makanan dan bergaduh sesama sendiri XD Jungkook yang berada di sebelah Yerin pun memegang bahu Yerin.
Jungkook: Yah waeguere? Is there any problem? *risau*
Yerin segera mengelap air matanya. Dia tak perasan yang dia menangis. Yerin cuba nak cover rasa sedih dia dengan tergelak kecil sambil lap air matanya.
Yerin: Habuk masuk mata je ni XD Korang ni serious sangatlah hahaha *fake laugh*
Fortunately mereka percaya apa yang Yerin cakap walhal Yerin memang tengah menangis pun. Mereka sambung dengan sarapan mereka seperti biasa. Yerin pula masih cuba nak kawal diri dari menangis.
xxxxxxxxxxxxx
Mereka semua duduk bersama di ruang tamu sambil tonton cerita we got married.
Suga: Buruknya pasangan ni. Tak cool langsung. Patutnya aku ngan Yerin yang kat dalam tu betul tak Yerin? *menaikkan kedua-dua keningnya*
Semua sekali terus booo Suga beramai-ramai lepas je Suga bagi death glare, mereka mula setuju XD Yerin hanya mengetuk kepala Suga sambil tergelak kecil. Suga lalu mencubit pipi Yerin dan menonton cerita di tv tu semula. Habiskan masa bersama geng bts tersangat lah berbaloi buat Yerin.
"Guys, I wanna go to the bathroom. Which way is it?" Tanya Yerin.
Jhope: Bilik Jungkook paling dekat dari sini so bathroom bilik Jungkook je lah yer. Tu hah kat bilik pintu colour pink tu. *sambil buat gaya pondan bila cakap pasal colour pink*
Jungkook: *tumbuk perut Jhope* Meh sini sayangku aku tunjukkan bilik kita berdua huhu~ *letak tangan keliling bahu Yerin*
Yerin memukul perut Jungkook perlahan lalu memeluknya sambil berjalan ke arah bilik Jungkook. Nak muntah geng bts lain tengok tapi ada sedikit rasa cemburu huhu XD. Tapi sweet juga Jungkook dan Yerin di mata mereka.
Sesampai je Yerin dan Jungkook di bilik Jungkook, Yerin pun duduk di katil Jungkook sebentar. Kakinya rasa sangat lemah bila dia asyik fikirkan yang dia akan tinggalkan mereka semua. Jungkook yang perasan akan perubahan wajah Yerin pun mendekati Yerin dan duduk sebelahnya.
Jungkook: Kata nak ke bilik air?
Yerin: Y-Yelah a-ahaha! *garu kepala walaupun tak gatal*
"Tell me. Apa yang kau sorokkan dari kami. Dari aku."
Jungkook mula serious. Dia sebenarnya dari awal lagi perasan akan kelakuan Yerin yang semacam. Yerin menelan air liur sebab speechless. Dia tak tahu nak cakap apa dengan Jungkook. Takkan lah nak mengaku yang dia akan korbankan diri supaya Jungkook boleh hidup.
Yerin: Takde apa lah tak guna. Jinjja do! Aku cuma rindu saat kita bersama. Maybe you don't remember and please don't try to remember it. Just imagine. All those stuff that we did just now, semua tulah yang kita buat masa dulu. Ianya sangat menggembirakan sama seperti sekarang.
Jungkook hanya mendengar seperti baru pertama kali dia tahu pasal ni. Dia sebenarnya tak pernah imagine untuk duduk bersama Yerin di rumahnya, ruang tamunya and even dalam biliknya. Jungkook mula rasa curious dengan apa yang mereka berdua dah buat bersama waktu dulu.
xxxxxxxxxxxxxx
Sorry lambat updateeeeeeee!!!! Author sibuk sangat sampai nak buat chapter ni pun payah!!!😂😂 XD But nevermind because I'll find a way about how to solve this problem. Btw enjoyyy eventho it's not really an interesting chapter huhu
YOU ARE READING
[C] vampire Kiss S.2 (BTS)
VampirosThis is the second season for vampire kiss. Kalau readers nak tahu jalan ceritanya dari awal, baca lah vampire kiss season 1.