Chap.13

2.3K 217 29
                                    

- 1 tahun kemudian -

Yerin: Yahhh! Korang tiga memang tak nak bangun ke?!! *tangan cekak pinggang*

Dia tengah berdiri tepat di depan tiga jejaka yang tidur macam pengemis jalanan kat ruang tamu. Malam semalam ialah hari jadi Mark so mereka sambut pesta kecil-kecilan dengan cuma mereka berempat je. Banyak gadis nak datang tapi Mark larang sebab dia tak suka.

"Aku kira sampai tiga." Kata Yerin dengan nada dan juga aura keibuannya. Lebih kepada aura mak mak yang tengah naik angin.

Mereka terus bangun dan duduk bersila tapi mata ofcourselah separuh buka separuh tutup. Rambut serabai. Air liur masih ada lagi fresh kat tepi mulut. Pakaian hah macam tarzan.

Jackson: Yerin...Kami nak tidur lagi...

Yerin: Bukan ke sekolah start jam 8 pagi? Sekarang dah 7 pagi jantan-jantan oi!!!

Mereka kini dah masuk ke kolej. Sejak 5 bulan lepas lagi. Baro yang daftarkan memandangkan dia berduit dan mampu menampung mereka. Baro pun salah satu pelajar kat kolej tu. Vrex Vamp College adalah nama kolej tersebut.

"Malaslah nak pergi. Esok-esok jelah..." Gumam Jackson dengan nada malas. Mark dan Baro mengiyakan saja.

Yerin: Baro kau pun sama?!! Yah! Tau tak berapa banyak duit kau habiskan untuk kami untuk college ni?!

Baro: Aigoo...Biarkan jelah. Aku pun nak tidur ni. Malaslah.... *knockout*

Baro tua setahun je dari mereka bertiga. Sebab tulah Yerin ni layan dia macam biasa. Dah banyak kali Baro suruh dia panggil Baro dengan gelaran 'oppa'. Yerin tak nak sebab dia tak biasa. Lagipun, dia tak pernah panggil sesiapa oppa lagi.

"Dahlah. Biar aku pergi sendiri. Korang memang sial." Kata Yerin sambil acah-acah nak lempang mereka bertiga.

Jackson: Siapa nak hantar kau pergi sana?

Yerin: Jalan kakilah bodoh! *masuk bilik*

Mark: Deyy merajuk pula dia. Dah guys bangun! Nanti habis Yerin tak masakkan untuk kita😲 Jom bersiap.

Baro: Eo? Kata tak nak pergi tadi!😭😭

Mereka pun masuk ke bilik mereka untuk bersiap sebelum Yerin naik angin. Mereka cepat-cepat bersiap supaya mereka lebih awal dari Yerin.

Yerin pun ke ruang tamu untuk tengok jantan-jantan tu sekali lagi. Yerin terkejut bila dia datang je, mereka bertiga dah bersiap dan duduk dengan kemasnya di sofa ruang tamu.

Yerin: Kata tak nak pergi tadi.

Jackson: Nanti kau merajuk. Jadi kami tukar fikiran.😉

Baro: Dah jom teleport. Sini korang bertiga. Rapat sikit ngan aku. Nanti tertinggal pula sebelah kaki kat sini masa proses teleport.

- Vrex Vamp College -

Sekelip mata jer mereka dah ada kat college. Yerin lalu mengemaskan pakaiannya. Dia memakai sweater kelabu dan juga ripped jeans hitam. Kasut adidas superstar dan rambut diikat ponytail tinggi.

Baro: Lawa betul adik aku hari ni! *puji Yerin sambil bermain rambut Yerin*

Mark&Jackson: Kamii.....? *pout*

Baro: Korang obviously tak. Dah dah pergi main jauh-jauh.

Mereka pun masuk ke dalam kelas mereka setelah mereka selesai bergaduh. Baro senior so dia kelas yang berbeza dengan mereka bertiga. Sebenarnya, kolej yang mereka pergi ni ialah kolej untuk performing art. Kiranya yang berminat untuk belajae tentang dunia nyanyian, lakonan, tarian dan pelbagai lagi. Bagi Yerin dan Mark, mereka akan ke kelas nyanyian dahulu. Jackson pula ke kelas tarian sebab itu memang kepakaran dia.

Yerin dan Mark masuk je kelas, semua mata memandang. Biasalah mereka ni kiranya masih baru lagi. Mark pula dah ramai peminat dan begitu juga Yerin. Mereka dianggap couple pada mulanya sebab rapat sangat. Tapi Yerin bagitau pelajar- pelajar tu yang mereka takde hubungan cinta langsung.

Pelajar perempuan semua rasa lega terutamanya yang selalu ambil kelas sama dengan mereka berdua. Tapi masalah timbul semula bila dapat tahu Mark, Jackson dan Baro tinggal bersama Yerin. Ketiga-tiga jejaka pujaan ramai di college tu tinggal dengan gadis vampire bernama Yerin. Adalah yang berfikir bukan-bukan tapi Yerin dah bagitau mereka semua yang takde apa-apa berlaku.

"Mereka semua ni memang minta pelempanglah." Kata Yerin dengan nada annoyed. Sakit pula hati dia bila pelajar asyik pandang dia dengan pandangan semacam.

Mereka berdua pun duduk bersama macam selalu. Yerin mengeluarkan notanya dan begitu juga Mark. Mereka dah sedia nak mulakan kelas tapi masa tulah professor Lee masuk.

Professor Lee: Okay class! Hari ni, kita ada pelajar baru yang sangat handal. Mereka ialah salah satu kumpulan idol yang berjaya dan mereka bercadang nak ke college ni. Silalah masuk. *pelawa mereka masuk*

Yerin pun tunduk kepala sebab malas nak tahu siapa tu. Mark pula sibuk dengan notanya. Mereka berdua tak hiraukan pun siapa pelajar baru tu.

Yerin: Mark nanti kita pergi tengok wayang?

Mark:  Wuuuu temu janji ke apa? First time kau bawa aku jalan. *bermain dengan rambut Yerin*

Yerin: Date my ass. Aku bosan lah. *bermain dengan penselnya*

"Excuse me Park Yerin and Mark Tuan! Kamu cerita apa kat belakang tu?! Kita ada pelajar baru so respect sikit." Marah Prof. Lee. Mark dan Yerin segera menunduk tanda minta maaf. Mata mereka pun terhenti bila mereka nampak je wajah pelajar-pelajar baru tu.

"Seperti yang korang kenal. Ini dia bintang kita iaitu Jeon Jungkook, Park Jimin, Kim Tae Hyung." Jelas Prof. Lee.

Jimin dan V separuh mati terkejut bila nampak je Yerin dalam kelas tu. Seluruh kelas tu tepuk tangan tapi Yerin dan Mark je tak. Mereka pun terkejut bila dapat tahu pelajar baru tu ialah mereka bertiga.

Yerin: M-Mark...Eotteokaji?! *cemas*

Mark: Keep calm Yerin. Okay now, kau jangan pandang diorang. Buat bodoh dan tengok je nota tu. *tenangkan Yerin*

Mereka bertiga pun mencari tempat duduk kosong dan malangnya tempat duduk kosong berada kat belakang Yerin dan Mark. Yerin macam nak sembunyi je kat bawah meja.

"Hye budak depan. Nice to meet you." Kata Jimin sambil sapa Mark dan Yerin. Mark sapa semula tapi Yerin tak nak pandang pun belakang. Dia cuma lambai tangan ke belakang sebab takut nak bersua muka dengan mereka terutama sekali Jungkook.

"Boleh tak kami nak minta tunjuk jalan sekitar kawasan kolej ni kat gadis sebelah kau tu?" Kata V kepada Mark. Mark pun menyiku pinggang Yerin secara tak ketara. Yerin pun menulis kat notanya 'Yes' dan tunjuk kat Mark secara sembunyi.

Jungkook: Eyy flirty as always! *ketuk kepala V*

Jimin: Jungkook kau takleh ikut kami nanti sebab Jin dan Namjoon nak bincang ngan kau. *bagi alasan*

Jungkook: Yeke? Alaaa takpelah kalau macam tu.

Yerin cuba sedaya upaya untuk tahan tangisan. Selama setahun dia cuba nak lupakan Jungkook dan kini dia muncul semula. Yerin berasa cemas nak tunjukkan mukanya kepada Jungkook sebab takut Jungkook ingat tentang dia dan akhirnya mati disebabkan olehnya.

xxxxxxxxxxxxxx




[C] vampire Kiss S.2 (BTS)Where stories live. Discover now