Sorry lambat update XO Author ada part time job so busy dengan kerja dan kengkadang takde masa nak buka phone pun. Penat author hari hari kerja huhu XS
"Ini ke rumah dia?"
Jungkook mengangguk kepala. Mereka semua tengah berdiri depan sebuah rumah banglo yang agak besar. Sebenarnya tak semua dapat join sebab ada hal. Jhope dan Jackson ada extra kelas tarian sebab diorang perlu ajar junior mereka. Jin pula perlu urus manager mereka yang agak marah sebab mereka suka hati je menghilang kan diri sana sini.
Akhirnya yang join hanya Jungkook, Jimin, V, Namjoon, Baro, Mark, Suga, dan Yerin.
Mark: Jom teleport masuk dalam rumah dia.
Jimin: Ehh tapi kalau masa tu dia tengah naked ke atau salin baju?
Suga: So what? Ada ke selera korang nak tengok betina tu naked? Pfft kalau lawa sekali pun body dia, takkan boleh sembunyikan hati dia yang sial tu.
Mereka semua tepuk tangan dengan ceramah Suga. Yerin hanya tergelak kecil bila nampak mereka semua enjoy. Namun dia masih takut juga bila Jungkook ikut sekali dengan mereka.
"Yah, are you worry about me?" Tanya Jungkook yang kebetulan nampak wajah Yerin tengah resah. Yerin terjaga dari lamunannya dan memandang Jungkook sambil tersenyum tawar. Jungkook lalu memeluk Yerin.
Jungkook: Gwenchana. I will not let that happen. *senyum*
Yerin pun mengangguk. Mereka semua berdiri rapat dengan Baro dan sekelip mata je mereka dah teleport masuk dalam. Bila mereka sampai je dalam rumah Somi tu, mereka semua terperanjat dengan keadaan rumah tu semak dan memang tak terurus langsung. Sampah bertempiaran dan banyak juga benda yang pecah macam piring dan gelas.
V: Amboi. Ni macam bukan rumah je ni dah macam tempat pelupusan sampah aku tengok. *freaked out*
Mereka terdengar bunyi benda pecah dari atas serta jeritan nyaring. Rasanya jeritan tersebut milik Somi. Mereka segera naik atas dan menuju ke arah jeritan tersebut. Jeritan tersebut datang dari sebuah bilik yang mana pintunya berwarna hitam. Lain dari warna pintu yang lain iaitu warna cokelat.
V dan Jimin pun merempuh bilik tu dan dengan beberapa kali rempuh baru lah pintu tu terbang melayang. Lepas je pintu tu terbuka, kelihatan Somi tengah berada dalam keadaan tak terurus dengan rambut kusut. Dia berada di lantai tengah mengelar tangannya. Badannya penuh luka hasil daripada serpihan kaca yang berada di seluruh bilik tu.
Yerin: Oh my God Somi what are you doing?!!!!
Somi memandang ke arah mereka semua dengan matanya yang merah akibat nangis banyak sangat. Sampai sekarang dia masih menangis. Mereka semua memandang Somi dengan mata membulat sebab terkejut sangat dengan aksi ganas Somi ni.
Somi: What are you doing here?!!!!! Get outtt!!!
Suaranya sangat kuat sehingga yang lain perlu tutup telinga sebab takut putus telinga nanti XD. Somi mula mengelar tangannya semula tapi kali ni dia mula kelar anggota badannya yang lain pula. Dia juga cuba tusuk pisau di dadanya dan dia mengeluar sejumlah darah yang banyak dari mulutnya tapi lepas tu dia tak mati.
"Korang happy kan sebab nampak aku macam ni? I know that all of you want me to die! Because I am too but I can't!!! Aku dah jadi immortal dan takde apa aku boleh buat....I feel the pain and I'm dying mentally but not physically!!!" Somi menjerit sambil menangis teresak. Mereka tak pasti yang Somi ni betul-betul ke atau berlakon.
Mark: Why you wanna die when you can live? I don't understand you bitchlike seriously.
Somi lalu memandang Mark dan mengecilkan matanya. Hanya satu je perkara bila Somi buat mata cenggitu. Ianya bermaksud dia nak cederakan Mark oleh itu Yerin berdiri dengan pantasnya depan Mark sambil lindungi Mark.
Yerin: Don't you dare hurt my family Somi. Aku tak tahu kenapa kau nak bunuh diri ke apa tapi, kami semua datang ni bukan nak saja melawat. Sembuhkan semula Jungkook, Jeon Somi.
Mata Somi lalu memandang ke arah Jungkook yang berada di sebelah Yerin. Somi lalu smirk. Dia meludah darah di mulutnya dengan senyuman mengerikan. Tangisannya berhenti dan sekarang dia mula berdiri.
Somi: Aku buat segalanya untuk dapatkan Jungkook tapi akhirnya Jungkook suka juga dengan vampire yang dulunya manusia ni.
Jungkook lalu terkejut sambil pandang Yerin. Dia tak tahu yang Yerin ni dulunya manusia. Tapi Jungkook masih tak ingat apa-apa sebab tulah dia masih okay. Yerin juga memandang Jungkook bila Somi tetiba cakap cam tu. Yerin takut yang Jungkook akan ingat dan luckily dia masih clueless namun masih terkejut dengan info tu.
Jungkook: You're once a human?! Who turned you to a vampire? Was it me or the other members? *death glare kat yang lain bila dia tanya soalan akhir XD*
"None of you. Now, stop asking." Jawab Yerin. Dia dah pesan kat Jungkook supaya tak tanya apa-apa sebab takut nanti dia teringat something. Jungkook pun buat aksi zip mulut.
Somi: Wah, I can't believe that I'm wasting my time for a guy that will never love me sincerely even I made him forget about his past. *nada yang bitchy*
Walaupun Somi berkata sebegitu, dia sememangnya masih sukakan Jungkook. Pertama kali dia sukakan Jungkook ialah bila Jungkook bawa dia balik dan tak tinggalkan dia lepas Jungkook hisap darah dia. Dia rasa Jungkook ni jenis yang baik hati walaupun sebenarnya Jungkook masa tu cuma nakkan darah dia XD.
Bila Somi dapat tahu yang Yerin ialah yeochin Jungkook, dia rasa jealous. Dia pun cuba semua cara termasuk jampi untuk buat Jungkook sukakan dia sampailah ke saat ni namun tak berapa berjaya. Dia nak sangat buat Jungkook ingat semuanya tapi Jungkook akan mati dan dia tak sampai hati. Tapi dia juga tak nak Jungkook bersama Yerin sebab tulah dia nak bunuh diri dari penyeksaan ni. Tapi, bunuh diri pun tak dapat pula sebab dia dah baca jampi terlarang untuk jadikan dia immortal XD Padan muka kau!
Jungkook: Then kill me. Buatlah aku ingat semuanya. Jampilah aku supaya aku mati terus. *serious*
Mereka semua memandang Jungkook dengan wajah tak percaya. Terutama sekali Yerin dan Somi. Somi agak terkejut bila Jungkook berkata sebegitu dengannya. Dia mula berfikir dengan cemas. Dia tak tahu nak keluarkan ayat apa lepas ni. Dia nak guna jampi tapi kuasanya dah jadi lemah lepas je dia jadi immortal. Dia hanya boleh baca jampi beberapa kali dan dia dah gunakan kebanyakkannya termasuk masa dia jampi Yerin.
Yerin: Yah, what are you saying?! No Somi you must break the spell!! Kalau kau sayangkan Jungkook kau takkan sanggup bunuh dia!
Somi: W-What's the point? Dia takkan sukakan aku pun. Baik dia m-mati je. *tergagap sambil berfikir dengan cemas*
"Kau tak nak ke Jungkook bahagia? Kalau kau sayangkan someone, kau patutnya biar dia gembira dengan hidup dia. Itu baru namanya sayang. Apa yang kau buat sekarang ni bukan sayang tapi obses." Jelas V yang berada di belakang Jungkook sambil pegang bahu kanan Jungkook dengan tangan kirinya. Somi makin confuse dengan keadaan sekarang ni.
"How bout we make a deal?" Tanya Somi sambil smirk. Lepas beberapa minit berfikir, dia mula tersenyum dengan mengerikan membuat yang lain mula goosebump.
xxxxxxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] vampire Kiss S.2 (BTS)
VampireThis is the second season for vampire kiss. Kalau readers nak tahu jalan ceritanya dari awal, baca lah vampire kiss season 1.