Chap. 18

2.3K 210 3
                                    

Akhirnya, tiba juga hari dimana kesengsaraan hidup Yerin bertambah parah. Ianya hari untuk camping latihan intensif kat hutan yang sangat popular dengan ketenangannya. Vampire seluruh dunia vampire gemar ke hutan tersebut tenangkan minda.

Yerin: Lawa juga tempat ni. *pandang sekeliling*

Mereka berjalan kaki masuk ke hutan tebal ni sejam lepas dan kini mereka berada di tengah-tengah hutan tu. Jika dipandang dari atas, hutan ni penuh dengan pokok-pokok namun di tengahnya kelihatan seperti padang yang luas.

Mark: This is my first time going to a place like this

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mark: This is my first time going to a place like this... Damn this is such a breathtaking view. *kagum*

Seperti biasa, Yerin dan the three stooges tu dah buat perjanjian untuk kekal bersama. Kalau tak, habis Yerin masak diorang hidup-hidup. Mereka berkumpul dengan pelajar lain untuk mendengar taklimat prof. Lee. Hanya ada 3 prof yang bertugas untuk menjaga mereka memandangkan mereka semua ni ada kuasa so...Lek lah kan😂

Prof.Lee: Ehem. Ingat ni, korang semua ada 40 pelajar so pandai-pandailah jaga kawan supaya tak sesat. Siapa yang pandai teleport tu, hah jangan harap nak curi-curi keluar dari hutan ni sebab teleport takleh digunakan kat hutan ni atas sebab yang tak diketahui. Cubalah kalau tak caya. *smirk*

Pelajar yang pandai guna teleport termasuk Baro pun cuba nak guna teleport tapi tak dapat. Mereka tetap berada di tempat yang sama. Baro baru nak plan untuk teleport ke pub masa semua vampire tidur.

Jackson: Ahahah habislah impian kau hyung.😂

Baro: Shikeureo. Aku baling juga kau sampai nun jauh kat sana. Kau nampak batu kat hujung sana tu? *tunjuk ke arah batu berada di hujung kawasan padang luas ni*

Jackson mengecilkan matanya dan memandang ke arah yang ditunjuk oleh Baro. Jackson lalu mengangguk bila dia dah nampak batu tersebut. Yerin dan Mark pun nak juga tahu apa Baro cuba sampaikan ni.

Baro: Batu nisan kau bila aku bunuh kau nanti. No need to thank me, aku ikhlas ni. *senyum fake*

Tengah diorang berborak entah pape tu, datang hahhhhh kumpulan yang super dangerous bagi Yerin. BTS. Sebenarnya Jungkook je dangerous.

Jimin: Yoooo!! *wave hand*

Yerin segera memandang Suga dan Jhope. Dengan mata membulat luas dan mulut yang terkumat-kamit menyumpah secara perlahan, Yerin menunjukkan wajah paling mengerikan kat Suga dan Jhope.

Suga dan Jhope pun mendekati Yerin. Yang lain sibuk borak sebab tulah tak perasaan. Yerin dah menyilang tangannya kat paras dada sambil kaki kanannya menghentak-hentak tanah.

Suga: Mianhae. Kami dah cuba tapi tuu hah pergi smackdown si Jimin ngan V tak guna tu! *lempar pandangan maut kat Jimin dan V*

Jhope: Diorang nak sangat ke sini untuk sapa korang. Aku tak tahu lah apa si bodoh tu fikirkan. *geleng kepala*

"Aish jinjja!! Aku terajang juga monyet berdua tu! Okay now kita act normal. Aku akan sedaya upaya tak pandang Jungkook so korang fikirkanlah cara nak bawa diorang semua ni berambus. Arrasso?" Jelas Yerin. Mereka pun mengangguk. Lalu mereka dengan randomnya mendekati mereka yang lain.

Namjoon: Korang borak pasal apa tadi? *pandang Suga, Jhope dan Yerin*

Soalan tu menarik tumpuan yang lain. Mereka semakin ingin tahu apa yang diborak oleh Suga, Jhope dan Yerin apabila nampak mereka bertiga ni tengah gelabah.

Yerin: E-Eo? Amugeotdo aniya!! Jinjja do! *gelak palsu*

Jhope: Er...Pasal gadis tu hah! Suga minat kat dia so dia try tanya Yerin macam mana nak pikat dia. Aigoo Suga ssi! *menepuk bahu Suga sambil tergelak palsu*

Mereka lalu serentak mengeluarkan bunyi 'Wuuuu~' sambil memandang Suga dengan wajah menyindir. Suga speechless habes😂 Dia melempar death glare kat Jhope tapi Jhope pula gelak palsu je supaya tak kantoi😂 Yerin turut tergelak palsu bila yang lain mula memercayai alasan Jhope.

"Takyahlah nak rahsia-rahsia bro! Aku boleh tolong kau soo kau jangan risau. Mana gadis tu mana? Biar aku tolong kau." Kata Jungkook sambil menumbuk perlahan perut Suga. Suga pun terbatuk sikit. Lega sebab mereka tak syak apa-apa tapi rasa macam nak bunuh diri sebab alasan Jhope.

Mereka pun diarahkan untuk dirikan khemah masing-masing. Semua vampire sibuk cari pasangan dengan gembiranya manakala Yerin pula hanya duduk di sudut macam tunggul kayu.

Jungkook: Apa kau buat duduk sendirian ni? Bukan kau patut cari rakan sekhemah ke? *muncul secara tetiba*

Yerin agak terkejut bila dengar suara Jungkook menyapanya. Dia lalu memandang sekeliling untuk meminta pertolongan daripada geng bts ataupun 3 rakan bahalulnya tapi mereka semua sibuk. Yerin hanya mampu tergelak palsu lalu berdiri untuk beredar.

Yerin baru nak larikan diri, Jungkook memegang tangannya. Terbeliak mata Yerin tapi dia tak berani nak pandang Jungkook.

"Are you avoiding me? Everytime I wanna talk to you, you seem so... scared. Aku ada buat sesuatu yang menakutkan kau ke?" Tanya Jungkook. Yerin tersentap dengan pertanyaan Jungkook. Dia nak sangat bagitau Jungkook segalanya tapi sumpahan tu menghalang segalanya.

Yerin lalu memandang ke arah Jungkook dengan senyuman paksa sambil menarik tangannya semula dari genggaman Jungkook. "It's nothing. Aku cuma takut kalau fans kau buru aku hahahaha. " Kata Yerin sambil berlalu pergi meninggalkan Jungkook.

Yerin tak sanggup untuk bersua muka dengan Jungkook lagi. Setiap kali dia terserempak ngan Jungkook, dia takut yang Jungkook akan teringat secara tiba-tiba dan akhirnya nyawa dia melayang. Yerin berjalan ke arah khemah milik Baro, Mark dan Jackson.

Mark: Eo? Kau buat apa kat sini? Mana rakan sekhemah kau? *hairan*

Yerin lalu duduk bersama mereka dan mula mengeluh. "Kau ingat ada ke nak satu khemah ngan aku? Mereka semua pandang aku macam aku ni pelarian tau tak! Semua ni sebab mereka ingat aku rampas kamu semua termasuk bts dari diorang. Childish much." Yerin tak henti dari membebel bila masuk bab ni.

Baro: Habis tu kau nak tidur mana? Takkan ngan kami kot~~~ *smirk dengan senyuman byuntaenya*

Jackson: Actually aku tak kisah pun. Macamlah tak biasa. *selamba*

Mark dan Baro pun mengangguk setuju tak lama kemudian. Yerin pula berfikiran sebaliknya sebab dia tahu pelajar lain mesti tak suka bila tahu mereka bertiga tidur sekhemah ngan Yerin.

"Takpelah. Aku nak hidup lagi ni. Nanti habis mereka ingat kita buat maksiat dalam tu." Jelas Yerin semula dengan riak wajah selamba.

Mark: So where are you gonna sleep then?! *risau*

Yerin: Alaa luar lah jawabnya. Takpe, aku ada sleeping bag serta selimut extra. No worries.

xxxxxxxxxxx

[C] vampire Kiss S.2 (BTS)Where stories live. Discover now