- Kelas -
Mark: Bro, aku nak ke tandas dulu yer~ Jangan curang huhu~ *keluar kelas*
Yerin hanya roll eyes bila Mark cakap macam tu ngan dia. Dahlah prof tengah mengajar kat depan, Mark pula selamba je keluar kelas. Tapi prof sendiri tak kisah so kebiasaan dah bagi segelintir pelajar untuk keluar tanpa minta kebenaran.
"Park Jimin, Kim Taehyung. Korang perlu ke instrument class sekarang. Kamu perlu ajar pelajar lain kat sana." Kata prof yang tengah mengajar iaitu prof Song. Sekarang ialah kelas nyanyian dalam dewan belajar tu.
V: Jimin jom. Mampos kita kena marah Jin kalau kita lawan cakap.
Jimin: Ingatkan masuk college dah aman hidup, rupanya nak ajar pelajar lain pula!
Mereka pun berjalan keluar dari dewan belajar dengan wajah annoyed. Nampak sangat hot di mata peminat tapi yang rapat dengan mereka berdua je tahu bahawa mereka berdua sangat marah sekarang ni.
Tetiba bunyi something jatuh di belakang Yerin. Yerin berfikir dua kali nak pandang ke tak sebab Jungkook duduk belakang je. Lagipun Mark takde so Yerin rasa gementar.
Jungkook: Excuse me? Boleh tolong ambik pen aku tak? Ianya kat bawah kerusi kau. *nada selamba*
Yerin pun mengambil pen tersebut dan letakkannya di atas meja Jungkook tanpa memandang belakang pun. Dia baru nak tarik tangannya semula, Jungkook pula memegang tangannya.
Jungkook: Are you afraid of me? Chill Baro hyung sissy. I don't eat vampire. Only human. *smirk*
Yerin mengeluarkan gelak awkwardnya lalu membuat suara 'Ooo.' Dia menarik tangannya semula setelah dia selesai dengan dia punya 'Ooo' 😂 Betapa awkwardnya situasi tu hinggakan Yerin tak gerak dah lepas tu😂 Badannya membeku dan pandang depan je tapi wajahnya ya ampun. Nampak sangat macam nak buang air besar.
Right on time, Mark masuk kelas. Dia pun berjalan ke tempat duduknya iaitu sebelah Yerin. Sambil dia duduk dia memandang Yerin yang mengeraskan diri macam patung lilin.
Mark: Kau kenapa? *hairan*
Lalu Mark pun memandang belakang.
Mark: Jungkook, mana Jimin ngan V?
Jungkook: Instrument class. Ajar pelajar main entah pape tu. *tangan bermain dengan pen macam drummer professional* ( acah-acah macam fuckboy kat orang putih😂)
Mark pun mengangguk faham dan memandang ke depan semula. Dia membuat isyarat kepada Yerin yang bermaksud 'kau ada cakap apa-apa ke ngan dia?'
Yerin pun mula menulis di kertas notanya dengan pantas. Dia beritahu segalanya yang terjadi masa dia takde tadi. Yerin siap bagi warning lagi supaya jangan ke mana-mana lepas ni supaya dia tak bersendirian dengan Jungkook. Mark pun terus buat muka 'yelah yelah'😂.
- waktu balik -
Macam biasa Baro, Jackson, Mark dan Yerin akan balik sama-sama dengan teleport Baro. Banyak juga vampire yang jealous ngan mereka. Baro ni kiranya antara senior yang paling berkuasa di Vrex Vamp College. Tak banyak pandai guna teleport.
Baro: Kay macam biasa, rapat-rapat sikit supaya kaki tak tertinggal kat sini. *sarcastic lol*
Otw process mereka nak teleport tu, Jungkook tetiba datang. Yerin cemas dan suruh Baro cepat sikit teleport tapi malangnya Jungkook dah dekat dengan mereka. Kesian pula kalau tinggalkan dia tetiba sedangkan dia memanggil.
Baro: Eo Jungkook. Wae?
Jungkook: Malam ni kami ada parti ulang tahun bts. Banyak juga yang datang so meriah lah. Aku nak ajak korang berempat pergi. Ni alamatnya. Datang tau! Annyeong. *pergi selepas menyerahkan alamatnya di sekeping kertas*
"Kita bincang kat rumah." Kata Yerin. Baro pun laksanakan tugasnya dan beberapa kelip mata je mereka dah ada dalam ruang tamu rumah mereka. Lebih tepat lagi rumah Baro.
Jackson: So amacam? Nak pergi ke?
Mark: Ikut Yerin je. Kalau dia nak aku on tapi kalau tak hmm mereput jelah kat rumah ni sambil tengok barbie di tv3. (looollll😂)
"Nampak sangat muka sial korang ni nak pergi! Pergi lah aku tak larang pun. Aku akan jaga rumah ni." Jelas Yerin sambil baling kusyen kat muka Mark dan Jackson.
Baro: Jinjja? Kau nak jaga rumah ni sorang diri?
Yerin: Macamlah first time aku jaga rumah ni sorang diri! Tak ingat ke kisah lama? Korang pergi clubbing ngan pompuan kat college kita tu sepanjang malam? Hahhhh naik juga kaki aku kat muka korang. *tendang angin bagi example*
Jackson: M-Mian hehe. Alaaa sekali sekala have fun kan tak salah? Hahh. *lap peluh*
"Sebab tulah aku kata pergi je. Aku akan jaga rumah. Do not worry." Buat peace hand pose dan berjalan ke biliknya untuk letak begnya. Tak lama kemudian dia pun keluar semula untuk tonton tv di ruang tamu. Mark, Jackson dan Baro masih lagi ada kat ruang tamu.
Yerin: Pergilah bersiap. Korang tak nak pergi ke? *lompat dan landing kat atas sofa*
Tetiba Mark dan Jackson mula tersengih. Baro tak nak terlibat so dia pun ke biliknya untuk bersiap.
Mark: Yerin....Apa kata kau pun ikut sekali? *duduk sebelah kiri Yerin*
Jackson: Em. Kau dah lama tak berparti. Kami tak nak kau kebosanan. *pout sambil duduk sebelah kanan Yerin*
"Aku dah kata tak nak tu tak nak lah. Kata suruh aku jangan rapat ngan Jungkook lah bagailah tetiba suruh aku pergi parti dia pula." Bebel Yerin sambil buat muka fed upnya. Dia tetap dengan keputusannya iaitu tak nak pergi.
Mark: Alaaa kali ni je. Aku tau kau memang nak pergi kan? Cuma kau takut Jungkook teringat tentang kau terus mampos. Kannnn?
Yerin: Eo! Waee?! Kalau dia mati nanti korang ingat aku dapat hidup aman ker? Aku akan bunuh diri lepas tu tau tak. Dahlah. Korang jelah pergi. Jangan lupa bawa balik makanan. Especially keropok. *muka tak tahu malu*
Mark dan Jackson pun mengalah dan berjalan ke bilik mereka masing-masing untuk tukar pakaian. Yerin masih lagi duduk sambil berfikir di ruang tamu. Dia sebeeeeeenarnya, nak sangat pergi. Tapi itulah, keadaan tak membenarkan. Dia tak nak perkara yang dia bayangkan menjadi kenyataan iaitu kematian Jungkook.
- Malam -
Mark, Jackson dan Baro pun bersiap sedia nak pergi. Mereka berada di ruang tamu sambil memakai kasut dan membetulkan pakaian mereka. Yerin juga baru keluar dari biliknya dengan hoodie croptop hitam bersama sweatpants kelabu. Rambutnya yang curly dilepaskan. Bayangkan jelah macam model victoria secret😂
Baro: Uishh hotnya kata tak nak pergi? *kejutan budaya*
Yerin: Memang! Aku nak pergi kedai runcit berdekatan beli ice cream. Lepas tu nak jalan-jalan kat taman kejap memandangkan korang takkan balik sampailah hari esok betul tak? *naikkan kening kanan sambil pandang mereka bertiga*
Lepas je Yerin pakai kasut vans hitamnya, Jackson pun mengangkat Yerin macam guni.
Jackson: Baro hyung teleport cepat! *pegang kaki Yerin dengan erat agar Yerin tak terlepas*
Yerin: B-Bwo?!! Y-Yahhh!-
Dan poof! Mereka berada di depan rumah bts. Rumah yang nampak macam istana fuhhh! Meriah pula tu! Kedengaran lagu bts fire dipasangkan dan semua vampire mula menari.
Jackson melepaskan Yerin dan itu dia Yerin menyepak punggung Jackson dengan sekuat hatinya. Jackson pun terberlutut kat lantai sambil memegang bontotnya yang dah hilang agaknya disepak oleh raksasa.
Yerin: Aku kata jangan bawa aku ke sini kannnnnn?!! Siallah korang niiii! *merengek*
Mark: What's the matter babe? Have fun while you still can. Aku pasti yang Jungkook takkan kenal kau. Buat masa ni lah huhu. *meletak tangan kanannya keliling bahu Yerin.*
xxxxxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] vampire Kiss S.2 (BTS)
VampirosThis is the second season for vampire kiss. Kalau readers nak tahu jalan ceritanya dari awal, baca lah vampire kiss season 1.