"Yah...what are you doing?" Tanya Mark yang berada di sebelah Yerin. Mereka berdua berada di kelas macam biasa dan the three stooges duduk meja belakang je. Kelas takde prof so semua duduk melepak ataupun gossip tentang manusia yang enak di makan begitu saja XD.
Yerin: Aku sibuk ni so jangan kacau. *baling pemadam di kepala Mark*
Mark memegang kepalanya sambil memberi pandangan menyampah dekat Yerin. Yerin sebenarnya tengah tulis surat untuk mereka tapi dia nak biarkan ia jadi rahsia dulu. Dia bercadang nak bagi pada hari terakhir dia bersama mereka.
Jungkook: Apa yang kau sibuk sangat tu? Nak tengok~~ *suara kanak-kanak ceria*
Yerin segera melipat kertas yang ditulisnya dan masukkan dalam beg. Macam kilat fuhh beberapa saat je dia masukkan dalam beg. Terkejut juga mereka bila nampak Yerin cemas dan mereka mula rasa curiga.
"Apa yang kau tulis sampai kami takleh nak tengok tu?" Tanya V dengan pandangan curiga lalu diikuti dengan yang lain. Yerin mula tergagap sebab takut salah cakap pula. Dia tersenyum awkward sambil lap peluhnya.
Yerin: E-Er...Aku cuma tengah tulis diary aku! Takkan lah tu pun korang nak tengok?! Privacy please.
Mark: Kau?! Ada diary?!! Wow...girlish nya tak macam kau langsung. Tell me....Mana. Kau. Sorokkan. Yerin!! *goncang badan Yerin*
Yerin nak sangat sepak Mark sangat tapi nanti makin besar pula isu so dia biarkan je dan letak kertas tu dalam begnya. Dia lalu cuba memberitahu yang lain dan cuba brainwash mereka. Berjaya juga sebab mulut Yerin ni magic, apa je dia cakap mereka iyakan aje. Or maybe sebab Yerin ugut untuk belasah mereka kalau mereka banyak tanya XD.
- Kantin// Waktu rehat -
"Let's hangout! Jom pergi tengok wayang dan amusement park dan semua lah!" Kata V dengan cerianya. Yang lain nampak berminat bila V cakap macam tu. Kecuali lah Suga sebab Suga ni ingat tidur je. Tapi walau apa pun, kalau Yerin setuju Suga pun on je XD
Yerin: Eyy, tapi korangkan idol takkan korang dah lupa? Kalau fans korang nampak aku mampos aku kena culik. Lepas tu kena masak hidup-hidup.
Jin: Tingginya imaginasi cik adik. Don't worry, kami akan jaga kau sepanjang masa. SEPANJANG MASA.
Yerin pun akhirnya setuju bila didesak kira-kira 100 kali XD. Yerin dah kehabisan alasan nak tolak tawaran tu dan BTS masih banyak cadangan untuk pertahankan diorang punya tawaran.
xxxxxxxxxxxxx
"See? Aku dah cakap aku akan kena pandang hina oleh peminat korang..."
Yerin tengah berdiri di tengah-tengah antara mereka semua. 10 jejaka yang kacak dan hanya satu gadis yang tengah sibuk sembunyikan wajahnya dari vampire lain. Jungkook yang berada di sebelah Yerin pun mengalihkan tangan Yerin yang sedang menutup mukanya sendiri.
Jungkook: Keokjeongma. Aku takkan biarkan diorang cederakan kau. Kau nak aku buat apa? Belasah diorang? Ataupun terus berhenti dari jadi idol?
"Aku nak kau berhenti bercakap."
Jungkook: Arrasso.
Mereka pun berjalan masuk ke tempat untuk beli tiket wayang. Baro yang ketuai mereka memandangkan Baro hyung mereka XD Baro sekali senyum je hahhh terus tak payah bayar tiket wayang tu XD Siap bagi free snacks lagi.
Baro: Nah tiket korang. Dan snacks percuma hoho mereka yang bagi. *sambil tunjuk pekerja perempuan yang jaga bahagian popcorn*
Banyak fans mula beli tiket wayang sama dengan mereka sebab nak jumpa bts je. Laris dijual tiket tersebut dengan hanya beberapa minit lepas bts dapat dengan free XD. Tajuk wayang tersebut ialah A Little Thing Called Love.
Mereka pun masuk dan duduk di tempat duduk barisan tengah. Posisi mereka dari kiri ke kanan ialah Jin, Namjoon, Jhope, Jimin, Jungkook, Yerin, Mark, V, Suga, Baro dan Jackson. Walaupun movie dah nak start, fangirls mereka masih lagi sibuk gambar kat belakang dan depan. Uncomfortable for sure.
Suga: Geumanhae jjum!! *nada garang*
Mereka terus senyap dan matikan phone. Rakannya memandangnya dengan wajah kagum.
Jimin: Wow Min Suga. Jjang! *thumbs up*
Mereka tepuk tangan tanpa mengeluarkan bunyi dan Suga hanya tersenyum bangga. Sejujurnya dia sangat excited nak tengok citer ni dan dia tak nak diganggu so padan muka kena marah. Siapa suruh ganggu savage Suga masa dia nak tengok movie XD
xxxxxxxxxxxx
"Lepas ni nak pergi mana?"
Mereka dah selesai tengok wayang dan mereka berada di luar panggung. Ofcourselah fans masih setia ambil gambar. Terutama sekali ambil gambar Yerin.
Yerin: Ceh, nak post kat internet lah tu lepas tu title dia 'seekor gadis vampire act rapat dengan BTS' Pui.
Baro: Eh sabarlah mak cik. Jom kita pergi amusement park pula lepas ni? Jommmmm!
Belum sempat lagi mereka setuju, Baro dah bawa mereka semua ke amusment park dalam dunia vampire yang terbesar dan terawesome. Half of them memang nak pergi amusement park tapi some of them nak ke tempat lain tapi malangnya..Dah tak kesampaian hajat mereka XD. Nak bantah tapi takut pula kena flying kick oleh Yerin.
Sesampai je mereka kat amusement park yang paling terkenal dekat dunia vampire, mereka pun pandang sekeliling. Ada vampire yang terperanjat habis sebab tetiba muncul dan yang muncul tu bukan sembarangan vampire. It's BTS!!!!
Vampire pun mula mengerumuni mereka semua dan Yerin rasa macam nak lenyek dah badan dia sebab dihimpit oleh fans yang gila.
Jin: Guys! Boleh tak bagi kami privacy? Kami pun nak berseronok juga dan kalau kamu semua asyik nak tangkap gambar kami setiap saat macam mana kami nak bergembira?
Jimin: Betul tu. Kami sayangkan kamu semua tapi please bagi kami privacy untuk berseronok dengan kawan-kawan kami okay?
Dengan penjelasan dari Jin dan Jimin tu, vampire lain mula angguk tanda faham dan beredar walaupun masih ada yang mengekori. Bts dan yang lain bercadang untuk hiraukan saja mereka sebab banyak cakap pun apa guna kalau telinga mereka dan tersumbat dengan kebodohan melampau.
"Serious ke korang nak teruskan?" Tanya Yerin. Dia rasa kesian pula dengan yang lain sebab terpaksa tempuhi semua ni hanya disebabkan nak berseronok dengan dia. Yang lain mengangguk dengan excited buat Yerin lagi rasa bersalah. Muka mereka yang happy tu buat Yerin macam nak nangis je bila dia fikir balik yang dia akan tinggalkan mereka semua.
Mereka pun teruskan niat mereka dan fikir masak-masak permainan apa yang mereka nak naik dulu. Semuanya extreme dan memang boleh terbang jantung keluar dari badan. Roller Coaster dia bukan main lagi hahhhhh sampai ada yang berterbang-terbang vampire sebab tali pinggang tak kuat XD
Baro:Jom naik Roller Coaster?
Half setuju half tak nak sebab nak naik permainan lain dulu. Yang nak nak Roller Coaster hanya Yerin, Baro, Mark, Jimin, Jungkook dan Suga. Jungkook tak nak sebenarnya tapi dahh yeochin dia berani nak mampos, dia pun act tough je XD Jungkook menelan air liur bila Roller Coaster tu dah nak bergerak. Yerin yang berada di sebelahnya hanya tergelak besar bila Jungkook menjerit ketakutan.
xxxxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] vampire Kiss S.2 (BTS)
VampirThis is the second season for vampire kiss. Kalau readers nak tahu jalan ceritanya dari awal, baca lah vampire kiss season 1.