Chap.2

2.8K 230 26
                                    

Jimin: Kami tunggu di bilik sebelah. Kami dah suruh someone untuk hantar seseorang kat bilik ni. Enjoy your meal~

Geng bts pun meninggalkan Jungkook keseorangan di bilik VIP tu. Dia mula rasa lemah. Tapi dalam masa yang sama dia masih lagi rasa bersalah kat Yerin. Dia ingin jumpa Yerin tapi kakinya susah nak gerak. Dia hanya mampu duduk di sofa yang empuk tu dengan lemah.

Tetiba pintu bilik dibuka.

xxx: Annyeong-- Eo? Heyy are you okay?! *cemas*

Kedengaran suara seorang gadis yang tengah panik. Dia menggoncangkan badan Jungkook perlahan. Jungkook menepis perlahan tangan gadis yang menyentuhnya.

Jungkook: I-Ireumi...Mwoeyo? *lemah*

xxx: Me? I'm Somi. But that's not important! You look sick-

Jungkook: Mianhae Somi ssi...

Jungkook lalu menarik badan Somi dengan pantas. Dia memeluk Somi dengan erat. Somi terkejut dan juga malu. Yelahhh tetiba ada jejaka kacak peluk sape tak maluu kan😂😂😂 Jungkook lalu menanam taringnya di leher Somi.

Jungkook: Your blood is sweet as fuck...*sambung hisap darah*

Somi semakin lemah. Dia cuba lepaskan diri masa kena gigit tadi tapi Jungkook peluk dia kuat sangat. Dia lalu terbaring dengan lemah bila Jungkook dah selesai.

"M-Mianhae...Aku tak berniat nak bunuh kau.." Kata Jungkook lalu berdiri. Dia baru nak keluar dari bilik tu dengan tenaganya yang dah fully charged tu😂 tetiba Somi memegang tangannya.

Somi: Y-You...*berdiri*

Jungkook terkejut yang Somi masih hidup dan dapat berdiri walaupun dia dalam keadaan agak lemah. Somi lalu jatuh dipangkuan Jungkook masa dia baru je nak bersuara.

- situasi Yerin -

"Eyyy, nama je~ " Kata Baro sambil wink dengan comelnya.

Yerin ni sebenarnya rasa Baro ni agak comel. Dari tadi Baro asyik minta nama Yerin tanpa putus asa. Dengan wink dia tu, Yerin agak meltlah😂😂

"Yerin." Kata Yerin dengan perlahan. Dia lalu berdiri bila dia nampak geng bts keluar dari lorong untuk bilik VIP.

Baro: *smirk* Yerin? Aku dah agak. *suara perlahan*

Yerin: What did you just say? *tak dengar*

Belum sempat Baro nak cakap, geng bts dah memanggil Yerin. Yerin terus berlari ke arah mereka tanpa ucap selamat tinggal pun kat Baro. Kecik hati Baro😂

Yerin mendekati bts dan mencari kelibat Jungkook. Tapi dia terkejut bila nampak dipangkuan Jungkook ada seorang wanita yang sangat comel. Jungkook mengangkatnya bridal style.

Yerin: N-Nugu? *pandang bts*

"Erm...Dia ni mangsa aku. Aku cadang nak rawat dia kat rumah." Kata Jungkook. Yang lain mula berdehem. Yerin jealous sebenarnya tapi dia tak nak tunjuk so dia hanya tersenyum palsu.

- Kediaman bts -

"Nak bagi budak bernama Somi ni tidur kat mana?" Kata Jimin.

Yerin: Ofcourselah bilik aku. Kenapa? Korang nak tidur ngan dia? Nak rogol dia? *pandangan marah*

Jhope: K-Kami tak cakap pun.

"Macamlah aku tak tahu otak korang yang byuntae tu. Pui." Kata Yerin. Jungkook lalu mengangkat Somi dan bawa dia ke bilik Yerin.

- Bilik Yerin -

Jungkook: Kau okay ke tidur ngan dia?

Yerin: Geureomyo. So, kau dah okay ke? Dah sihat sikit? *memegang wajah Jungkook sambil tersenyum*

Jungkook: Eo. Tau tak darah budak ni manis? Macam darah kau.

"Wah, jackpot lah kau yerr. Dahlah lawa, darah dia manis pula. Kalau korang couple mungkin nampak lebih okay." Kata Yerin yang sememangnya jealous😂😂 Jungkook terus tergelak bila Yerin cakap macam tu.

Jungkook: Aishh this jealous kid. I only love you. Jinjjado. *cium bibir Yerin*

Yerin pun membalas ciuman Jungkook. Setelah mereka selesai, Jungkook pun mencium dahi Yerin dan keluar dari bilik. Yerin mengunci pintu dan duduk di katilnya.

"Lawanya budak ni. Jealous pula aku. Tapi kesian dia, mesti dia takut bila kena gigit." Kata Yerin sambil menyelimutkan Somi.

- Keesokan harinya -

Yerin bangun lebih awal dari yang lain macam biasa lah😂 Somi pun masih tak sedarkan diri. So Yerin bercadang nak turun sebentar untuk siapkan sarapan. Tapi sebelum tu, dia ke bilik Jungkook dulu.

Yerin masuk ke dalam bilik Jungkook dan dapati yang Jungkook masih tengah tidur. Dengan badan terdedah dan boxer biru😂 abs nya yang wowowoowow buat Yerin terdiam tapi dia dah biasa nampak soo act cool je😂

Yerin: Kookie~Ireona.

Jungkook: Umphh...Wae? *mata terbuka siiiiiiikit*😂😂

Yerin: Aku nak turun masak. Kau nak apa-apa special ke untuk breakfast?

Jungkook: Takdelah pula. Kau masak je macam biasa😊😊😊

Yerin: Arraso. Mandi tauu lepas tu turun. *serabutkan rambut Jungkook dan pergi*

- Dapur -

Yerin tengah masak dan beberapa antara mereka dah bangun dan sedia-sedia duduk kat depan meja makan. Laporr sangat dahh mereka semua😂😂 Jimin, V, Jin dan Namjoon duduk dengan wajah tak berapa nak bangun😂 Jin je yang fresh senantiasa😂

Tengah Yerin selesai hidangkan makanan atas meja, dia teringat pula ngan Somi yang tengah tidur lagi kat atas. Dia takut Somi bangun dengan keadaan gelabah kerana tak tahu dia kat mana.

Yerin: Jap, korang makan dulu. Aku nak pergi tengok Somi. *buka apron*

V: Nak ikuttt~

Jimin: Tch, kau memang selalu nak ikut Yerin. Takde takde, kau duduk sini ngan kami. Aku bagi pelempang kang. *death glare*

V terus menolak Yerin dengan lembut dan berlari ke atas bersama Yerin. Jimin baru nak pergi hentam si V ni tapi Jin yang berada di sebelahnya pun menghalangnya.

V: Biar aku pergi panggil si gula ngan hopeu yang tercinta.

Yerin mengangguk sambil tersenyum ceria. Mereka sama-sama lalu dibilik Yerin. Yerin baru je nak masuk bilik dia, dia terdiam. V rasa hairan. Dia dah otw nak pergi bilik Suga tapi dia terhenti bila dia nampak Yerin masih berdiri di depan pintu.

V: Yerin wae-

Yerin: Shh. *tutup mulut V dengan jari telunjuk*

V rasa hairan dengan kelakuan Yerin. Dia lalu memandang dalam bilik Yerin. Fyi pintu bilik Yerin terbuka separuh. V turut terbeliak mata. Apa yang mereka nampak ialah...

Jungkook dan Somi tengah bercumbu dengan asyiknya. V segera memandang wajah Yerin dan hatinya rasa sedih bila nampak Yerin sedih. Mata Yerin berkaca. Yerin tak jadi masuk ke biliknya dan dia terus jalan turun tangga.

"Don't. Nanti mereka perasan." Kata V lalu mengangkat Yerin bridal style dan masuk ke biliknya. Dia menutup pintu dengan rapat. Dia lalu letak Yerin di atas katilnya.

Yerin: M-Maybe they just...tau-taulah kalau vampire nak gigit orang tu? Mesti mereka rasa nafsu membuakkan s-so....

V: Yerin...Y-Yeap. Don't worry! Jungkook tu loyal. Dia takkan sesekali tipu kau atau buat sesuatu tak elok kat belakang kau. Yang tadi tu mungkin upacara nak gigit orang...supaya mereka tak melawan.

Yerin: Yelah. I trust Jungkook. He won't do such things to me. *senyum*

xxxxxxxxxxxx

[C] vampire Kiss S.2 (BTS)Where stories live. Discover now